1. o angajare

24 4 0
                                    




O camera cu pereti stravezii. Doi oameni inauntru. Unul dintre ei sta tacticos pe un scaun de birou uzat. Nasturii camasii se afla sub presiune in zona abdominala. In cateva cuvinte, se straduiesc sa tina in frau tesutul adipos. Celalalt este asezat pe un scaun de bucatarie fara spatar. Un tanar, cu varsta cuprinsa intre 20 si 25 de ani. Parul nisipiu natural este aranjat, in contrast cu cateva fire nebarbierite de pe fata.

-    Numele?

-    Nathaniel Nelson Nabinger.

-    N N N?

-    Nu am avut niste parinti foarte inspirati, domnule.

Omul gras de pe scaunul de birou ranjeste, aratandu-si dintii. Nate se stramba si in ultimul moment face sa para ca zambeste. Griglewall avea nevoie de un denist.

-    De ce iti doresti acest post, Nabinger?
O biblioteca mare si urata, lasata in paragina, din orasul Riverswood, Carolina de Nord. Ce te aduce pe tine, un pispirica cu toata viata inainte, in Riverswood, oricum?

-    Rude, raspunse Nate cu un zambet si-si mangaia barbia.

Gringlewall se uita suspicios in ochii gri ai baiatului. Rudele nu sunt de obicei un motiv suficient de puternic si intemeiat pentru a aduce pe cineva inapoi in darapanatura aia de comuna.

-    Da? Ei bine du-te dracului, Nathaniel, singura ruda de-a ta care este cu siguranta aici, si spune-I ca nu ai primit postul! Nu las biblioteca asta sub niciun pret in mainile unui ciudat.

Nate suspina si isi duse mana peste fata, masandu-si constructiv tamplele.

-    Foarte pacat, domnule Gringlewall. Insa inteleg. Inteleg perfect, nu va temeti.

Gringlewall continua sa se holbeze, incruntandu-si monospranceana, la tanarul blond, incredibil de chipes din fata lui. Gasea un aer superior in cuvintele aplicantului.

-    Am sa plec cu trenul de maine, la prima ora, continua Nate, nepasator. Totusi, am sa va adresez o ultima intrebare. Ce mai face Matilde?

Intr-o fractiune de secunda, bibliotecarul amuti, scapand pixul cu care tinea evidenta raspunsurilor aplicantului din mana.  Expresia fetei lui trada uimire, agonie, agitatie. Intrebarea il rascoli pana in adancul sufletului si brusc ochii lui devenira sticlosi si mari, foarte mari.

-    Nu... cunosc. Nicio Matilde, reusi el sa spuna intr-un final.

Nate isi arata dantura perfecta si rase scurt.

RiverswoodUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum