ADMSDKN3~

7.9K 276 80
                                    

Kaki menjejak langkah demi langkah menuju ke rumah.Hati yang berat memikirkan pasal deal dengan putera katak tu.

"Waina,macam mana ni? Aku dahlah baru pindah sekolah. Sejak seminggu ni aku takda pun bukak buku.. Matilah kalau aku jadi sakkung.. Eh! Tapi,lumayan jugak kalau aku jadi sakkung dengan putera tu.Maybe aku boleh tatap muka dia hari-hari yang comel gila nak melecur.. Eh! No,no,no! Aku tak gaul dengan mamat macam dia,kecuali Adzrie,Faiz,Izzan,Shinah,Wahidah atau Widah dan Tirah.That's all who i got friends in my first day school.hm.. berbaloi dan ramai jugaklah hahahahah "Qishah Yani bercakap sendiri sambil berketawa macam orang gila di tepi jalan.

Maklumlah,rumah bukannya jauh dengan sekolah.10 minit dah sampai. Tapi boleh tak aku gaul dengan mangak-mangak neighbourhood?

Tanyalah jugak dengan budak sabah apa tu mangak-mangak. Ih,belajar lah bah sikit-sikit. Asyik-asyik kl sejak. Mana bole tu.. mau belajar bahasa lain jugak. Kan kita sehati sejiwa bak kata sugar daddy kitew,DS Najib,ihak! XD

"Assalamualaikum! Mama! Icha dah balik ni ha!"berteriak di depan pintu sambil membuka kasut.

"Ish!Mama bukannya pekak Icha nak jerit bagai ni. Ha,cepat naik atas,lepas mandi,solat,turun bawah.Mama ada masakkan Icha makanan."-Mama

"Wah! Yeke? Thank you mama! Nilah buat Icha makin sayang dengan mama ni!"dia memeluk mamanya sampai mamanya sikit tak boleh bernafas.

"Eh,apa ni!Mama tak selesalah.Dahlah kamu tu berpeluh,busuk! Pergi mandi! Sayang konon.."-Mama

Qisyah Yani terus membuat muka monyok.Alaa,merajuklah tu.kekeke.Dia terus naik ke atas sambil menghentakkan kakinya.

"Hah! Dah selesai semuanya.Hm.. dari tadi perut aku dah buat World Tour Bigbang dah ni. Elok aku turun."-Qisyah turun sambil menjengketkan kakinya ketika turun tangga.

"Mama! Icha dah lapar! Nak mamam!hehehhe"-Qisyah.

Mamanya membuka tudung saji dan menyuruh Qisyah makan.

Ketika Qisyah Yani makan...........

Writer buat d ialoglah ye? Malas nak buat rangkap.M for Mama,Q for Qisyah.Got it?

M :ha,macam mana first day? Ada orang yang urat-urat? Hehehe,bukan apa,anak mama ni kan bujur sirih rupawannya,sama macan mak dia masa muda dulu..tapi sekarang pun masih otai.. hahahhaah XD

Q :alah mama ni,angkat bakullah pulak.ish,mana ada orang nak urat.. Icha masih sekolahlah mama! Apekehek nye mama ni merapu ni?-_-

M :ah,sudah! Sekarang mama nak dengar macam mana kamu lalui sekolah lama mama darilah jam 6 burrrrrrrrr~ sampai jam 12:30 ?

Q :okey je.

M :apa yang okey? Ceritalah.Mama tashabar dah ni ha.

Q :hm.. ada orang ajak beat.

M :apa?! Laki ke pompuan?

Q :ala mama ni,laki ah. Nak detail sangat ni kenapa,mama?

M :takdok eh. Mama cuma tanya. Ha,baguih eh tu.Ada jugak kau punya cabaran di sekolah. Ha,kamu tu kalau namanya belajar,tak jugak terlampau.Tapi kalau ujian,not badlah jawabnye...

Q :Hm. Yalah mama,Icha nak cuci pinggan dulu. Nanti kita borak.

M :ha,yelah.Mama pun nak solat jugak ni ha.

Malam pun berlabuh.Qisyah pergi ke biliknya untuk membuat kerja sekolah pagi tadi. Tiba-tiba.....

Whatsapp :+601XXXXXXXX had sent you a messages.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 11, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Dah Mula Suka Dia Ke Ni ?Where stories live. Discover now