"Ha! Buat apa korang dua ni ha?!" sergah Chanyeol sambil menepuk bahu Sehun dan Baekhyun.
Shin Neul mula terkejut dengan kedatangan Chanyeol. Shin Neul hanya tersengih menahan gelak apabila melihat gelagat mereka di depan mata.
"Eh.. Eh.. Senyum pula dia", Baekhyun tersengih-sengih menegur Shin Neul.
Shin Neul mula berubah muka kerana malu dengan teguran Baekhyun.
"Ey. Awak ni Park Shin Neul ey? Dari Pohang kan?" tanya Chanyeol.
"N-ne" Shin Neul sedikit tergagap kerana dia pelik bahawa Chanyeol sudah tahu kampung asalnya.
"Macam mana awak boleh tahu?"
"Oh. Haritu saya ada terdengar orang cakap. Lupa dah siapa". Chanyeol mula senyum manis.
"Ya ka?" Sehun mula menyampuk.
"Betu lah!" Chanyeol memukul Sehun.
"Heheh. Dia memang macam ni. Sorry. Baekhyun pula berkata-kata.
"Ohh". Shin Neul hanya mengangguk-anggukan kepalanya.
"Awak tinggal dekat kawasan sekolah tu ey? Yang rumah paling besar dan berpagar tu. Betul kan?" Chanyeol mula bertanya seperti ingin memastikan sesuatu.
"Macam mana awak tahu semua ni?!" Shin Neul mula terkejut dan sedikit risau.
"Oh. Dia mengintip kamu dari dulu". Baekhyun mula bergurau.
"Ha?!". "Me..mengintip?? Sa...saya?!" Shin Neul bertambah terkejut.
"Mana ada. Dia bergurau je tu. Dia ni jangan dipercayakan sangat ya Shin Neul" Chanyeol mula memukul Baekhyun.
"Sakit lah!". Baekhyun mula memek muka.
Sehun hanya ketawa sahaja.
"Saya cuma macam nampak awak sekali sekala kat sekitar kawasan perumahan tu. Jadi betul la tu rumah awak". Chanyeol menerangkan punca dia bertanya.
"Apapun, selamat berkenalan. Saya Sehun". Sehun mula berkenalan.
"Saya Baekhyun". Baekhyun pun turut ikut.
"Saya pula Chanyeol".
"Selamat berkenalan juga" Shin Neul menunduk hormat.
Exo pun beredar.
Pada sebelah malam. Ketika Shin Neul berjalan pulang, dia mula memikirkan bagaimana Chanyeol tahu bahawa dia berasal dari Pohang? Dan bagaimana dia tahu Shin Neul tinggal di rumah besar berpagar di kawasan sekolah itu selain dari alasan yang diberikan?
"Arhh. Ish! Macam mana dia boleh tahu?!" "Hmm.. Biarkan ajalah. Mungkin itu adalah sememang-memangnya alasannya yang sebenar.
Pada masa yang sama di rumah Exo.
"Macam mana Hyung boleh tahu kat mana dia tinggal? Kampung asal dia? Rumah dia yang mana satu? Kami pelik ni" Baekhyun mula menyoal Chanyeol yang sedang membancuh kopi.
"Kan Hyung dah bagi tahu petang tadi. Tak akan lah kamu dengar?" Jawab Chanyeol.
"Tahu. Tapi tak ke pelik alasan Hyung tu?" Sehun pula menyoalnya.
"Apa yang pelik nya? Munasabah je alasan Hyung tadi" Chanyeol menjawab sambil mengagih-agihkan cawan kopi.
"Apa bising-bising ni? Kami nak tengok TV pun tak senang" Kris pula datang ke meja dapur.
"Tak ada apalah. Kuat ke kami bercakap?" Chanyeol hanya membuat seperti biasa.
"Tipu lah. Hyung nak tahu tak. Chanyeol Hyung tu kan. Dia kan.." Baekhyun mula berbisik di telinga Kris.
"Ha! Mengumpat Yeol! Takpe takpe!" Chanyeol mula merajuk manja.
"Jinnja?!" Kris terkejut.
"Betul!" Baekhyun mengangguk-angukkan kepalanya.
