[A/N] ; Hai! Sorry sebab lambat update sebab author tengah fikir macam mana nak buat cerita ni lebih panjang . Tapi terima kasih kepada mimpi saya sebab bagi idea . So , ni update yang untuk sambungan cerita ni . Harap korang suka 😆
***************************
[Y/N]POV
Dengan terkejut beruknya aku menjerit . Apa dah jadi? 😓 Aku mula pandang kearah wajah Mrs.Kim yang berada di sebelah ku . Mrs.Kim hanya balas dengan senyuman ."Apa yang what?"
Pengetua mula bersuara semula apabila aku dan Jungkook terjerit sebentar tadi . Sekarang ni aku nak tahu perkara sebenar dan kenapa secara tiba-tiba ni? Aku baru masuk jer sekolah ni ! Hari ni kut aku masuk! HARI NI!!. Heshh ni lah yang aku tak suka kalau sekolah yang ada kaitan dengan retis.
Aku kalih pandangan ke arah BTS . Semuanya tepat memandang ku yang sedang berdiri di sini . Ni pahal pula ni? Tak makan lagi kerana? Pandang aku serupa nak goreng aku jer.
"Kenapa tiba-tiba jadi macam ni? Apa yang terjadi sebenarnya ni?"
Dengan blurnya aku menanya kepada pengetua .
"Perkara ni hanya kamu sahaja yang tahu . Kami pilih kamu sebab kamu mempunyai kelebihan yang kami tengah cari selama ni dan kami jumpa kamu yang mempunyai bakat iaitu menyanyi, rap dan menari lagi-lagi semua lagu dan tarian BTS yang kamu hafal."
"Wait....... What?!! Mana pula pengetua ni tahu?"
Tiba-tiba sesuatu benda terlintas di fikiranku . Aku memandang ke arah Mrs.Kim semula .
"Ya, seperti yang kamu fikiran . Mrs.Kim yang tunjuk kepada kami."
"Tapi saya......."
"Tak ada tapi-tapi . Kamu terpilih disebabkan kami mahu kamu bantu kami untuk mempertingkatkan BTS ."
Suara ini muncul di sebalik pintu yang aku masuk sebentar tadi . Dia ni bukan Bang PD-Nim yang ada kena mengena dengan BIG HIT ENTERTAINMENT . Kan?
"Kami setuju untuk mengambil awak menyertai kumpulan BTS buat sementara ni."
"Saya tak setuju!!"
Pandangan aku mula kalih ke arah Jungkook yang tiba-tiba menjerit seperti orang yang tidak mempunyai akal .
"Apa yang tak setuju? Dia dah hafal lagu dan tarian kamu jadi apasalahnya? Kerja kamu pun senang tak payah ajar dia lagi ."
"Tak kesahlah hafal ke apa asalkan dia tak masuk BTS . Tak pelik kerana , 7 lelaki dan seorang perempuan dalam satu kumpulan."
"Lahhh... yang RUNNINGMAN tu apa? Kamu tak pelik pula tengok 7 lelaki dengan seorang perempuan ."
Aku, BTS , pengetua dan Mrs.Kim bergilih-gilir memandang Jungkook yang tadi duduk sekarang bangun dan Bang PD-Nim .
"Erkkk... tak kesah lah , asalkan dia ni tak masuk kumpulan kami ."
Amboi.... sempat lagi dia menunding jarinya ke arah aku . Gigit kang baru tahu . Sebelum itu dia sempat berbisik di sebelahku sebelum melangkah keluar dari pejabat itu .
"Jangan berani kau sertai benda tahapa-hala ni"
Dan dia pun beredar . What?? Kalau ikut kan hati memang taknak pun masuk semua ni . Selepas Jungkook keluar , aku rasa mahu keluar juga . Dari lama aku duduk sini lagi boleh buat kepala otak aku ni jadi serabut .
Aku memberi tanda hormat dan meminta maaf sebab tidak dapat sertai semua ni , sebab . Pertama aku tak suka tunjuk kebolehan aku dekat orang luar dan kedua aku tak berminat dan ketiga sebab aku tak suka dan ..... tak suka .