Titlu : " Cand se aude cantecul... "
Autoare : amethyst-hope-
Categorie : Horror
Coperta : Potrivita pentru subiectul cartii si ilustrarea misterului
Autoarea ne introduce deja in mijlocul actiunii inca din primul capitol ce incepe cu un personaj feminin pe nume Ayana, al carei nume simbolizeaza delicatete si fragilitate, mai exact : 'floare frumoasa , floare inmugurita'care se afla intr-o camera de hotel , ingrozita si infrigurata : "aerul devenise brusc rece" , intr-o vacanta ce se voia a fi de vis, insa care s-a transformat intr-un cosmar.
Foarte repede apar elementele care dau nastere unei atmosfere horror , pline de suspans : scartait , groaza, terifiata , masca , tremur , tipat, criminal, demonica, sangele , impietrit, silueta , vraja , fermecata, intrus , precum si detalii care pot produce fiori pe sira spinarii : "incepuse sa planga cand auzi mersul lent al fetei cu masca tot mai aproape de ea" , "cantecul fredonat aproape ametitor de o voce tanara", "un scartait prelung, ascutit". Inspaimantarile sunt realizate de un personaj feminin inconjurat de mister , care isi ascunde identitatea in spatele unei "masti albe ce ii acoperea toata fata [...] de la barbie pana la frunte, de la o ureche la alta.", lasand sa i se vada doar parul lung si intunecat.
Aceasta antiteza intre masca si culoarea parului o fac pe necunoscuta sa para ca e din alta lume , sa socheze si sa induca teroare. Masca reprezinta o protectie impotriva descoperirii adevarului, albul putand face trimitere la paloarea cadavrelor , care sunt lipsite de viata, de emotie si de sentimente ; sunt recipiente goale care nu mai exprima nimic , asa cum o face si ea. Parul ca pana corbului intareste senzatia de obscuritate in ceea ce o priveste, de putere si pericol.
Eu , precum vor fi si alti cititori, am fost puternic impresionata de aceasta aparitie rece si infricosatoare.
Faptul ca cititorii 'intra' in poveste cand aceasta e deja in desfasurare ofera odinamism actiunii si sporeste starea de suspans si teama, precum si descrierile scurte ,dar clare oferite de autoare : "incepuse sa tremure puternic, dar firul de speranta ii spunea ca mascata nu avea sa se abata de la camera ei, nu avea de ce."
Tensiunea creste , generand o stare de panica : "Timp de cateva secunde nu observa nimic, secunde in care filmul se rupse, secunde in care inima i se oprise in gat." "Brusc, sunetele infundate devenisera clare, melodia "demonica" intrand in camera fara frica. "
Cartea impresioneaza pe cel care citeste prin gravitatea situatiei si modul total diferit in care se comporta personajele : Ayana aproape ca plange, e speriata si are senzatia ca este paralizata de frica , pe cand personajul feminin cu masca rade cand vede teroarea din ochii fetei fara sa simta empatie , e mandra de faptul ca a reusit sa starneasca astfel de emotii , dupa care o preseaza sa ii spuna unde se afla sora acesteia : Leonor. Aflam ca personajul enigmatic se numeste Surya , nume ce inseamna Soare si care in ciuda faptului ca pare a fi unul feminin, este cat se poate de masculin – accentuand taria si vointa adolescentei cu masca.
Gandurile Ayanei in situatia data sunt usor confundate cu cele ale cititorului , ganduri care sunt de asteptat intr-o asemenea situatie , precum si senzatiile aparute in fata groazei : "inima ii batea in gat , iar sufletul i se parea ca murise pe drum" , "inghiti in sec si simti cum bilutele de transpiratie se rostogoleau de-a lungul fruntii si obrajilor. <<Urmeaza sa mor, deci. >> isi spuse [...]"
Spre sfarsitul primului capitol aflam lucruri importante care ne fac sa risipim nebuloasa in care ne aflam si sa ne facem o idee mai buna despre ceea ce se intampla, dar pe masura ce dezlegam un mister, ies la suprafata altele care socheaza. Un soc puternic care cel putin m-a facut sip e mine sa inghit in sec si sa simt un nod in gat, caci nu ma asteptam la o adancire atat de brusca in abisul Suryei , in atmosfera horror.
YOU ARE READING
Recenzii Carti - Pause
RandomAi nevoie de o recenzie la cartea ta? Spune-mi , iar eu o public aici! Simplu. Poti da mesaj privat sau comentariu, cum doresti.