"Her şey mâşuktur, âşık bir perdedir. Yaşayan mâşuktur, âşık bir ölüdür."
diyen Mevlana ayrı düşünce güneşinden, bana onu sorma ben yokluktayım! Hikayelerime kulak ver beni ve onu orada bul diyerek, Benim esrarım feryadımdan uzak değildir ama her göz, her kulakda o nur yok! Demiş ve kendini hikayelerine gizlemiştir."Ey âşık!
Aşk; Tûr'un canı oldu. Tûr sarhoş, Mûsa da düşüp bayılmış!"
Diyen Mevlana Hazretlerine, "Her insan kendine özel bir hazinedir!" diye cevap verip onun sözüne de saygısızlık etmeden bu sözünü kendi üslubumda cevaplamak isterim.
Basit yaratıklar değiliz! Öyle olsaydık eğer, Tûr dağında ALLAH'ın nurunu gören Musa (a.s.) kül olurdu. Koca Tûr dağı o nurla yerinden oynadı simsiyah kesildi de, Musa (a.s) sadece bayıldı. Bizler sadece ALLAH'ın huzurunda eğilen, gücünü imandan alan güçlü varlıklarız! Ve sınavdayız! Ademoğlu, inancı doğrultusunda sürekli kendini geliştirmekle yükümlüdür. Kendini geliştirmek aslında kendini aramak ve bulduğunu zannettiğin anda bile ben oldum diyerek aramayı bırakmamaktır. Kısa, an içinde bir an zamanında sınavda olduğumuz için, bunları biliyor, yazıyor ama uygulamıyoruz maalesef!.
Rabbimiz rahmetini ve hidayetini üzerimizden eksik etmesin diye duâ ederken, Mevlana Hazretlerinin sözü kısa tutmak gerek vesselam sözüyle virgülümüzü,"Bu yol, yokluk yoludur.
Bu yolda vâr olmak için yok olmak gerekir!" diyerekten de noktamızı koyalım!..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yan Ey Can, Sende Yan!..
PoetryZor iştir yanmak meşakkatlidir. Bakalım Ne kadar ilerleyeceğiz..