Bab 10

7.1K 167 32
                                    

Selepas hyqal pergi aku pon pergi ke ruang tamu dan aku lihat baiti dengan shita tengah menyembang.

"hai rancak korang berbual" kata aku pada mereka.
"ye la bukan senang kita nak berkumpul bersama . ye dok ?" balas shita kepada aku sambil tersenggih.

"hmmm ye lah. ni aku nak tanya mana Nasihah?" tanya ku.

"dia macam la ko x tau ...dia mana boleh berpisah dengan her lovely husband..ish jelesnya sweetkan husband dia." kata baiti sambil buat gaya melting.

" tu lah amira ngan nasihah dah kahwin. kita bila lagi. weyh Amira hg agak agak hyqal tu sweet x?" tanya shita. Lalu mereka pon pandang aku dengan mata bersinar. Eceh hiperbola sangat ko ni amira.

"hmmm dia tu kadang kadang caring, kadang kadang garang , kadang kadang annoying , kadang kadang dia buat macam gaya dia benci aku sangat. entah la dia tu macam lelaki x dijangka" ujarku.

"Alah kau try la pikat dia." kata shita lalu menolak bahuku dengan gaya gedik.

" Gila kau aku nak pikat dia kau ingat ini projek memikat suami ke apa?" ujarku dengan muka terkejut.

" chop sebelum tu aku nak tanya kau sebenarnya suka dia ke x? Lagipun kau kan kena kahwin sebab pilihan keluarga" tanya baiti.

"hmmm sebenarnya kan...." ujar ku dengan malu malu sambil hujung jari menggentil hujung rambut. " aku mula mula tu x suka dia langsung . serius aku benci dia lepastu time aku kena kacau hari tu dia betu betul protect aku . aku pun rasa diri ini macam dilindungi la kan . Pastu start dari situ la aku mula suka kat dia. Betul la org tua tua ckp mula mula benci pastu terus jatuh cinta" ujarku lalu menyatukan kedua dua tangan sambil memjamkan mata.

"eiii gedik la hg ni." kata shita lalu menampar kuat bahuku.

"adoi sakit la. Bagitau my hubby nanti baru tau" ujarku dengan muka pouting sambil mengosok bahuku yg sakit. eiii minah ni dari dulu kalau dia tampar ya allah pedih kot.(shita jangan marah tau).
"alololo kesiannya doktor aira amira kita ni" kata baiti.

"Amira!!" laung tengku Amylia.

"ye mama kenapa ?" tanyaku.

" tak bila lamu nk letak inai kat jari kami tu. suruh baiti tolong letakkan x pun shita"

"baik mama."
"kalau mcm tu aku pon nk letak jugak lah .Saja nk ambik mood nak kahwin"kata shita sambil tersenggih.

selepas selesai meletakkan inai aku pun masuk kebilik lalu membuka iphone 7s ku dan aku terlihat satu notification di whatsapp.aku pon buka dan serius la mamat garang a.k.a my hubby yang chat.

from mamat garang:
kau buat apa tu?

to mamat garang:
baru lepas berinai dan sekarang tengah main dengan my baby cat.

from mamat garang:
baguslah jangan chat main kayu tiga dengan lelaki lain sudah. dah gi tidur dah jam 2 pagi dah. esok mula la keluar mata panda. Esok aku nak kau cepat jangan lambat.

eiii ayat dia annoying nya mcm x percayakan aku je.

to mamat garang : whatever . Saya tahu lah .

from mamat garang : k night.

eiiii geramnya k ngan night je dia balas . menyakitkan hati betul la mamat ni.

keesokan harinya .

kring kring

Aku pon membuka mata dan melihat jam hmmm dah pukul 8 hmm tak laratnya lahai nak bangun . lepas subuh tadi aku terus tido balik letih malam tadi seeius x boleh tido.

Aku pon dengan lemah gemalainya bangun dan mandi selepas itu bersiap ye lah aku ngan hyqal jap lagi nk kena gerak gi hotel. Majlis resepsi kitaorang kat sana.

"Asslamualaikum " ujar kami bertiga selepas sampai kedapur fan aku lihat di meja makan ada papa hyqal dengan seorang lelaki ni. Wait kenapa muka macam familiar je erk.

Dia pon menjawab salam ku lalu memandang ku.

