Pohled Harryho
Odešli jsme z Velké síně a zamířili k učebně obrany proti černé magii. Došli jsme s Ronem do třídy a chtěli si sednout spolu, ale už byli volné jen dvě místa [vedle Hermiony a Nevilla]. Ron zamířil k Nevillovi a mně nezbylo nic jiného než si sednou vedle zčervenalé Hermiony. Zptal jsem se ,,Jak se máš?". ,,Celkem dobře" odpověděla. ,,V tý Velký síni jsi mi nedopověděla proč se chováš, tak..
..zvláštně,, řekl jsem jí. ,,No víš, mě se asi" řekla Hermiona nervózně ,,mě se asi l-"
Její hlas přerušil příchod té ropuchy. ,,Dobrý den studenti. Jmenuji se Dolores Umbridgeová a jsem učitelkou obrany proti černé magii a také první náměstkyně ministra kouzel. Budu vás učit teorii, abyste bezproblémů zvládli zkoušky NKU." ,, Promiňte, říkala jste, že nás budete učit jen teorii OPČM?" řekl jsem naštvaně. ,,Jistě. Praktiku nebudete potřebovat. Kdo by vám chtěl ublížit." ,,Já nevím, třeba Voldemort!" vyjeknul jsem. ,,Takže pan Potter ve tři u mého kabinetu budete poškole." řekla Dolores. ,,Ale to nemůžete!" vykřikla Hermiona. ,,Ale jistě, můžu. A slečna Grangerová taky ve tři u mého kabinetu." Hermiona si sedla, ale nevypadala naštvaně spíš lehce nadšeně. Nechápal jsem to, ale rázem zazvonilo a mě se myšlenky úplně rozplynuly.