Keesokkan harinya,Shin Neul bergegas ke sekolah dengan perasaan yang gembira.
Di dalam kelas
"Kenapa happy semacam je?" Lisa mula pelik.
"Emm?. Saya happy sebab hari ni saya akan pergi ke SM sebagai seorang pelatih! Yeay!!!". Shin Neul tidak dapat menahan perasaannya ketika sedang memberi tahu Lisa.
"Wah!!!. Ala. Lepas ni mesti awak akan busy. Ala... Ala.... Ala... Ala...."Lisa mula merajuk manja.
"Alahai. Awak ni. Buat saya rasa bersalah pula. Jangan cakap macam tu!". Shin Neul mula terasa bersalah.
"Hahahahaha. Saya cuma bergurau sajalah. Saya okey. Saya harap awak cepat debut. Kalau dah debut,jangan lupakan saya pula". Terang Lisa yang tumpang gembira.
"Kalau macam tu, awak audition la sekali". Ajak Shin Neul.
"Emm.. Tengok lah dulu". Jawab Lisa.
Selepas beberapa jam berlajar,masa pulang pun tiba. Shin Neul sangat teruja untuk pulang agar dia sampai lebih awal di SM. Malangnya, HyunA dan kumpulannya pula hendak membuli Shin Neul tanpa rasa bersalah.
"Woi Shin Neul!". Tiba-tiba suara HyunA memanggilnya dari belakang.
"Alamak.. Tu mesti HyunA and the gang. Ish! Payah betul lah". Shin Neul mula merungut.
Shin Neul berhenti dengan perasaan sedikit takut dan sedikit meluat. HyunA pun menyentuh bahu Shin Neul lalu mengugut Shin Neul.
"Weyh! Kau ada duit tak?"
"T-tak. Ke-kenapa?". Shin Neul mula risau.
"Bohong lah kau!". HyunA mula bertindak dengan ganas. Iaitu dia menarik rambut Shin Neul yang diikat itu sehingga longgar ikatannya.
"Lepas lah!!" Shin Neul cuba menepis tangan HyunA kerana takut ikatan rambutnya akan terburai.
"How dare you?!". HyunA cuba menampar muka Shin Neul. Tetapi dihalang oleh seorang anggota kumpulannya,Min Soo.
"Jangan! Cikgu Soo kat depan tu!". Tepis Min Soo.
"Nasib kau baik harini! Kalau tak... Kau tau la nasib kau lain kali". HyunA terus bercakap kasar.
Kumpulan HyunA yang dikenali sebagai Royal Girls pun beredar.
"Fuh. Selamat Cikgu Soo ada". Dia mula nafas lega. "Dia punya pasal lah aku dah lambat! Erghhh!!". Shin Neul mula berasa meluat dan marah.
Setelah tiba di SM.
"Wah!! Besarnya!!!". Shin Neul mula jakun dan teruja.
Seorang wanita yang berpakaian kemas mula mendekati Shin Neul lalu bertanya kepadanya.
"Kamu Park Shin Neul ,bukan?".
"Ya saya". Jawab Shin Neul.
"Saya Kim Soo Hee. Saya salah seorang staff di sini. Dan saya juga lah yang call kamu semalam. Selamat datang ke SM entertainment". Soo Hee mula memperkenalkan dirinya. Lalu dia membawa Shin Neul ke practice room.
Setelah Soo Hee membuka pintu bilik berlatih tersebut,terdapat seorang CEO,Lee Soo Man dan beberapa orang pembantunya sedang menunggu di dalam bilik tersebut.
"Annyeonghaseyo. Park Shin Neul imnida". Dia mula memperkenalkan dirinya.
"Baguslah. Nampaknya,kita sudah nampak bakal idol tak lama lagi". Soo Man mula bersuara dan mula memperkenalkan dirinya. "Saya Lee Soo Man. CEO SM". "Saya harap awak gembira dengan bilik ni. Awak akan gunakan bilik ni untuk awak berlatih nanti.
"Terima kasih". Shin Neul sangat teruja dan berterima kasih.
"Cik Soo Hee,saya harap awak dapat membantunya. Saya pergi dulu". Soo Man mula memberi arahan kepada Soo Hee dan beralalu pergi.
