Kap.6

27 5 2
                                    

Pizzadegen omvandlas till en svår klump, som tillslut blir svår att svälja.
- Så, ja. Hur har det vart hittills ? Ganska galet va ? Frågar Amy och fnissar samtidigt som hon suger på det gröna sugröret som leder ner till en Coca-Cola burk.
- Mm. Instämmer jag och sväljer klumpen.
- Jag är mätt. Säger jag och reser mig upp. Amy nickar och när hon reser sig, pinglar det till i dörren. Den öppnas och in kommer James. Han kommer fram till oss och skrattar.
- Halloj, vänner. Säger han och ler varmt mot oss båda.
- Hej ! Hur mår du ? Säger Amy och omfamnar honom hastigt. Ett styng av smärta far över mig men det försvinner samtidigt som de släpper taget om varandra.
- Ska vi dra ? Frågar James och jag nickar och försöker le, men det blir nog bara en grimage.
Amy tar tag i båda våra händer och ler.
- Kom. Säger hon och ler.

Bilen startar med ett ljud som jag garanterar hörs över hela kvarteret. James trycker gaspedalen i botten och accelerationskraften får mig att sugas bakåt och nästan flyga ur bilen. Men istället för att bli rädd, så skrattar jag. Jag kanske blivit helt galen, pizzabagaren kanske la i några magiska svampar i pizzan jag åt, eller så har jag bara förstått en sak jag inte förstod förut. Det ordet som alla pratade om för några månader sedan.
You Only Live Once.

Bilen stannar försiktigt när vi kommer fram till kön.
- Hinner jag gå på toa ? Frågar Amy och tittar på oss båda.
- Ja, du hinner. Gå till macken en bit bort bara. Säger jag och ler. Hon nickar och vinkar, sedan försvinner hon. James sitter kvar, och det blir en pinsam tystnad.
- Hörru, förlåt för detdär med sparken. Jag blev bara helt jävla galen och visste inte hur jag skulle reagera. Säger James med en bekymrad blick.
- Det är lugnt. Svarar jag och tittar genererat bort.
- Och du... hur ska vi göra med Amy ? Frågar James och en klump bildas i min mage, och det är värre än pizza-degen.
- Du vet ? Frågar jag och James nickar.
- Jaha, då har vi båda två tydligen känslor för henne. Säger James och skrattar varmt.
- Vi kan ju se vad som händer, men vi behöver inte försöka göra varandra svartsjuka. Säger jag och James säger att han tycker det är en bra idé. Han kramar mig och jag känner hans lukt, svett blandat med parfym, och ett stänk av röklukt.
- Blöder för bröder. Säger han samtidigt som Amy öppnar bildörren.
- Tjenaa ! Säger hon och ler. Sedan fortsätter hon att prata.
- Asså, vi måste svänga av åt höger i nästa korsning. Skit fan i den gamla skruttiga bron, ett kvarter bort är det tydligen en Statefair.
- Vad är det ? Frågar jag och James vet tydligen inte heller vad det är, med tanke på att han tar upp sin mobil och knappar in sökordet.
- O jävlar. Säger han och visar oss några bilder på åkattraktioner, pariserhjul och till och med några berg-och-dalbanor. Det är typ en marknad med attraktioner och sånt. Avslutar han och instämmer med Amy att vi måste gå.
Precis när jag håller med, så blir det grönt och bilen startar.

Musiken, skriken, och de glada samt rädda skriken hörs från ett långt avstånd. Solens sista strålar blänker på det silvriga parisehjulet, och små figurer kan skymtas i de små gondolerna i glada färger som hänger långt ovanför marken.

Bilen rullar in på parkeringen och vi hoppar ut ur bilen.
- Vad ska vi börja med ? Frågar Amy och jag tittar direkt på attraktionen som tar sina åkare säkert över hundra meter upp i luften, för att sedan kasta de ner mot marken i hiskelig fart.
- Okej, det blir den. Säger Amy och garvar åt min blick.
- Kom igen, då går vi ! Säger James och föser oss emot entrén.

Kön till attraktionen de kallar för Slingshot verkar ta en evighet, men vi är fast beslutna i att åka. Amy spanar efter killar, vilket får både mig och James att bli irriterade. Och för att göra saken bättre så kommer vi överens om att vi ska spana efter tjejer, så att hon blir irriterad. Vi lyckas och vi skrattar så vi kiknar när hennes sura min inte försvinner.
- Nästa. Säger attraktionsvärden och släpper in oss tre. Det finns fyra sittplatser, så en tjej i vår ålder kommer också in.
- Hej, är ni nervösa ? Frågar hon på amerikanska och ler mot oss alla tre.
- Mm, lite. Svarar jag och försöker undvika att titta på hennes plastikopererade kropp. Det går värre för James, som stirrar blint på hennes stora bröst. Amy ser vad han håller på med, och han får en stor smäll på käften.
- Vad fan glor du på ? Hon är nån jävla player som vill ha dina pengar. Viskar hon hetst och jag himlar med ögonen och sätter mig i min del av gondolen. Jag fäller bygeln över mig och hela den stinker spya och armsvett. De andra har också spänt fast sig, och det är då jag kommer på det. Jag vill inte.

- ... upp 100 meter i luften i en hastighet av 60 km/h, för att sedan göra en 360 graders loop och sedan....
Attraktionsvärdens babbel om åkturen får mig inte att må bättre, och magen gör redan uppror. Jag är glad att jag sitter på kanten, för när jag väl spyr uppe i luften slipper det komma på mina kamrater.
- Och då bär det av ! Säger personen som sköter åkturen, och det känns som om min mage är påväg att explodera. Farten får mig att inte kunna andas, och jag grips av panik när vi kommer högst upp. Loopen vi gör strax efter får mig att se svarta fläckar som rör sig lika fort som vi åker, och någonting surt är påväg upp ur min strupe. Åkturen är över lika fort som den sköt oss upp, och bygeln öppnar sig när vi tillslut stannar. Jag förstår varför bygeln luktade spya, för det som händer härnäst får den att stinka ännu mer.

---
Förlåt för dålig uppdatering !
Hela kapitlet raderades, så jag har varit tvungen att skriva om :(
Och det blev inte bättre eftersom att jag har massa prov i skolan att tänka på 😂

Hur var kapitel 6 ?

RoadtripWhere stories live. Discover now