6 tahun kemudian.....
"Along, jangan lari . Nanti jatuh nanti baru tahu!" Ujarku kepada anak sulungku iatu Ahmad Zafrul yang baru sahaja berusia 4 tahun setengah bulan itu .
"Mama, Angah nak air" aku memberikan air kepada anak kedua aku iatu Ahmad Izwan . Lelaki juga , belum ada perempuan . Tak ada rezeki lah .
"Along, angah jom balik . Dah petang ni !" Razman a.k.a suamiku sudah memanggil-manggil dari dalam rumah . Aku angkat perlahan-lahan kerana perutku yang sudah membesar itu .
♦♦♦
"Selamat malam mama , papa" aku mencium Izwan dengan Zafrul lalu pergi masuk ke dalam bilik ku dengan Razman . Mesti dia sedang menunggu aku .
Aku baring di sebelahnya .
Beginilah hidup, ada cabaran dan liku-liku hidup . Mahupun senang ataupun susah kita terpaksa menghadapi dengan rela hati .
Kita hidup dengan hamba Allah
kita bukan hidup Seorang .
Apa yang kita hadapi sekarang ini , sebenarnya Tuhan sednag menguji kesabaran anda . DIA tahu kamu kuat .
Akhirnya aku dapat menerima lelaki yang dulunya atlet sekolah , famous lagitu , Alhamdullilah , aku bersyukur kepada Ilahi kerana masih memberi ku peluang untuk berubah .
Rachel ?
Lepas dah buang sekolah atas tuduhan 6 tahun yang lepas , sekarang dia dah berhijab . Alhamdullilah , Tuhan sudah membuka hatinya untuk bertudung .Yana?
Bertunang dengan Naim . Memang dari sekolah lagi Dorang couple .Raif Haikal?
Dia belum kahwin . Masih single dan Ceo di Golden Sdn. Bhd . Pangkat besar tu bebAinnur?
Yang eksiden sebab Rachel haritu bah ...
Dia seorang usahawan berjaya beb . Alhamdullilah , semua rakan2 aku berjaya .Ahmad Luqman?
Haihh, dia otw nak masuk meminang Kezen aku sorang ni . Nak tahu nama dia ? Scroll ke atas lah ya . Kezen kata tak boleh jual nama dia sekati je . Huhu~ sott, sotttGeng Rachel ?
Ada yang jadi ustazah , Rachel sekarang berkahwin dengan Mat Salleh mualaf . Hrmm, baguslah tu . Bersyukur Rachel ,Razman?
Dihatiku~
Cia, cia, ciaKadang2 kita rasa sakit hati dengan kehidupan seseorang . Tapi percayalah , kita benci mesti ada sebab . Sebab selalunya , dia kaya , kitaa tak kaya . Maklumlah anak orang kampung . Itu salah , sapa kata orang kampung miskin ? Orang kampung tulah yang bagus dijadikan mentua . Heheh ,
Peliklah sis ni kan ?
Aku mengusap perutku yang berisi itu . Harap baby Girl , Aminnn .
Razman mengusap perutku yang berisi itu .
Usap dan usap , lembuttt!
Semoga perkahwinan kami ini bermakna sampai ke tua . Aku harap Razman setia dengan aku sehingga aku tidka dapat bernafas lagi . Aku menyayanginya , dia menyayangi aku .
Semoga juga KAU memberkati anak-anakku yang sedang tidur itu . Begitu juga aku , aku harap hubungan kami akan kekal hingga ke Jannah . Aminn
Semoga juga Yana dan Naim kekal bahagia , tak lama lagi nak makan Nasi minyak dah ..
Dah nak kahwin kawanku sorangni . Tak sabar nak jadi auntie Lia dah ni ! Heheh , cepat2 buat k ?
Alhamdullilah , akhirnya tamat juga kisah cabaran aku di dalam cerita ini . Semoga aku dan suamiku kekal bahagia bersama cahaya permata kami itu .
Jangan pisahkan aku dengan suamiku . Aku tak mampu lagi Ya Allah .
Sampai disini sahaja coretan aku ,
Dahlia Nazierah~TAMAT~
YOU ARE READING
Sekuntum Mawar Untukmu (√)
Short StoryRaif Haikal seorang yang amat Dahlia Nazierah cintai . Tetapi hubungan mereka tidak lama kerana Raif Haikal bermain kayu tiga dengan Dahlia Nazierah , seorang gadis kampung yang biasa sahaja . Sehingga muncul seorang jejaka yang tampan iatu Ahmad...