"Abang zubyr!! Lamanya tak jumpa. kata ku kepadanya dengan muka terkejut plus teruja .

Lepastu hyqal terus pandang muka ku . Aku faham riak muka dia tu. Riak muka dia macam mengambarkan "siapa mamat tu pada kau atau kau jangan macam macam" hmmm lebih kurang la.

"aikk Amira macam mana boleh kenal dengan sepupu hyqal ni?" tanya papa dengan wajah pelik. Ye lah aku kan jarang bercakap dengan lelaki takut papa marah sebenarnya... hehehehe.

" ouh abang zubyr ni abang angkat Amira masa belajar kat oversea dulu. Dia banyak tolong masa Amira kat sana". ujarku lalu aku memandang muka hyqal . Aku lihat dia macam buat muka lega lalu menyambung suapan makanannya ke dalam mulut. hahaha ada chance la nak pikat dia nampak macam jeles je tadi.

"ha betul tu uncle. tak sangka Aira kahwin dengan si hyqal ni. kecik nya dunia hahaha.tak sabar nak dapat anak menakan ni ".ujar abang zubyr sambil tersenggih.

Tibab tiba aku tengok hyqal dah tersedak dah.

"haih kamu ni Amira boleh tengok je laki kamu ni tersedak dak pergi gosok belakang dia" ujar tengku Amylia yang baru datang dari dapur sambil membawa teko.

Aku pon tak sanggup kena beleter lalu cepat cepat gosok belakang hyqal dengan muka yang merah ye lah First time aku pegang belakang laki kot selain papa.

"Eiii abang zubayr tu bila lagi nak kahwin muka handsome ada market tapi gila kerja. kahwin la dengan kerja tu. Kalau nk kahwin bagi tau Aira dah ada calon ni si shita ni still single and available. Kalau baiti, tak boleh dia dah ada encik tunang dah." ujarku membidas balik kata kata abng angkatku yg sorang ni.

" hmm yelah tak nak kenalkan ke mana tahu jadi" balas zubyr sambil tersenggih. Hmmm cantik jugak minah ni. tak pe nanti aku try mintak nombor kat Aira.

Hahaha lawak la shita aku tengok di dah malu malu ayam dah tu.

"ha shita , baiti mari makan" ujar tengku Amylia . lalu mereka pon duduk. Aku tengok semua kerusi penuh shita duduk sebelah abang zubyr dengan malu malu.Yang abang zubyr ni pon satu sikit dok kerling kat shita maunya dia tak malu. Ada chance la kau nk kahwin shita oiii. Tempat yg kosong hanya sebelah hyqal je. aku dengan muka tak relanya duduk je lah.

selepas selesai bersarapan aku , baiti ,shita , hyqal dengan zubyr menaiki kereta bersama sama pergi ke hotel. Aku duduk belakang bersama minah dua orang ni manakala yg lelaki dok di hadapan .

"Aira kerja kat mana sekarang ni?" tanya abang zubyr kepadaku . Dia sorang je panggil aku Aira . Dia cakap sedap bila panggil Aira. Aku pun iakan ajelah.

" Aira satu tempat kerja dengan Abang hyqal "ujarku lalu aku lihat hyqal sudah tersedak air liur.

Aduh minah ni asal la panggil aku abang hyqal bergetar tulang rusuk tau. Lalu aku memandang kearanya melalui cermin pandang belakang . Dia duduk belakang aku je.

"ouh. hyqal kalau kau nak tahu Aira ni time kat universiti dulu ramai kot peminat dia. Semua nak ngorat dia dan akulah jadi penyelamat dia. So kau kena la jaga dia betul betul takut nanti dikebas orang pulak." kata zubyr

" Memang dah berpa ramai dah kacau dia depan mata aku. Payah jugak ada bini lawa ni" balas hyqal.

awww dia baru jer ckp aku lawa
serius melting seh.

To be continue....

okey cukup setakat itu sahaja untuk malam ini. Tangan pon dea kebas.

serius author janji esok saya akan update. sorry buat korang tunggu lama.

and please vote dan comment untuk membakar semangat author untuk menaip. idea ada tapi malas taip.

bye and sekarang dah free exam dah habis yeay!!!

suamiku dingin plus garangWhere stories live. Discover now