Bagus?" tanya Jungkook.
"Ya, bagus. Saya ingatkan kamu dah balik Jungkook. " kata orang itu lagi.
"Encik ni siapa?" tanya Tuan Jae.
"Saya?" kata orang itu lalu membuka cermin matanya.
Mereka terkejut.
"P.. PD Nim?!" Jungkook terkejut.
"Ya saya. Saya berjumpa dengan kamu untuk ambil kamu menjadi ahli Bangtan Seonyeodan. Kamu berminat tak? Lagipun kamu bagus dalam akedemi seni. " kata PD Nim.
Mereka sekeluarga berbincang.
"Macam mana? Setuju tak?" tanya PD.
"Kami setuju. " kata Tuan dan Puan Jae.
"Jungkook?" tanya PD.
'Alamak.. Takkan aku nak kecewakan omma dengan appa.. Macam mana pula Mirae.." dalam hati Jungkook.
Lalu Jungkook membuat keputusan.
"Saya setuju. " kata Jungkook.
"Baguslah begitu! Cukuplah tujuh orang ahli Bangtan Seonyeodan! Kalau begitu sila ambil borang ini dan isi sekarang. " kata PD.
Jungkook hanya akur. Dia asyik memikirkan tentang Mirae.
Di malam hari.
Di kafe.
"Kookie. Nanti aunty Ara nak suruh saya belajar di Malaysia. Awak pun ikutlah saya. " kata Mirae.
"Saya tak boleh pergi ke Malaysia. Saya akan tinggal di Korea dan menjadi artis. Saya terpaksa akur. Mianhae Mirae. Tapi saya sayang awak sangat sangat. " kata Jungkook.
"Artis?" tanya Mirae.
"Ya. Ahli Bangtan Seonyeodan." kata Jungkook.
Mirae mendiamkan dirinya sahaja.
"Mi.. Mirae.. Mian.. Mianhae.." kata Jungkook.
"Tak apa. Saya faham. Ini kan keputusan omma dan appa. Kita terpaksa akur dengan mereka. "kata Mirae.
"Saya tak nak hubungan kita.. " sebelum Jungkook meneruskan kata katanya..
"Hubungan kita akan kekal sampai bila bila. Saya janji. " kata Mirae.
"hm... " keluh Jungkook sambil memegang tangan Mirae.Keesokan harinya.
"Wi arae wi wi arae" Hoseok menyanyi.
"Up up down down" sambung Jimin.
"Kyah!" jerit Yoongi.
"Kenapa hyung jerit ni?" tanya Taehyung.
"Betul tu, kang roboh juga tempat ni nanti. " perli Namjoon.
"Erm. Mianhae. Korang tahu ke yang kita akan ada lagi satu ahli BTS?" kata Yoongi.
"Uh. Ya la. Dah jumpa ke?" tanya Jin.
"Rasanya dah lah. Namjoon ada dengar dengar juga. " kata Namjoon.
"Ya betul tu. " kata PD.
"Uh. PD!" kata Jin.
"Betul pun. Dan hari ini dia ada dekat sini. " kata PD.
"Jinjja?" Jimin terkejut.
"Masuk lah. " kata PD.
" Nae. " kata Jungkook.
"Namja la!" Kata Hoseok.
"Memanglah namja. Takkan la yeoja pula. " kata Taehyung pula.
Mereka terkejut selepas melihat Jungkook.
"Huyo! Namja ni muda lagi ke?" kata Jimin.
"Yup. Baru habis sekolah tinggi. "kata PD.
"Nae. Jungkook imnida. Boleh panggil Kookie. " Jungkook menperkenalkan dirinya.
"Kookie? Boleh makan tak?" usik Hoseok.
"Tak boleh nanti Kookie jadi zombi. " kata Jungkook.
Mereka tergelak.
"Uhm. So Kookie. Tahniah kerana dapat menjadi ahli Bangtan Seonyeodan! Dengan ini, lengkaplah BTS." kata Namjoon.
