ÖZEL RÖPORTAJ

337 10 8
                                    


SHAHRUKH KHAN'IN RAEES FİLMİ İÇİN HINDUSTAN TIMES DERGİSİNE VERDİĞİ ÖZEL RÖPORTAJIN TAMAMININ ÇEVİRİSİ !
Shahrukh Khan'ın en kişisel itirafları – Özel bir yürek parçalayıcı !
* Onunla röportaj yapmak ve fotoğrafını çekmek için buradayız. Garip karamsar uhrevi bir saat. Subi ve ben esniyoruz, fakat Shah Rukh hala uyanık ve hevesli görünüyor. Çalıştığı her saatte enerji doludur. Ancak yine de bana tembel bir şekilde eğilerek, uzun ve yorucu bir gün geçirdiğini ve çok uyumadığını söyledi. Mayıs ayında dört yaşına girecek olan küçük oğlu Abram da yanında, onu da içeri alıyor.
"Ben AbRam ile yattım," Shah Rukh sevimli bir şekilde durumu açıklıyor: " Ve sabah 9'da, göz kapaklarımı açtı ve bana " Baba, günaydın! " dedi. “ diyor
* Onun bu halini seviyorum, çocuklarıyla olan ilişkisini ve onlarla olan samimiyetini göstermekten çekinmiyor. Bir zamanlar Gauri Khan evde olmadığı ve Aryan ile Suhana küçük olduğu zamanlarda, televizyonda korku filmi izledikten sonra korktuğunu ve çocuklarının yatak odasında yattığını söyleyen Shah Rukh da aynı kişi! hiç değişmedi.
Shahrukh "Gauri etrafta olmadığında Mannat'ta başka bir çok şeyler de olur " diyor ve naif bir şekilde ekliyor. " Oturma odasında sanki vahşiymiş gibi koşarız ve köpeğin etrafa işemesine bile izin veririz! " diyor.
Ve devam ediyor ; " Ama bu çok uzun zaman önceydi. Aryan ve Suhana artık büyüdü, Mannat'tan okumak için ayrıldılar ve AbRam onların yerini aldı. " Büyük oğlu ve kızı yurtdışın da okuyor ve belirtilere bakılırsa, onlar geri dönecek ve babalarına filmlerde katılacaklar. Shah Rukh bu konuda tereddütte ama fikir havalı.
"Onlarla bu konuda konuşmam," diye itiraf ediyor Shah Rukh. "Kızım bir aktrist olmak istiyor, filmler de yer alabilir, ancak şu anda tiyatro okuluna gidiyor. Oğlum, bilmiyorum, ama ona bana bir yıldız gibi geldiğini söyledim! "
Ona çocukların zaten yıldız olduklarını söylüyorum. Instagram'da resim yayınlıyorlar ve onları takip edenler var. Shah Rukh omuz silkiyor. Onların arkasında gölgesinin uzun ve derin olduğunun farkında. O ünlü olmak için Bollywood'a geldiğinde, bir yabancıydı, kimsenin oğlu da değildi ve bu nedenle bavulunda çok fazla eksikle bu işe başladı.
"Bu sayede daha fazla özgürlük yaşadım," diyor " yaratıcı seçimler yapma özgürlüğü, istediğim gibi olma, çünkü daha iyisini bilmiyordum. Bazen daha iyiyi bilmemek iyidir, çünkü iyi demek, yeterince iyidir! Aryan'ın ve Suhana'nın 'birilerinin' çocukları olma yükünden arındıkları bir yerde eğitim almasını istedim. Ancak Google bunu benim için öldürdü bu durumu benim için yok etti)! "
Yine, o yana yatık sırıtış. "Filmler de yer alırlarsa sevinirim" diye ekledi. "Ne olmak istiyorlar önemli değil. Bir aktör veya kameraman. Tek şartım, mezun olmaları. Ve mezuniyet sonrası çalışırsa, evde daha iyi yiyecekler alacaklar! "
* Düzensiz mükemmellik
Çekimler için harekete geçiyoruz. Shah Rukh bildiğim en az telaşlı oyuncudur. Ayrıca mutlak bir profesyoneldir. Kamera açılarını anlıyor, Subi'nin tam olarak ne gördüğünü biliyor, yönünün nasıl olması gerektiğini veya makyajının durumunu böylece makyajcının her adımda yeniden makyaj düzeltmesine gerek kalmıyor. Subi ard arda çekim yapıyor. Bir değişiklik önerisinde bulunuyor ve Shah Rukh'a düşünceli bir şekilde getirdiği kahverengi bir örme kazağı gösteriyor. Hiç tereddüt yok. Shah Rukh siyah t atletini çıkarıyor ve kazağı üstüne geçiriyor. Yerde 50-tuhaf insan var, aralarında genç kızlar, hareketi kaçırıyorlar. Ama ben o anı yakalıyorum.
