İnsanoğlunun doğaüstü olaylara ilgisi, merakı hep üst düzeyde olmuştur. Hep farklı olanın peşine düşmüştür. Sonuçları her zaman istenilen boyutta tatmin edici olmasa da, bir yerde olabilitesini hep korumuştur.
İnsanoğlunun sahip olduğu 10 paranormal yeteneğini açıklamaya geldi sıra.
1. Astral Seyahat
Önce astral seyahati tanımlayalım. Ruhun bilinçli yada bilinç dışı bir şekilde, bedenden ayrılarak mekan değiştirebilme durumuna denir. Eski Çin geleneklerinde bile izlerine rastlanmıştır. Astral seyahatin gerçekliği ile alakalı bir takım deneyler de yapılmıştır. Yıl 1967‘de Dr. Charles isimli bir doktor, seçilen deneğin görmediği bir odada kağıda 5 basamaklı bir sayı yazmıştır. Deney her zaman başarı ile sonuçlanmasa da, deneğin odada yapılanlarla alakalı söyledikleri ciddiye alınması gereken sonuçlar açığa çıkarmıştır.
2. Anımsamak
Önceden deneyimlenmeyen bir olayın ayrıntıları ile zihinde yer alınmasına denir. Bu yetiye sahip olan insanlar devlet eliyle de bizzat kullanılmaktadırlar. Çeşitli davalar yahut ülke çıkarları için bu keşfedilen insanlar tarafından yardım alınmaktadır.
3. Bilokasyon
İsmine sık rastlanılmayan bu terimin manası, aynı anda iki yerde birden bulunmaktır. Tarihte bu yeteneğe sahip kişiler olduğu iddia ediliyordu. Mesela Pietrelcina şehrinde yaşayan Aziz Pio ve meşhur okültist Alesiter Crowley’nin ve tüm arkadaşlarının da bunu başarabildiği çıkan söylentiler arasındaydı.
4. Önsezi
İsminden de anlaşılacağı üzere, bir olay gerçekleşmeden önce algılayabilme gücüdür. Amerikalı bir vatandaş olan Jeane Dixon, bu konuda kendini ispatlamış isimlerdendi. Bunun tüm dünya tarafından desteklendiği olay ise; 13 Mayıs 1956 tarihinde Başkan John F. Kennedy’nin 1960 seçimlerinde öldürüleceğini görmüştü. Ne yazık ki öyle de oldu. Şayet suikastçiler arasında değilse, bu şüphesiz ki güçlü bir önseziydi.
5. Psikometri
Bu paranormal yeteneğin ne olduğu kısmı oldukça ütopik görünse de, bir takım insanlar tarafından gerçekleştirilebilmesi ile gerçeklik kazanmıştır. Psikometri, maddelerden bilgi alma işlemidir. Şöyle ki, bir saate ya da bir kravata bakıpta o nesnenin kime ait olduğu bilinebilir. Bununla da sınırlı kalmayıp o kişinin geçmiş ve gelecek yaşamı ile alakalı bilgilerle de desteklenebilir.
6. Pyrokinezi
Maddelerin mental güç kullanılarak yakabilme yeteneğidir. Bazı romanlar ve filmlerde bu ilginç yetiye kurgularında yer verse de, gerçek hayatta bilinen hiç kimse bunu gerçekleştirememiştir.
7. Kehanet
Duyu organların hiç biri kullanılmaksızın bilgi transferinin aktarılabilmesine denir. Telepati ile karıştırılsa da farkı şudur; bilgi herhangi bir kişiden değil, kozmik bilinçten alınır. Biraz daha açıklayacak olursak bu yolla ölmüş bir kimseden veya daha doğmamış bir kimseden de bilgi alınabilir.
8. Telepati
Mental yolla herhangi bir kişi ile iletişim kurmaya denir. 6 his ile bağı vardır. Uygulanabilirliği en kolay, sevdikleriniz üzerinde gerçekleşebilir. Farkında olmadan geleceği ya da o anı ile alakalı olan ekstrem durumu size mesaj olarak iletilir. Tabi bu normal insanlarda olsa da nadiren gerçekleşir ya da biz her daim fark etmeyiz kaynağın doğru kaynak olup olmadığını.
9. 6. His
Duyu organlarımızın algılayışı haricindeki boyutta 6. his vardır. Hatta bir test edilme yöntemi şudur. 25 karttan oluşan Zener destesi ile; kare, üçgen, daire, dalgalı çizgiler ve artının olduğu 5 şekilden birisini seçen şahısın elindeki kartı, karşı taraftaki şahısın bilip bilememesi ile yapılır.
10. Psikokinezi
Bilinen ismi ile telekinezi, nesnelerin zihin yolu ile hareket ettirilebilmesine dayanır. İnsanların ilgisini oldukça çeken bu paranormal yetenek, Stephen King‘in yazdığı “Carrie” isimli kitapta da olayların kilit noktasında yer almaktaydı. Gerçek hayatta da bu yetiye sahip ünlü bir isim vardır. Uri Gellar bunu ispatlama yolunda açıklanamayan noktalara girilen bazı gösterilerle isminden söz ettirmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olağanüstülükler
Paranormalİlginç olay veya bilgi gibi şeylerin araştırmasının bir arada tutulmuş halidir bu hikaye.