"Nae. Kamsahmida. " kata Jungkook.
"Cheonma. Oh ya, saya Kim Namjoon. Leader group ni. Panggil Rap Monster je. Tengok nama pun tahu saya ni rapper. " kata Namjoon.
"Saya Min Yoongi aka si Swag. Panggil Suga. Tapi bukan gula tau. Saya rapper. " kata Yoongi pula.
"Saya Jung Hoseok atau J-Hope. Saya rapper juga tapi adalah pandai menyanyi juga. " kata Hoseok.
"Saya Kim Seokjin. Saya bukanlah jin aladdin tu. Saya paling tua dalam group ni. " kata Jin.
"Saya Park Jimin. Panggil Chim Chim pun boleh." kata Jimin.
"Saya Kim Taehyung atau V." kata Taehyung pula.
"Nae. Gembira dapat berjumpa dengan kamu hyung berenam. " kata Jungkook.
"Apa kata, kita practice menyanyi dulu?" tanya Namjoon.
"Okey je. " kata Taehyung.
"Boleh juga. " kata Jungkook.
"Jom!" kata Yoongi.Sementara itu, dirumah Mirae.
"Mirae. Mirae akan ke Malaysia minggu hadapan tau. Aunty dah daftarkan online dah. " kata Ara.
"Nae. " kata Mirae.
"Bagus. Bilik ni tak akan dikosongkan. Kan ini bilik Mirae. " kata Ara.
Mirae tersenyum sahaja.
"Dah lah, aunty nak masak makan malam. Mirae nak tolong tak?" kata Ara.
"Kejap lagi Mirae turun. " kata Mirae.
"Nae. Ppali tau. " kata Ara.
'Aku tak nak tinggalkan Kookie.. ' dalam hati Mirae.
Lalu Mirae menelefon Siyoon.
"Annyeong.. " kata Mirae.
"Annyeong Mirae. Kenapa awak kedengaran macam sedih je ni? Cerita la." kata Siyoon.
"Saya kena sambung belajar di Malaysia. Tapi Kookie.. " kata Mirae.
"Kookie harus tinggal di Korea dan akan menjadi artis. Saya tahu semua tu. Rasanya saya akan sambung belajar di Singapura. " kata Siyoon.
"Singapura? bukankah itu berdekatan dengan Malaysia?" kata Mirae.
"Nae. " kata Siyoon.
"Nampaknya kita bertiga akan berpecah. Hm kalau awak lupa kami macam mana?" kata Mirae.
"Eh takkan la. Call la hari hari. Ha awak. Saya dah nak pergi Singapura lagi lima hari tau. " kata Siyoon.
"Hm okay. Okey la awak, saya nak tolong aunty Ara masak makan malam. Annyeong. " kata Mirae.
"Annyeong. " kata Siyoon.
Jungkook, Mirae dan Siyoon agak sedih kerana terpaksa berpecah.Enpat hari kemudian.
Jungkook termenung sahaja di dorm mereka.
"Kookie ssi. Kenapa termenung je ni?" tanya Jimin.
"Hm. Kawan Kookie nak sambung belajar ke Singapura. Kookie nak jumpa dialah untuk kali terakhir esok. " kata Jungkook.
"Nama dia apa?" tanya Jimin.
"Yoon Siyoon." kata Jungkook.
"Kalau hyung nak ikut esok boleh tak?" tanya Jimin.
"Ikut pergi mana?" tanya Taehyung.
"Hantar kawan Kookie pergi airport la. Nama dia Yoon Siyoon. " kata Jimin.
"Nak ikut. " kata Jin.
"Baik semua ikut. Betul tak?" kata Namjoon.
"Betul sangat." kata Yoongi.
"Tapi pergi sekali dengan seseorang ni tau. " kata Jungkook.
"Seseorang?!" tanya mereka semua.Seseorang? Hm siapalah seseorang tu agaknya ya?