Deel 4

143 15 9
                                    

Perspectief Firdaous
Ik opende mijn ogen en ik hoorde de vogeltjes fluiten. Ik stapte rustig uit mijn bed en liep de trap af naar beneden, waar ik mijn gezin rustig op de bank zag zitten of aan de keukentafel.

Nee helaas ging het niet zo.

Ik opende mijn ogen en dacht dat ik naar school moest dus ik sprong uit mijn bed en rende de trap af naar beneden. Gek genoeg was er niemand? De gordijnen waren nog dicht en de lichten uit. Ik hoorde slechts de vogels fluiten. Toen bedacht ik me dat het vandaag zaterdag was. Dus dat betekent: WEEKEND BITCHES!

Aangezien ik toch al wakker was besloot ik ontbijt te maken voor iedereen. Ik bakte pannenkoeken, msemen, broodje en croissantjes uit de oven, en donuts. Ik maakte ook nog een fruitsalade en een smoothie. Toen alles in de oven zat begon ik de tafel te dekken. Pff de tijd gaat snel het is ondertussen al weer 2 uur later. Ik hoorde de piep van de oven en ik haalde snel de broodjes en croissantjes uit de oven en legte ze neer op een mooi bord. Vervolgens maakte ik wat glazuur voor de donuts en chocoladesaus. Ik dipte de donuts erin en versierde ze vervolgens nog een beetje.

Ik had ondertussen al alles klaar gelegd op de tafel en ik wachtte totdat mijn ouders en Nora de trap afkwamen. Ik zat rustig tv te kijken en wat op insta te scrollen toen ze naar beneden kwamen. "Fir, heb jij dit allemaal gemaakt?" Vroegen mijn ouders verbaast. "Ja ik dacht dat ik vandaag school had en aangezien ik toen toch al zo vroeg wakker was besloot ik een ontbijtje te maken. "Het ziet er heerlijk uit, dankjewel." Zei mijn moeder. Ik hoorde Younes de trap afstormen. Ik weet wanneer hij de trap afloopt, omdat hij net als een beest loopt.

We ontbeten gezamenlijk en toen we klaar waren zei mijn moeder: "Younes en Nora jullie mogen afruimen, want Firdaous heeft al ontbijt gemaakt. Papa heeft nog werk te doen en ik ga nu naar een vriendin. Doe wat je zelf wilt vandaag als jullie maar voor etenstijd thuis zijn." En weg waren mijn ouders. Ik liep naar boven en zocht kleding uit die ik vandaag aan zou doen. Ik nam een heerlijke douche en verzorgde mezelf goed. Toen ik klaar was droogde ik mijn haar en krulde ik het lichtjes met mijn krultang. We hadden volgende week geen toetsen en ik heb geen zin om nu huiswerk te gaan maken. Dus ik ging wat op mijn telefoon zitten totdat ik een appje binnenkreeg van Imad. Waarin stond:

Heey Firdaous,
Ik hoop dat je vandaag lekker hebt geslapen.
Ik vroeg me af of je vandaag met mij wilde afspreken, want ik heb een hele leuke verrassing voor je. Als je wilt kan ik je om 15:00 uur ophalen. Laat je me weten of je kan?
Ps: doe iets deftigs aan!
Groetjes Imad.

Ahw wat cute! Ik dacht bijna dat ik de hele dag op de bank zou gaan luieren, maar zijn appje heeft mijn hele dag al goedgemaakt. Ik appte hem terug dat ik het een hartstikke leuk idee vond en dat het goed was als hij om 15:00 uur kwam. Ik appte hem nog even mijn adres door. En ik stond op om mij klaar te maken. Ik had eerst basic kleding klaargelegd, maar aangezien  Imad zei dat ik iets deftigs aan moet doen koos ik voor de blauwe jurk die ik laatst gekocht had. (Zie vorig deel voor de foto.)

Ik deed vandaag wel wat make up op. Ik deed een klein laagje concealer op. Ik contourde mijn gezicht een beetje. Als ik aan het contouren ben heb ik het gevoel dat ik aan het spelen ben. Ik deed ook blush en highlighter op. Ik pakte mijn zwarte Chanel tasje en deed daarin mijn telefoon, portomonnee, oortjes en sleutels in.

Het is nu 14:45 hij komt bijna. Younes en Nora zijn de deur uit dus ik moet de poort op slot doen en het alarm aanzetten. We hebben trouwens ook bewakers. Ik zal jullie wel een keertje een rondleiding geven in het huis, de voortuin en achtertuin en de zwembaden. Maar niet nu want Imad komt zo. Ik hoorde de ringtoon van mijn telefoon en nam op.
I = Imad, F = Firdaous
F: Heey, met Firdaous.
I: Heey Firdaous met mij. Ik sta voor je deur. Kom je naar buiten?
F: Isgoed ik kom er nu aan tot zo!

AgainWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu