Straight to the point, HAPPY READING~ xD
____________________________________
.
..
...
CREEPY TOWN
Rumah Pelik...
..
.
____________________________________
Blaze's P.O.V
Hi korang~ Nama aku Boboiboy Blaze, panggil je Blaze. Umur aku sama dengan si author, 16 tahun. Aku ni kembar yang paling muda antara kembar-kembar aku yang lainnya, kiranya aku ni adik kepada dioranglah.
Sifat aku ni 'random' sikit. Kadang bila dah seronok tu, hiper terlebih. Bila dah marah rasa macam nak bakar je semua benda yang ada depan mata. Itupun kalau aku ada kuasalah.. Ehem! Sebenarnya aku memang ada kuasa pun, tapi masalahnya si author frostbite ni buat fic AU.. Jadi power watch aku takde.. Tak guna punya author..
(Author: Aku dengar tu! *ketuk kepala Blaze*)
Adeh! Sakitlah! Ok, kat mana tadi? Oh, korang ambil tahu serba sikit dah la pasal aku. Sekarang aku nak cerita pasal kembar-kembar aku pulak.
Yang first, Gempa. Entah sengaja atau memang semua kembar Boboiboy tak beradap, atau paling senang korang faham, kurang ajar.. Kitorang tak pernah panggil dia 'abang'.
"Baru sedar ke yang korang tu kuaja ngan aku?" *sweatdrop*
Tak, sedar lama dah Abang Gempa Bumi oi..
"Nama aku Gempa! Nak aku eja satu-satu kat kau macam budak tadika ke!? Pepandai je tokok tambah nama aku.."
Hm.. Abaikan dia. Gempa ni bertanggungjawab dan tegas orangnya. Macam yang Fan bagitahu part lepas, kekadang Gempa ni poyo juga orangnya.
"Sabar.." *usap dada*
Ok! Yang kedua! Siapa lagi? Si abang temperamental dan cold tak ingat dunia tulah!
Halilintar: ..... *genggam penumbuk*
Perangai dia.. Nak aku list satu-satu ke? Kalau nak boleh je sebab aku ada buku '1001 perangai dan sifat kembar' yang aku tulis handwritten.
"Woy! Jangan berani kau-"
First dia ni.. um.. dingin. Second, jual mahal. Third, sombong. Fourth, belagak. Fifth, suka pukul orang tanpa sebab. Sixth, pukulan dia tu memang sakit. Seventh, sedikit yandere. Eighth, tsundere mengalahkan si author. Nin-
Halilintar: *belasah Blaze*
(Author: *join Hali belasah Blaze*)
Adeh.. Apa salahku..?
Halilintar: *deathglare Blaze*
Oops.. Ok, ok. Jom skip, yang ketiga pulak. Yang ketiga ni pemalas no. 2. Sebab si author ni mesti no. 1 kalau bab-bab malas ni.
(Author: Nak aku sangkutkan kepala kau kat dinding rumah aku ke? *pegang katana*)
Noo!! Ampun! Maaf! Um.. Kat mana tadi? Oh, si Ice. Dia ni kembar yang.. Apa perkataan yang sesuai? Ha! 'Rare' jugak la. Rare? Hm.. Cam tak sesuai je..
YOU ARE READING
Creepy Town [DISCONTINUED]
ParanormalBoboiboy Gempa, bersama keempat kembar seirasnya beserta kawan-kawannya yang lain merupakan detektif muda yang diarahkan oleh Captain Kaizo (ketua detektif) untuk menyiasat suatu kes pembunuhan di bandar yang bernama Creepy Town. Siapa yang tak pern...