Aku meraung sekuat hati. Melihat jasad ibuku yang terbaring kaku di depanku membuatkan seluruh kekuatanku hilang. Lututku terasa lemah. Tiada kekuatan untuk berdiri. Wajahnya yang kelihatan pucat aku pandang sayu.
"Ibu! Siapa buat ibu macam ni?! Bagitahu Arra, bu!"
"Sabar Arra.. jangan macam ni. Ikhlaskan pemergian dia.." Aku menggeleng laju. Bahu Mak Cik Raudah aku genggam kuat.
"Sabar Mak Cik kata?! Ini ibu Arra! Ibu Arra! Bukan senang Arra nak lepaskan ibu pergi!" Marahku. Wajah tenang Mak Cik Raudah aku tenung lama. Penuh amarah.
"Kenapa Mak cik tak teman ibu?! Kalau Mak cik teman ibu semalam, ibu takkan tinggalkan Arra! Ibu kata Mak Cik ni teman baik ibu. Tapi mana bukti dia?!" Raungku lagi. Serba salah Mak Cik Eaudah memandang aku. Ditariknya aku kedalam pelukannya.
"Maafkan Mak cik, Arra. Sumpah demi Allah. Mak cik tak tahu benda ni jadi. Semalam Mak cik terima mesej dari anak Mak cik. Suruh balik rumah. Jadi Mak Cik balik. Tapi Mak Cik tak tahu pula ada orang sengaja buat Mak Cik tinggalkan ibu kamu. Maafkan Mak Cik. Salah Mak cik.." Wajah tua Makcik Raudah sudah basah dengan air matanya. Belakang Arra diusapnya penuh sayang. Sungguh. Sudah dianggapnya Arrabella ni macam anaknya sendiri.
"Jahanam! Arra akan cari pembunuh ibu! Arra akan balas dendam! Sampai mati Arra takkan maafkan pembunuh ibu Arra!" Tekadku. Manakan tidak. Balik saja aku dari kerja, aku melihat pintu rumah terbuka luas. Masuk saja aku ke dalam rumah, berterabur habis barangan rumah. Sampai saja aku ke dapur, seperti batu jatuh di atas kepala. Keadaan ibu ketika itu, pisau tertusuk tepat di jantungnya. Lehernya pula seperti bekas merah. Luruh jantung aku melihat keadaan ibu.
Aku yakin, pembunuh ibu sama dengan pembunuh abah dua tahun lepas. Kalaulah abah tak berhutang, mesti keluarga aku tak jadi begini.
Ibu.
Abah.
Arra akan cari pembunuh ibu dan abah sampai jumpa.
Biar Arra balas dendam atas perbuatan mereka. Itu janji Arra ibu, Abah..
Suatu hari nanti, Arra pasti akan datang pada ibu dan abah. Tunggu Arra. Arra sayang ibu abah..
Arra sanggup korbankan nyawa Arra untuk tebus kembali nyawa yang mereka ambil dari ibu dan abah.
Pembunuh!
Kau tunggu aku! Dendam aku takkan pernah lupus sehingga kau dan keluarga kau mampus! Itu sumpah aku!
This is my second story. So I hope korang enjoy. Maaf atas segala kekurangan. Tegur kalau ada silap.
Jangan lupa simpan dalam library korang 😅
YOU ARE READING
ARRABELLA
RandomBila iblis bertopengkan manusia muncul Hidup aku terkontang-kanting Hidup aku penuh dengan dendam Tapi Muncul pula dia sebagai penyelamat aku Cinta? Mampukah hapuskan dendam aku yang setelah sekian lama tertanam di hati?