Kazağı yalın ve sökük görünüyor, vücudu sırım gibi kaslarıyla sıkı ve zinde. Ne zaman çalıştığını ve dinlendiğini merak ediyorum, bu inanılmaz şekli korumak için. Ve hangi diyet izlediğini. Son zamanlarda "Uyuyamıyorum, günde 100 sigara içiyorum, yemeyi unuttum, su içmiyorum, yaklaşık 30 bardak siyah kahve içiyorum, ve karın kaslarına sahibim. Kendime ne kadar az bakım yaparsam, o kadar çok iyi oluyorum gibi ? “ diyor. Sanırım bu doğru. Karın kaslarını yeni gördüm. Ve yanımda duran ve Shah Rukh'un yanan sigarasını tutan bir adamı !
Filmlerle ilgili konuyu gündeme getiriyorum. “Film yapmayı seviyorum ... ” diyor, “ama onların başarı ya da başarısızlığından etkilenmiyorum. Ortak yapımcısı olsam da ilgisizim bu konuda. Bir filmi yaparım ve yayınlanmasına izin veririm. Cuma gecesine kadar, zaten yayınlanma çalışmalarına devam ediyorum. Kendi yarışımda koşarım. Eğer yeterince uzun koşarsam, yarış uzunluğu – zaman değil, geri kalanı yeneceğimi, fark ettim. Ve ben tarihlere bakmıyorum. Benim için çıkış tarihleri önemli değildir. Ben festivalleri de çıkış tarihi olarak görmüyorum. Benim filmim yayınlandığı gün, bir festival olur!”
"Ama beni yanlış anlama, filmlerim özel bir şey değil. Hayatta özel olmak özel değildir zaten. Ancak sıradan olmak çok özeldir. Benim filmlerimin hepsi bu kadar. Dışarıda iyi bir kahramanın içini gösteriyorum. Ben inançlarımda sıradanım. Ben basit, çirkin ve sıkıcıyım, ama ben olduğum için minnettarım. Ben bu konuma geldim çünkü ben olduğum için. Yaptığım şeyi yapıyorum çünkü bu benim. Başka nasıl minnettar olacağımı bilmiyorum. İnsanlar 'Shahrukh Khan en iyisi' dediği zaman tekrar minnettar oluyorum, çünkü bu da beni güzel, yakışıklı ve çekici (seksi) yapıyor ve bana karşı karışık duygularınız olabilir, ancak onu (yani benim kim olduğumu) benden alamazsınız. "
Utangaç şovmen
O bugün 51 yaşında ve sinema da 25. yılını tamamladı. Shah Rukh'a, "Ele almadığın veya değinmediğin herhangi bir tür var mı?" diye soruyorum; "Sinema çok geniş bir kavram böylece hala film yapmaya ve hikayeleri anlatmaya devam edebiliyorum; Onun en önemli güzelliklerinden biri. Henüz yapmadığım çok şey var. Bir aktör olarak dünyam sonsuzdur; Henüz yaşamadığım birkaç karakter var. İkincisi, yaptığım işten memnun olmadığımı hissettiğim bir an olmadı. Düşünceler ve bunları yapmanın yolları her zaman gelişmeye devam eder.
Sanjay Leela Bhansali'nin biyografisinde Şair Sahir Ludhianvi'yi oynadığı varsayılan tüm hikayeleri düşünüyorum ve Shahrukh’a hatırlatarak ; “ Shahrukh hiç gerçek bir biyografide oynamadın oynamak isteseydin bu kim olurdu diyorum ? “ Ona Sanjay Leela’nın filminde Şair Sahir’i oynayabileceğimi ifade etmeye çalışıyorum ama o ısrarla “ Guru Dutt Efendinin hayatını denemek isterim "diye yanıtlıyor.
Filmlerinden çok rollerini tartıştığını fark ettim. Belki de o uluslararası suçlu Don gibi koyu, sinirli ve öngörülemeyen karakteri oynamasına rağmen, hiç kimse onunkarakterini kötü biri olarak nitelendirmiyor. İnsanları, onu sevmeleri için iyi olduğuna ikna edebiliyor, çünkü onları güldürüp ağlatabiliyorsa ve ekranda kötü şeyler yapmak zorunda kalırsa, onu bu tarzda yapacaktır.
Bir aktör olarak Shahrukh Khan, dünyasının sınırsız olduğuna inanmaktadır (Subi Samuel)
Shahrukh’un içki mafyası patronu rolüyle de bu şekilde olacağını düşünüyorum, gelecek filminde acımasız ve cüretkar bir tarzda oynuyor.
