Sis tukar ganti nama Amira jadi "aku" tau.
Keesokan harinya.
Pon... Pon... Pon...
Alamak!!!!! Dah lambat ni mesti hyqal marah.... Hish tu la la amira lambat sangat.. Lalu aku pon berlari menuruni tangga...
"Bye mama amira gi dulu tau" kata aku pada mama sambil menyelam tangannya.
"Aik tak sarapan dulu ke? " tanya mamaku.
" tak kot... Dah lambat.. Hyqal dah tunggu tu.. " kata aku lalu terus berlari keluar dari rumah dan cepat cepat menyarungkan kasutku.
"Hmmm baiklah. Hati hati" ujar mamaku.
Selepas itu aku pon berlari anak ke kereta hyqal. Aku tengok dia sedang memandang tajam ke arah aku... Hmmm mesti Mamat ni marah.. Meluat pulak aku.
"Sorry saya lambat tadi.. " ujar aku selepas memboloskan diri ke seat penumpang sebelah pemandu di dalam kereta dia..
" hmmmm.. X pe.. Aku kan driver kau yang kena tunggu kau bersiap.. " ujar hyqal dengan sinis lalu terus menukarkan gear ke D dan terus memecut laju di atas jalan raya.
Ouchhh sakitnya hatiku... Ish Mamat ni kuat betul perli.. Buat sakit hati je.. Ish malu pulak bila teringat yg Kelmarin aku nangis depan dia.. Ahhh lupakan la amira.. Jangan ingat lagi perkara tu...lalu aku mengetuk kepala aku.
"Kau dah kenapa ketuk kepala.. Dah nak jadi sewel ke? " kata hyqal sambil kerut dahinya. Lalu mengerling seketika ke arah aku..
" eh tak la... Mana ada.. " balas aku. Lalu aku bermain dengan jari aku kerana malu. Hisah asal aku ketuk kepala aku.. Kan dah dapat malu.
Selepas itu suasana didalam kereta senyap sunyi sehinggalah sampai di tempat hospital.
Fuhh selamat dah keluar dari kereta Mamat tu... Sunyi sangat dan suasana yang janggal.
Selepas itu kami berdua beriringan memasuki pintu masuk hospital. Apabila kami berjalan masuk semua nurse senyum dan menyapa hyqal dan hyqal membalas dengan senyumannya.
Ish Mamat ni dengan aku x pernah senyum pon... Dengan orang lain senyum sampai ke telinga... Eiii bencinya.
Selepas itu kami berdua pon beriringan menaiki lift... Ketika di dalam lift hanya ada kami berdua je.
" ni aku nak bagitau... Esok cuti kan?... Jadi esok pagi aku ambik kau di rumah.. " ujar hyqal mendatar.
" la kenapa pulak??? " kata aku dengan protes... Ish orang cuti cuti ni nak rehat.. Alangkah bahagianya dapat tidur sampai tengah hari.. Tapi impianku punah di telan angin akibat encik tunang... Haiiih.
" kau tanya la mama kau.. " ujar hyqal lalu terus keluar daripada lift sebaik pintu lift terbuka..
Haihhh.... Meluat betul la cakap dengan Mamat ni... Macam ckp dengan batu.. Asal tak bagitau aku terus je... Kenapa?bila dia bercakap ngan aku suara dia akan hilang ke.?.. Eiiiii baru aku tau perangai dia bukan sahaja dingin plus garang malah berat mulut jugak... Haih macam mana la bila kahwin nanti. Lalu aku pon keluar dari lift dan berlalu ke bilik kerja kami berdua...
-----------------------------------------------------------
Haih penat betul la... Alhmdulillah selamat pemedahan berjalan lancar.. Macam mana la boleh silap bagi barang kat hyq masa operation tadi kan dah kena marah... Haihh
Hmmm dah lunch ni.. Nam lunch ngan sapa erk? Ha baiti kan ada.. Baik kol dia. Lalu aku pon ambil iPhone 7s plus aku di dalam poket baju..
Tuuut tuuut tuuut tuttttt.
YOU ARE READING
suamiku dingin plus garang
Romansa"Walaupun awak dingin plus garang saya tetap sayang awak" kata tengku Aira Amira.. _________________________________________ "Papa nak kamu dua orang kahwin tak kisah la kamu nak bantah ke apa ke keputusan muktamad.... Bulan depan kahwin. " kata te...