Hari sudah senja. Tetapi Ara masih tak menjemput Mirae dari sekolahnya.
"Uh? Mirae." kata Jungkook.
"Kyah. Awak tak balik lagi ke?" tanya Mirae.
"Aniyo. Kyah! Macam mana saya nak balik kalau awak tak balik lagi? Saya risaukan awak la." kata Jungkook.
'Ah.. Jinjja? Kenapa dia sweet sangat dengan aku? Kenapa dia caring sangat dengan aku? Wheyo?' dalam hati Mirae sambil memandang tepat pada mata Jungkook.
"Mirae? Mirae? Mirae?!" panggil Jungkook.
Tetapi Mirae tak hiraukan langsung. Apa lagi, Jungkook dah panggil banyak kali Mirae tak dengar, ha Jungkook kiss pipi dia.
"Kyah!" terkejut Mirae.
"Ha, saya panggil awak, awak tak jawab pun." kata Jungkook.
"Ish.." keluh Mirae sambil memegang pipinya yang dicium Jungkook tadi.
"Kenapa awak pandang saya macam tu tadi?" tanya Jungkook.
"Hm. Saya nak tanya. Kenapa awak sweet lepastu caring sangat dengan saya?" tanya Mirae.
"Sebab saya sayang awak. Awak girlfriend saya." jelas Jungkook.
"Huh? Saya tak pernah jadi girlfriend awak la." kata Mirae.
"So, mulai saat ini, awak girlfriend saya." kata Jungkook sambil memegang tangan Mirae.
"Oh? Nae." kata Mirae.
"Awak tak call aunty Ara ke? Aunty Moon? Uncle Han?" tanya Jungkook.
"Saya punya battery flat." kata Mirae.
"Kenapa tak bagi tahu awal awal? Nah pakai phone saya." kata Jungkook.
"Oh! Sama macam phone saya!" kata Mirae.
"Jodoh la tu." tiba tiba seseorang mencelah.
"Uh? Uncle Chan!" kata Mirae.
"Mianhae sebab lewat. Ada masalah tadi. Ni siapa?" kata Chan, Suami Ara.
"Oh ni Jungkook. Jungkook ni suami Aunty Ara, Uncle Chan." kata Mirae.
"Oh ni la Jungkook. Kamsahamida sebab jaga Mirae. Mianhae sangat sangat sebab ada masalah tadi." kata Chan.
"Cheonma uncle." senyum Jungkook.
"Jaga diri tau Jungkook. Annyeong." kata Mirae sambil buat flying kiss kepada Jungkook.
"Hm. Annyeong." kata Jungkook.
Keesokan harinya.
Di kelas.
"Okey pelajar. Tahun ini adalah tahun terakhir kamu di sekolah tinggi. Jadi kamu akan harungi peperiksaan besar dalam dua bulan lagi. Saya akan beri maklumat tentangnya sebentar lagi." kata Cikgu Ryu.
"Tabah je la." kata Siyoon.
"Hm exam." kata Mirae pula.
"Tak sangka dah nak dekat." sambung Jungkook.
Semasa rehat.
"Hm Kookie ah" kata Mirae.
Siyoon dan Jungkook terkejut.
"Saya fikir awak dah lupa nama tu, Mirae." kata Jungkook.
"Aniyo. Bila masa?" kata Mirae.
"Lepas ni kita panggil Jungkook Kookie je." kata Siyoon.
"Okey Siyoon." senyum Mirae.
"Kookie ah, Siyoon ah. Kita buatlah study group. Mulai cuti sekolah ni." kata Mirae.
"Hm boleh juga." kata Siyoon.
"Di rumah saya." kata Jungkook.
"Oh okey." kata Mirae.
"Saya dah pindah tau Mirae. Nanti saya bagi alamat dekat awak." kata Jungkook.
"Oh nae." kata Mirae.
Minggu demi minggu, akhirnya peperiksaan itu bermula. Segala persiapan sudah disediakan.
"Kyah Kookie ah. Saya berdebar la." kata Mirae.
