Double update~
....Kami berjalan bersama-sama ketika keluar drpd mall. Tiba-tiba muncul sebuah van di depan kami. Tiga orang lelaki memakai mask hitam dan memegang pisau dan pistol.
Lelaki² misteri tiba-tiba menarikku masuk ke dlm van itu. "Oppa!!!" Lawan ku. Suho dan jimin cuba menyelamatkan aku tetapi salah seorang dari mereka menumbuk jimin dan suho.
"Korang jgn berani melawan!!!! Aq tembak pompuan ni karang!!!" Tengking salah sorang dri mereka. "Jimin!!!!!!!!" Jeritku ketika aq ditarik masuk ke dlm van. Sejurus aq dipaksa masuk, pemandu van itu memecut laju.
"Soomin!!!!" Jerit jimin. Jimin berlari mengejar van itu. Yang lain hanya mengejarnya sehingga jimin tersungkur jatuh dan menangis.
"Sabar lh tu jimin" pujuk V. "Sabar?! Mcm mana aq nk bersabar klau orang yang aq sayang kene culik!!!" Marah jimin. Semua orang di sekelilingnya terkejut dgn pengakuan jimin sebentar tadi.
"Cuba kau relex?! Bukan kau sorang je yang risau?! Aq pon risau jugak!!" Kata suho kpada jimin. "Ni semua salah aku..ni semua salah aq...sbb aq..dia ..kene culik...sbb aq x geti jaga dia" kata jimin seperti hilang akal. Jimin memukul diri sendiri smbil menangis.
"Aq taknak disebabkan aq...orang yg aku sayang pergi buat kali kedua!!" Kata jimin tersesak esak. Semua terkejut dgn kata-kata jimin itu lebih-lebih lagi ahli bts.....Kedua?? Siapa??
Flashback
(Jimin pov)
Aq berjalan ke arah loker. "Hi" tegur seseorang dari belakang. "Hi, my lovely white rose" kata jimin manja kpd kekasihnya, rosella park gadis kecil dari new york.
Ya, dulu jimin belajar di NYC sebelom bersekolah di korea. Ketika itu jimin amat menyayangi rose sehingga tidak mahu berpisah walaupun seketika tetapi disebabkan hal yg tidak diduga berlaku, jimin kehilangan rose.
"Rose!" Jeritku ceria kpd rose yg berada di seberang jalan. Apabila lampu hijau, rose berjalan menyeberang ke arahku. Ketika dia berada di tgh jalan, ada sebuah kereta memecut laju merempuh rose. Dengan sekelip mata saja kejadian itu terjadi.
"Ro..rose.." sebutir air mataku jatuh membasahi pipi ketika memandang sekujur tubuh yang bermandi darah di tengah jalan. "Rose!!!!!!" Jeritku lalu berlari ke arah rose yang berada di ambang maut.
"Rose! Rose!!..open your eyes!!" Kataku ketika meletakkan kepala rose di pehaku. "Ji..jim..in...dont cry...i'm okay...dont..dont cry" kata rose kedengaran lemah dan sayu. "No! You not okay...i will call the ambula..." kataku tak habis apabila rose meletakkan jarinya di bibirku.
"Jimin..this is my time jimin..jimin..go find your love..and..protec her.." kata rose lemah. "No! You're my love rose! I"ll protec you" kata jimin teresak dalam tangisan. "Jimin...can you..sing a song for me?" Pinta rose.
I need you girl
Why am I in love alone, why am I hurting alone
I need you girl
Why do I keep needing you when I know I’ll get hurt?I need you girl, you’re beautiful
I need you girl, you’re so cold
I need you girl (I need you girl)
I need you girl (I need you girl)(I need you - eng version)
"What a lovely song..thanks jimin" itulah kata-kata terakhir sebelom rose menghembuskan nafas terakhirnya di sampingku. "Rose!!!!" Jeritku tidak merelakan pemergian rose.
Sejak dari itu aku tidak lagi bercinta mahupun menyukai perempuan agar hatiku tidak lagi disakiti. Walaupun begitu, rose masih lagi dekat di hati walaupun dia telah lama meninggalkan ku
End flashback.
Bersambung....
Apakah terjadi kepada soomin?
Siapa dalang penculikan itu?
Siapa rose kepada jimin?
Adakah kemalang rose itu..
Secara
Kebetulan atau Dirancang?
YOU ARE READING
Ugly Duckling Becomes A Swan [COMPLETED]
FanfictionCerita ini tulen dari otak. Jgn memandai nk copy , klau tersama maybe jodoh ㅋㅋㅋㅋ ape yg author meraban ni. Ringan kan tgn anda untuk comment dan vote ye