" thanks awak" ujar amira kepada hyqal lalu membuka seatbelt dan keluar daripada kereta.
" hmmmm" balas hyqal dengan dingin dan terus berlalu dari villa amira.
" aishhh hari yang memenatkan.. Asal la dia jadi tunang aku... Tapi rasa mcam suka pulak.. Ye lah dah la handsome... Tapi tadi dia gentleman giler auwww" bebel amira seorang diri sambil senyum memandang Bintang Bintang di langit.
" eh, asal aku berangan pulak ni! Okey amira jangan suka dia okey.. Dia tu sombong " monolog amira lalu terus masuk kedalam rumah.
-----------------------------------------------------------
Keesokan harinya di hospital." ala... Malasnya nak check patient Airel ni... Dah la gatal. Semalam hyqal cakap nak teman tapi dia kena check patient dia la pulak. Kalau ajak baiti dia ada operation" monolog amira sambil fikir.
" nampaknya terpaksa la pergi.. Okey Amira go fighting!! " monoloh amira seorang diri sambil menggenggam tangannya.
Lalu amira terus berlalu ke bilik pesakitnya yang bernama airil itu.
Apabila dia memasuki bilik vvip pesakitnya itu dia mula berasa seram sejuk lalu dia melihat Airil sedang menonton televisyen.
Apabila mendengar pintu yang di buka oleh Amira, Airil pon terus memandang kerah Amira.
" ehhh hi doktor cantik. " ujar Airil bersama senyuman yang gatal.
" hmmm hi" ujar Amira sambil memapirkan senyuman terpaksa.
" so, macam mana awak dah sihat dah ke atau ada sakit kat mana mana? " tanya Amira.
" Ada sakit kat sini.. Rasa pedih " ujar Airil lalu menunjukkan ke arah perutnya sambil memaparkan riak yang di buat buat sakit.
Tanpa memikirkan perkara perkara negatif Amira terus bergerak mendekati hyqal lalu menyentuh perutnya untuk check apa benda yang sakit.
" aduhhh sakit doktor! " ujar Airil di buat buat.
" kat mana? sini ke?" tanya Amira lalu menekankan sedikit tanganya di perut hyqal.
Hyqal tidak berkata apa apa tapi terus memeluk Amira.. Ye lah peluang dah ada di depan mata.
Amira yang terkejut terus cuba untuk melepaskan diri dari rangkulan hyqal.
" ehhh apa ni lepaslah!!!! " jerit Amira lali cuba untuk melepaskan diri dan dia berjaya tapi Airil sempat memegang lengan Amira. Amira sudah menangis teresak esak akibat ketakutan.
" doktor nak pergi mana hah? Saya dah lama geram dengan doktor. " ujar Airil gatal.
Tiba tiba pintu bilik itu terbuka.
" woiii kau buat apa hah dengan dia??!!! " jerkah hyqal dengan muka yang merah lalu terus menarik Amira kebelakangnya.
Amira yang takut terus menggenggam erat hujung baju hyqal.
" eh lantak lah aku nak buat apa ngan dia!! Kenapa ada kacau kau ke??!!!" ujar Airil dengan kasar.
"Memang! Memang ada kacau dengan aku!! " marah hyqal.
"Kenapa dia bini kau ke?" balas aril dengan sinis.
" memang dia bini aku... Dia bakal bini aku dan tunang aku... Sekarang kau faham kan!! " jerkah hyqal lalu cuba untuk menumbuk Airil, tapi sempat di tahan oleh Amira.
" Awak janganlah tumbuk dia.. Isk.. Isk.. Nanti kalau dia saman kita.. Isk isk... Kita yang kena" ujar Amira sambil menagis teresak esak dan terus menarik hujung baju hyqal menjauhi Airil.
" Kali ni kau terlepas sebab kau kat hospital tapi kalau kat luar nahas kau aku kerjakan.! " marah hyqal lalu terus menarik lengan amira keluar daripada bilik itu.
-----------------------------------------------------------
Di dalam office mereka." Yang kau pergi bilik Mamat banggang tu sorang sorang asal... Asal tak bagitau aku hah? " marah hyqal kepada Amira.
" saya cuma... Isk.. nak check je isk.. Macam... Ma.. Mana... Nak. Bagitau awak.. Isk.. Isk awak kan check pesakit awak. " ujar Amira sambil menangis.
" ish kau ni lain kali tunggu aku okey.. Kalau jadi apa apa tadi macam mana? " ujar hyqal lembut.
" ish awak jangan.. Isk.. la cakap macam tu saya... Isk... takut ni"ujar amira.
" hmmm dah la balik ni aku hantar okey.. Dah dah x yah nangis dah buruk muka. " ujar hyqal cuba memujuk amira yang sedang menangis itu.
" Tapi awak kereta sa.. " ujar Amira sekerat tapi cepat dipotng oleh hyqal.
" kereta kau tinggal.. Esok kau nk datang keje aku ambil okey. " ujar hyqal sambil memandang ke arah Amira.
" okey" balas amira lalu mengelap air mata di pipinya.
To be continue
Sorry sebab lambat update and sorry sebab pendek....
First sebab x de idea.. Idea yang lepas lepas semua terbang melayang ke Angkasa lepas. 😭😭😭😭
Second sebab malas nak type... Sakit jari ye lah type pon kat fhone je.. Harap anda semua terhibur.
Bye
And do not forget to vote this story.
Kalau nak bagi idea boleh comment nanti saya akan ambil idea kamu dan mungkin updatenya akan cepat.
YOU ARE READING
suamiku dingin plus garang
Storie d'amore"Walaupun awak dingin plus garang saya tetap sayang awak" kata tengku Aira Amira.. _________________________________________ "Papa nak kamu dua orang kahwin tak kisah la kamu nak bantah ke apa ke keputusan muktamad.... Bulan depan kahwin. " kata te...