"Berdebar? Saya pun berdebar juga." kata Jungkook lalu memegang tangan Mirae.
"Hm. Hilang sikit rasa berdebar saya bila awak pegang tangan saya." kata Mirae.
Jungkook tersenyum.
"Kyah kamu berdua! Mianhae lambat." kata Siyoon.
"Kenapa lambat sangat?" tanya Jungkook.
"Otak aku jam sikit tadi." jawab Siyoon.
"Kau sini." kata Jungkook lalu meletakkan tangan pada bahu Siyoon dan.
"You got no jams Siyoon" kata Jungkook.
Akhirnya peperiksaan bermula.
Peperikaaan sehingga lima hari.
Mereka sangat serius selama lima hari itu.
Dan kemudian, semuanya bebas dari peperiksaan sekolah tinggi.
"KYAH! AKHIRNYA!" jerit Siyoon.
"Awak, Siyoon. Malam ni kita jalan jalan eh." ajak Jungkook.
"Hm boleh je. Saya tak kisah pun." kata Mirae.
"Kalau macam tu biar appa saya yang hantar kita. Jungkook dan Mirae tunggu je dekat rumah." kata Siyoon.
Mereka bertiga tersenyum.
Tiba tiba, Mirae berhenti berjalan.
"Mirae?" kata Jungkook.
"Kookie ah. Itu Seolhyun." kata Siyoon.
Seolhyun datang dekat pada mereka.
"Kau jangan dekat dengan Mirae!" jerit Jungkook kepada Seolhyun.
Seolhyun berhenti berjalan.
"Mi..Mirae ah." kata Seolhyun.
"Uh? Seol?" kata Mirae.
Seolhyun menangis lalu peluk Mirae.
'Huh, mati kau Choi Mirae.' dalam hati Seolhyun.
Seolhyun mengeluarkan pisau kecil dan menikam Mirae.
"Huh! Ap.. Apa.." sebelum dia sempat bercakap.
"MIRAE!" cepat cepat Jungkook selamatkan Mirae selepas ternampak darah.
"SEOLHYUN! KENAPA KAU TIKAM DIA?! KENAPA KAU TAK TIKAM AKU JE?! KENAPA KAU BUAT AKU MACAM NI?! WHEYO?!" Jerit Jungkook sambil menangis.
"Sebab aku terpaksa. Aku gilakan kau Jungkook!" kata Seolhyun.
Siyoon memanggil polis yang bertugas di sekolah itu. Siyoon juga menghubungi ambulans.
"Mirae! Bertahan la! Ambulans akan sampai!" kata Siyoon sambil menangis.
Polis itu kemudiannya menahan Seolhyun.
"Mirae! Jangan tinggalkan saya! Saya perlukan awak! Tolonglah jangan buat saya macam ni! Awak bertahanlah!" jerit Jungkook sambil menangis teresak esak.
Ramai pelajar yang bantu mereka.
Di hospital.
"Aku takut kalau Mirae tinggalkan aku. Aku sayang dia. Aku perlukan dia sangat sangat." kata Jungkook kepada Siyoon sambil menangis.
"Kita dah tak boleh nak buat apa apa lagi. Kita kena tunggu jawapan doktor."
Sementara itu, Moon, Han, Aemi, Ara, Puan Jae dan Tuan Jae tiba di hospital.
"Mana Mirae?!" tanya Ara.
"Di dalam wad itu aunty." kata Jungkook.
"Siapa Seolhyun tu Jungkook?"
Jungkook serta Siyoon menceritakan segalanya.
"Seolhyun sudah ditahan. Dia tidak dibenarkan diikat jamin." kata Siyoon.
"Syukur la dia sudah ditahan." kata Moon.
"Kamu semua keluarga Mirae kan?" tanya doktor.
"Nae." kata Ara.
"Hm sebenarnya.." tiba tiba Jungkook mencelah.
"Sebenarnya apa?!" marah Jungkook.
Nampaknya nyawa Mirae dalam bahaya. Apa apa pun, kita kena tunggu apa yang doktor ini cakapkan.