"Uyooo! Chanyeol dah ade crush" Kris mula memerli Chanyeol.
"Mana ada!" Chanyeol mula berkerut.
"Oi diam sikit! Orang nak tengok TV!" Jerit Suho dari ruang tamu.
"Kenalan pertama dari kalangan pelarih tahun ni.. Biasalah". Sehun pun turut memerlinya.
"Takpe korang. Korang sanggup buat Yeol camni". Chanyeol mengacau kopinya menggunakan sudu sambil menunduk memandang kopinya.
"Ui. Hyung kita merajuk lah". Sehun mula memerli sekali lagi.
"Alo lololo". Kris pula membuat memek muka kesian dan perli.
Keesokan harinya di dalam kelas.
"Macam mana? Okey tak?" Lisa cepat-cepat menanya kerana ingin tahu.
"Best la jugak. Semalam kan. Baekhyun,Sehun dan Chanyeol datang jumpa saya!!". Shin Neul tak dapat menahan keseronokkannya.
"Wah!!! Nak juga! Macam mana boleh jadi?" Lisa mula berminat dwngan cerita Shin Neul.
"Masa tu,saya baru nak bangun beredar tapi, saya sangat terjekut bila Baekhyun dengan Sehun berdiri tercegat kat depan pintu dengan senyum manis tapi seram. Saya hampir saja nak menjerit. Tapi nasib baik tak". Shin Neul mula menceritakan situasi yang berlaku.
"Hahahaha!! Kelakar lah! Lagi-lagi?" Lisa semakin teruja untuk mendengar.
"Lepas tak lama tu,Chanyeol pun sergah dari belakang. Tapi yang paling menganggu fikiran saya..."
Tidak sempat Shun Neul menghabiskan ayatnya HyunA datang menyampok.
"Woi! Kau ni pelatih SM kan?!"
"Tak.. Tak lah. Mana ada" Shun Neul mula pelik.
"Kau jangan nak menipu lah! Aku tahu lah. Sekolah ni dah kecoh yang kau tu bakal idol bawahan SM!" HyunA mula menjerit-jerit kepada Shn Neul.
"Baik! Ya! Memang pun! Macam mana awak tahu?!" Shin Neul tidak tahan dengan HyunA.
"Kau buta ke? Yoona kan ada kat sini! Dia kan salah seorang geng aku! Just dia tak ada je petang semalam!". HyunA menjerit-jerit dan berkasar.
"Ey kau ni kalau rak menjerit boleh tak?! Aku tak pekak lagi lah!".
Shin Neul bangun dan sergah HyunA.
"Apa?!"
HyunA terus menampar Shin Neul dengan perasaan tak puas hati dan tidak rasa bersalah langsung.
"Apa bising-bising ni?! Duduk semua! HyunA, jaga sikit perangai kamu tu!"
Cikgu Shin mula menyergah satu kelas kerana terlalu bising. Dia juga nampak yang Shin Neul ditampar oleh HyunA.
"Buka buku teks Korea muka surat 200!". Cikgu Shin membelek bukunya.
"Sebelum itu, saya nak cakap sesuatu. Sekarang ni kamu semua jangan terlalu berkasar dengan Shin Neul! Dan kamu pula Shin Neul, saya harap kamu dapat tangguhkan dahulu kerja kamu sebagai trainee SM. Peperiksaan itu sangat penting!".
Cikgu Shin terus mebebel kepada Shin Neul dan satu kelas.
"Baik!" Shin Neul menunduk malu.
Sewaktu rehat.
"Awak tak habiskan lagi ayat tadi" kata Lisa.
"Emm nanti lah saya sambung. Maaf. Rasa tak selesa pula sekarang" Shin Neul mula tidak rasa selesa kerana fikirannya mula terganggu.
"Okeyh. Nanti jangan stress tau. Tak elok". Lisa risau akan Shin Neul.
Bersambung....
YOU ARE READING
my flashlight
FanficPark Shin Neul seorang gadis berambut pendek yang selalu diikat berasal dari sebuah kampung di Pohang.Dia terpaksa berpindah ke ibu kota Korea iaitu Seoul kerana ingin mengejar impiannya untuk menjadi seorang idol. Namun,ia amat sukar kerana dia mas...