De volgende dag, is een stille ochtend. Geen geur vanuit de keuken, geen een geluid, geen zacht snurkende Chaz of gekreun van Andrea, geen spelende Felix, geen mompelende Charles, het is doodstil. Rustig sta ik op en kijk om me heen, ik haal een hand door mijn haar en wrijf zacht in mijn ogen. Wat is er allemaal aan de hand? Zachtjes sluip ik naar beneden, alleen is er niemand te bekennen. Ik kijk op de klok, half 1.
Half 1? Ineens schiet het me te binnen, Chaz heeft een voetbal wedstrijd - Iedereen is vast aan het kijken. Zuchtend kijk ik om me heen, ik zou ook meekomen omdat Felix me had meegevraagd. Hij is vast teleurgesteld.
Snel ren ik terug naar mijn kamer en trek de leukste outfit die ik nu zou kunnen bedenken aan. Een rode croptop, een zwarte legging, knalrode Jordans en een paar zware, gouden kettingen die om mijn nek hangen. Een 5-panel van Supreme doe ik dan andersom op mijn hoofd en kneed mijn haar weer goed zodat mijn golven meer volume krijgen.
Ontbijt sla ik wel over, dat mag wachten. Ik wil Chaz en Felix zien, vooral Chaz. De voordeur valt dicht, met versnelde passen loop ik richting het voetbalveld. Iedereen zit er al te juichen, er is vast iets gebeurd. Een grijns verschijnt op mijn gezicht zodra ik Chaz over het veld zie rennen, hij kijkt me een seconde aan en richt zich vervolgens weer snel op het spel. Ik kijk om me heen, in de verte zie ik Felix zitten op een bankje met een pet op zijn hoofd tegen de zon.
Zo snel mogelijk loop ik naar het bankje en ga ik naast hem zitten. 'Jasmine, daar ben je toch!' Zegt hij erg enthousiast, ik grinnik. 'Ja, gelukkig wel. Is er al iets gebeurd?' Ik wacht op reactie, maar Felix' ogen schieten van de ene naar de andere kant om Chaz te volgen. 'Het staat 3-1 voor Chaz' team.' Zegt hij vervolgens zonder me aan te kijken. Ik knik, goed dus. Chaz komt straks vast thuis met een triomfantelijk en blij gevoel, zijn dag zou als ze hadden gewonnen niet meer stuk kunnen gaan.
Ik voel me bekeken en neem achter me een kijkje. Ik draai me om en zie mijn ex, Bryan. Zijn ogen waren zo te zien al een tijdje gericht op mij. Zodra hij ziet dat ik terugkijk, geeft hij een knipoog en gebaart hij met zijn hand zijn richting op te komen. 'Ik ben zo terug, Felix.' Zeg ik snel en sta op, ik ga naast Bryan zitten en kijk hem nieuwsgierig aan.
'Hey Jasmine.' Zegt hij glimlachend, 'Alles goed?' Wat moet die dude nou weer? Wat wil hij van mij? Ineens schieten de beelden voorbij mijn gedachten - We hadden vorige zomer een relatie. Ik vond hem leuk, maar ik hield wel van Chaz. Ik vond dat ik wat afleiding nodig had, dus nam ik hem maar. Door Bryan ben ik ontmaagd, ik was blind. Bryan gaat namelijk met iedereen naar bed, hij wilt iedereen, maar ik geef toe dat ik met Bryan goede seks had. Ik bleef wel vaker bij hem slapen en loog toen tegen mam dat ik bij Ryan bleef slapen.
Chaz wist hier allemaal van, hij mocht Bryan niet. Hij heeft Bryan nooit gemogen, door alle roddels die over hem rondgaan, door alle meiden die hij in zijn bed heeft gehad, door het player-achtige gedoe. Ze waren allebei heel populair, ze waren concurrenten van elkaar.
'Ja, met jou?' Zeg ik vervolgens, Bryan glimlacht zwak - 'Ja, prima.' Ik knik, Bryan opent zijn mond om weer iets te zeggen, maar kijkt vervolgens weg. Ik trek een wenkbrauw op, wat wilt hij nou? 'Jasmine, zullen we ehm.. Binnenkort een keer gaan chillen? Gewoon, nou ja ik -' Dat was het dus, 'Ja is cool!' onderbreek ik hem. Ik kan nu ook wel iets gebruiken, dan hoef ik ook niet zo op Andrea te haten.
JE LEEST
Bezig met mijn Stiefbroer
Ficção AdolescenteJe zou maar niet denken dat het kan, alleen overkomt dit deze meid wel. De 17-jarige Jasmine is al drie jaar lang verliefd op haar stiefbroer, op wie? Ja, haar stiefbroer. Drie jaar geleden werd er bekend gemaakt in huis dat Jasmine's moeder een vr...