Kalk Ey Yunus, Sitare'den Mektubun Var!
Kalk Ey Mevlana, Şems'den Sana Haber Var!
Sizler ki;
Yüreğinizde sevginin en temiz halini taşıyan, sevginizi sabır ve şükürle muhafaza edenlersiniz! Yüreğinizdeki boşluğun ıstırabı yakıp kavursa da sizi sabrınızı sükûnetinizle birleştirenlersiniz. Sizin bu halinizi boşa çıkarmayan, aşk ırmağının kapılarını yüreğinize açan ALLAH'a hamdolsun! Sizlerinde bu nimeti israf etmeyerek aşk yolunda yön vermeniz sayesinde, sizlerden sonra nice gönüllere dermân oldu da, isminizi zikreden insanların kalbinde gül bahçesi yeşerdi! Sizleri yakan sebep iki çift göz oldu da, bu sebeple ademoğlu sözlerinizi yüreğine alınca alev aldı. Aldı da kimi bu ateşten korktu uzaklaştı, kimi yakınında durdu yüreğini ısıttı. Bu yol yanmakla geçilir azizim! Diyerek ateşe atlayanlar sır oldu.
"Bilmeyen ne bilsin bizi, bilenlere selâm olsun!" diyen Yunus Emre,
"Benim esrarım, feryadımdan uzak değildir!" diyen Mevlana;
Aynı basamaklardan sevgiliye yürüdüler de, sözlerin manâsını yüreğine alamayan Ademoğlu hala yüreğinde saklı duran kapıyı arar durur.
Ey, hiç çekinmeden kendilerini sevgilinin kollarına bırakan zâtlar!
Hâla arayış içinde olanlardan size haber var!
İki çift göz ile yüreği alev alev yananlar!
Aşkınıza ortak olmak isteyenlerin ışığınıza ihtiyacı var!
Bir çift göz deyip geçme ey Adem!
Onlar hem yara, hem de merhem!
Yüreğini ısıtan o gözleri gördün madem,
Bırak açılsın sevgiliye na-mahrem!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yan Ey Can, Sende Yan!..
PoetryZor iştir yanmak meşakkatlidir. Bakalım Ne kadar ilerleyeceğiz..