Keesokkan harinya , aqiesy dan keluarga berangkat ke airport.
'Lambat lagi ke sampai airport ni , hah daddy?' Aqiesy bertanya kpd daddynya.
'Dah nk sampai ni .... Hah tu pun pntu perlepasan, daddy turunkan kamu semua kat sini dulu ehh ... Daddy nk pergi cari parking jap nanti daddy cari kamu semua , okey.'
'Baiklah daddy '
Dan mereka pun masuk ke airport..
Di luar balai pelepasan
'Ish mana daddy ni ? Lmbtnya cari parking ke buat parking... '
Kamudian seorang lelaki 40-an datang dari belakang dn mengejutkan mereka semua ...
'Baa'katanya
mereka semua pun menjerit dan Aeril hampir mngeluarkan pistolnya disitu..
' laa daddy ke ..nasib Aeril tak keluarkan pistol ni tau...'
Kata Aeril sambil menunjukan pistol yang disimpan dalam kot bajunya
Attention please! To all passengers flight QA6462 please wait at departure now..
'Haa, flight dh nk tiba tu , kiteorg masuk dulu eaa daddy , abg ril..'
Kata Aqil selepas bersalaman dengan daddy dan abg nya.
'Dahlaa nangis tu baby, nanti time cuti hari raya china kita balik sini pulak keyh'
'Oklah bye daddy , abgril.'Skip
Di balai ketibaan
Aqil dan Aqiesy disambut oleh abg angkat daddy mereka , uncle Danish.
'Awk ni Aqil Erynn dan Aqiesya Elynn kan ?tanya seorg lelaki 50-an itu.
'Encik ni mesti uncle Danish kan?' Kata Aqil
'Sayalaa Aqiesya dan ini abg saya, kami ni ank kpd Wafiy Azlan' kata Aqiesy pula.
'Iye saya ialah uncle Danish tu .. Kalau begitu marilah ikut saya ke kereta. Beg beg itu biarkan mereka angkat' . Kata uncle Danish dan menyuruh pegawal pengawal peribadinya mengangkat beg tersebut.'jom aqiesy dan aqil biar uncle bawak kamu ke rumah uncle .. iaitu tmpat yang kamu akan tinggal nanti. Masuklah ' kemudian mereka pun bertolak ke rumah uncle Danish.Setibanya di rumah uncle Danish
'Jemputlah masuk...'
Kata uncle Danish
'Kamu duduklah dulu ye .. uncle nk pergi tengokkan bilik kamu berdua...'
'Terima kasih uncle..' kata aqiesy dan aqil..'
'Nah ... minumlah air ni dulu ye aqiesy dan aqil ... mesti korang letih kan...' kata aunty mahirah..'Ni kenalkan anak bongsu kami ..Iklil syarhah
Dia ni sama umur dengan aqiesy tau .... nanti hal sekolah dia akan uruskan... jadi kamu jangan risau ye aqiesy.'
Kata aunty Mahirah
....................
'Iklil tolong tunjukan kepada mereka bilik...'
'Baiklah ayah'
'Mari ikut saya cik' kata iklil
'Ish... awk ni pangil saya aqiesy je ...pelik laaa dhlah kite ni same umur...hahahaha' kata aqiesy...sambil ketawa malu..
Aqiesy.. here your room ..kata Iklill sambil menunjukan sebuah bilik yang sederhana besar berwarna black and pink..
Iklill!!!!! kau serious ni bilik aku..??? Alah kau ni aqeisy kenape ?kau tak suke eaa warna bilik ni ke kecil sangat bagi kau ehhh??? Ish bukan mcm tu tp korang ni mcm tahu tahu je warne favorite ak.. lagipon ni saiz bilik ni ok je dengan aku ... aku ni bkn besar sangat pon hahahha😂. Btw.. tq very much Iklill .
My pleasure .. kata iklil
Pergi laa tido lewat dh ni esok kau nk ke sekolah pulak.. jgn lupe pergi ucap goodnight kat uncle dan aunty smbl kau tido.. bye aku nk pergi tido dulu ehh .. dh ngntuk ni .Skip
Aqiesy pon turun ke ruang tamu ... aqiesy pon terdengar
Aqil .. uncle nk kamu jaga adik kamu tu sebaik mungkin kat sekolah nanti tau .. n ingat always letak pistol dlm poket kamu yee... kate uncle danish.
Baiklah uncle , saya akan cuba ...
Tpi kamu ingt juga yang kamu mesti buat buat tak kenal adik kamu tu kat sekolah nanti ... kamu pergi sekolah dengan motor kawasaki ninja yang ayah kamu post kelmarin... ...lagipon ini semua untk keluarga kamu juga. Kata aunty mahirah pula.Aqiesy pon turun dengan selambanye dan duduk di tepi aqil...
Aqiesy dh dengan semuanya jadi korang jangan risaulah ye.. aqiesy datang nin just nk ucap goodnight ke uncle dan aunty ...
Ish kamu ni buat abg terkejut je ... kate aqil .. manakala uncle dan aunty hanya tersenyum.
Hmmm.. kalau mcm tu bagus laaa takpayah uncle nk bagithu acap kali..
Klau mcm tu korang pergila tido esok kan sekolah.. kate aunty ...
Ehhh kejap uncle lupa nk bagi thu yg name korang berdua ni akan diubah sedikit dan semua telah di siapkan oleh kami ...
Nama aqil erynn tukar jadi aidil rayyan n name aqiesya elynn tukar jadi nufasyakirin ... korang setuju ehhh dengan pilihan kami ni ...
Hmmm aqiesy setuju je .. abg pon.. kate mereka berdua...
Kalau mcm pergilah tido ye .. bye..♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Sorry sangat lmbt giller update sbb sis f3 byk kls ... doakan sis berjaya dalm pt3 nanti which is just around the corner eaa saygn ualls readers😘😅 bye
YOU ARE READING
Mafia.Angel(slow update coz sy bdx asrama)
ActionDitukarkan ke sekolah baru , itulah nasib seorang anak kepada Mafia yang paling ditakuti... Itu perkara biasa baginya .. Namun kali ini dia perlu merahsiakan identiti sebenarnye... 'Daddy aku Mafia huh...' ~aqiesya elynn Mengapakah dia perlu merahs...