"Baik. Saya tak akan hampakan Tuan". Soo Hee dengan senang hati menerima arahan.
"Emm. Saya tertinggal barang lah. Saya kena ambilnya sekejap. Maaf ya. Awak duduk sini tau. Jangan ke mana-mana". Soo Hee baru teringat dia tertinggal sesuatu.
"Baik". Shin Neul menunduk horamat.
"Wah!! Ni la bilik berlatih idaman ku! Bestnya!!!!". Shin Neul amat teruja.
Pada masa yang sama di luar, kumpulan EXO mengintai dari kaca pintu bilik tersebut.
"Ui. Ui. Ui. Budak baru la. Macam comey ja. Macam comey ja". Baekhyun mula teruja.
"Apalah kau ni Baek!" Chanyeol memukul dada Baekhyun.
"Sakit lah Hyung!. Suho hyung tengok Chanyeol Hyung ni!". Baekhyun mula mengadu manja.
"Alalala". Suho pun melayan.
"Yek! Gedik lah kau!". Chanyeol mula berasa geli.
"Wuekk! Jealous lah tu". Baekhyun mula menjelir lidahnya.
"Dah. Dah. Jom. Buat apa berhenti kat sini. Bilik kita kat sebelah". Kai mula mencelah.
Mereka pun beredar dari situ. Ahin Neul mula tersedar dan berpusing ke belakang.
"Aik. Tadi dengar macam ada orang bercakap. Tapi sipi-sipi je. Hmm. Salah dengar kot".
Soo Hee pun tiba dengan memegang sebuah fail berwarna hitam.
"Ha! Nah!".
"Apa ni?". Shin Neul mula pelik.
"Ni contract. Nah pen". Dia menghulurkan sebatang pen.
Selepas Shin Neul membaca syarat-syarat tersebut, dia pun menandatangani contract tersebut.
"Tahniah! Awak dah jadi pelatih bawahan SM yang sah!".
Semasa di luar, kumpulan SNSD juga dikenali sebagai Girls Genaration lalu di tepi bilik tersebut.
"Ish. Aku tak suka lah budak baru tu". Sunny mula bersuara.
"Kenapa?". Tiffany mula kehairanan.
"Entah lah. Tapi perasaan tu ada.
"Apa-apa je lah korang ni. Dah jom". Taeyeon pun bersuara.
Mereka pun beredar.
"Emm.. Jadi pelatih ni susah tak?". Shin Neul tiba-tiba berasa risau.
"Tak lah. Susah apa. Cuma berlatih je untuk debut nanti. Jangan risau lah. Ha! Satu lagi. Saya rasa awak akan bergerak secara kumpulan lah. Sebab ada lagi pelatih. Mungkin juga awak akan ada battle atau tidak. Apapun. Saya harap awak akan sentiasa bersedia. Dan pandai bahagikan masa. Awak sekolah lagi kan?". Soo Hee mula menerangkan jawapan.
"Ya". Jawab Shin Neul.
"Okey. Saya harap awak tiada masalah". Soo Hee mula mengharap kan sesuatu. "Saya pergi dahulu. Awak boleh pulang. Tapi awak kena datang hari-hari lah lepas ni. Selepas waktu persekolahan".
Soo Hee pun beredar.
"Hmm.. Apa yang dia maksudkan tu?. Risau pulak aku". Sebaik sahaja dia hendak bangun beredar,tiba-tiba dia ternampak Baekhyun dan Sehun menunggu di depan pintu dengan wajah senyum manis. Shin Neul hampir menjerit kerana terkejut dengan kedatangan mereka berdua.
"Aduhai! Terkejut aku!".
"Hai!". Sehun dan Baekhyun mula sapa.
"Ha-hai". Shin Neul agak segan dan terkejut.
"Woi! Apa korang dua buat ni!"
Tiba-tiba Cahnyeol sergah dari belakang.
Bersambung
YOU ARE READING
my flashlight
FanfictionPark Shin Neul seorang gadis berambut pendek yang selalu diikat berasal dari sebuah kampung di Pohang.Dia terpaksa berpindah ke ibu kota Korea iaitu Seoul kerana ingin mengejar impiannya untuk menjadi seorang idol. Namun,ia amat sukar kerana dia mas...