O savunarak yanıtlıyor, "İnsanlar ekranda Shahrukh Khan’ı oynadığımı söylüyor. Rollerimin sona ermek için bir vasıta olduğunu. Bu doğru değil. Çalışmam beni tanımlıyor. Ama benim kendi kimliğim yok. Shahrukh Khan olmak zordur. Uzun yıllardır onun gibi olmaya çalışıyordum. Ben bir aktörüm, dostum, bir şovmen. Oyunculuk yazılamaz veya tartışılamaz, ne de analiz edilebilir, hissetmek zorundasındır. İşte bu yaptığım şey. İzleyiciler onlara ne anlattığımızı anlıyor. İnsanlar iyi bir hikayeyi sever. Arkasındaki hikayeleri aktarmak için filmler yapıyorum. Fakat kendimi ekranda görme konusunda utanıyorum. Yüzümden veya vücudundan hoşlanmıyorum. Bu yüzden belki oyuncu olursam, başkasını da oynayabilirim. "
Basit dileklerin
"Yeni yıldan ne diledin veya ne dileyeceğine karar verdin?" diye soruyorum. Ve Shahrukh , "Çocuklarım için sağlık ve mutluluk diliyorum" diye yanıt veriyor. Bir zamanlar New York'ta Richard Gere ile tanıştım ve ona sorular sordum: "Çocuklar nasıl ?" O da “ Sağlıklı” diye yanıtladı. Ondan sonra düşündüm ki, benim için bir dilek istemem gerekirse bu çocuklarımın her zaman sağlıklı olmasını dilemekdi. Oğlum şu anda 19 yaşında, ancak o ypla çıktığında yol boyunca dikkatli olmasını söylüyorum. Futbol oynamaya başladığında, 'Dikkat edin, bir kemiğini kırma!' diyorum. Kızım bale yaparken ona, 'Dikkat et, ayak parmağını incitme! " diyorum
Çocukları büyüdü, ancak Shah Rukh'un dualarının arkasındaki arzusu hâlâ değişmedi. Ona röportaj yapmaya gittiğim yıllar önce beni Mannat'ın kapılarında görmeye geldiğini hatırlıyorum. Sonra beni şaşırttı: " Çatıya gidip yıldızlara dua ediyorum. Yıldızların ikisinin ailem olduğunu düşünüyorum Basit şeyler için dua ediyorum. Bu Aryan, tekwando da şampiyon olsun. Suhana çizdiği resimden mutlu olsun şeklinde dualar. Sonra anneme, 'Nereye gittiniz ki kalsaydın daha çok iyi şey yapabilirdin işe yarayabilirdin ‘ diyorum. Bu ailemin kaybı için bir çeşit pazarlık olmalı. "
Şimdi, kısık gözleri ve muzip bir gülümseme ile "Karar vermiyorum. Ancak 2017'de kendim olacağım, bu bir değişim için çok güzel olacak. Shah Rukh Khan olmak zor. Bu sene kendime olan tavsiyem, 'Sen kimsen o ol!' "
SRK size tavsiye vermek istiyor
"Hayat dersleri vermekte ne kadar iyi olduğumu bilmiyorum. Dear Zindagi'de (Sevgili Hayat) , psikolog Dr. Jehangir Khan'ın karakteri, mesleği göz önüne alındığında, insana iyi gelecek bir kişiye benziyor. Her zaman söylediğim gibi, hayatımdan öğrendiklerim filmlerde olmuş olsa da!
Aslında, kariyerimde yaptığım ilk birkaç film ve başlıkları, yaşamın bir şekilde ya da ötekinden öğrenilen dersler gibi geçmesi gerektiğine inandığım her şeyi hemen hemen formüle etti. Aslında çocuklarıma sık sık söylediklerimi sizinle paylaşmak isterim. Şu an olabildiğince zor yaşayın. Anı yaşayın. Bugünü yaşayın. Şu anda bunu genç gözlerinizle göremeyebilirsiniz, ancak şimdi hiç almadığın kadar çok zamanı elde edebileceğiniz zaman. "
Ve annesinin sözleri hep hatırlar
"Benim hayatımı şekillendiren ve çalışmamı sağlayan, sahip olduğum en iyi tavsiye parçası, sevgili ve genç annemden gelmişti. Bana bir kez, 'İşinizi yaparken, iş yürütürken veya hayatınızı yaşarken asla masraflarınızı azaltmayı düşünmeyin. Bunun yerine, gelirinizi arttırmanın yollarını düşünün. Delik takmaya çalışırken harcadığınız zaman ve enerji, gelirinizi arttırmak için yapıcı yol düşünmeye harcanıyorsa, daha iyi sonuçlar verecektir. Ayrıca bu çalışmanın olumlu bir yoludur. " demişti.

 " demişti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


KAYNAK: Shah Rukh Khan Turkey Fan ClupÇEVİRİ VE DÜZENLEME : eSeReK

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

KAYNAK: Shah Rukh Khan Turkey Fan Clup
ÇEVİRİ VE DÜZENLEME : eSeReK

SHAH RUKH KHAN 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin