'Aqiesy bangunlaaa.... nanti lewat tau .... sekolah kite start pukol 7:30 bukan pukol 9 mcm kat canada 'kata iklil yg dh siap berpakaian sekolah...
'Hrmmm ... kejaplaaa daddy'
'Ishhhhh... kau ni aku bkn daddy kaulaaa....cepat laa dh pukol 7:10 ni... kau nk pergi sekolah ke tak'
Kata iklil😡
'Whattttt!....iklil kenape kau tak bagi tahu aku awal2 aku ingtkan daddy tadi....k aku pergi mandi dulu eaaaa... tq kejutkan aku n sorrylaaa ye 'kate aqiesy lalu bergegas ambil tuala dh masuk dalam shower...
'Yelaaa .... weyh nnti siap turun bawah breakfast...cepat sikit!!!!'
'Okeyyyyyyyyyy!!!''Hrmmm sedap betul aunty masak'kata aqiesy
'Weyh cepatlaaa mkn...nnti lewat pulak...dh 7:20 ni'kate iklil
'Okayyyyyyy'
Selepas mereka bersalaman mereka pon naik kereta yg dipandu oleh pemandu peribadi mereka itu...
Skip'Jom ikut aku pergi pejabat sekolah untuk daftar name kau ' ujar iklil lalu menarik lengan aqiesy dengan lembut menuju ke pejabat sekolah
'Ehhh... kejap! Habis tu abang qill mcm mane ?'
'Alaaa kau ni dia tu dah besar ...so takperlaaaa...pepandai dia laaa cari sendiri' ujar iklil lalu menarik perlahan pintu pejabat tuSetelah mereka mendaftar name aqiesy, mereka pun meneruskan langkah mereka ke blok B untuk ke kelas .
Dalam langkah mereka ke blok B melalui dataran sekolah itu, mereka terdengar satu bunyi yang kuat lalu, menolehkan kepala mereka ke arah bunyi tersebut.
'Vroomm..vroomm' bunyi motorbike aqil yang kuat itu memberhentikan langkah semua pelajar yang lalu lalang di dataran.
Aqil pun memberhentikan motornya di tempat letak kenderaan pelajar lalu membuka helmetnya dan membetulkan rambutnye. Kemudian semua pelajar perempuan yang berada di situ mengatur langkah ke arah aqil seraya menjerit 'woowww..kyaaaaa so cute'
Tanpa menghiraukan mereka aqil pun meneruskan langkahnya ke pejabat sekolah sambil mengalas beg sekolah adidasnya yang berwarna biru itu...
Skip
Kelas 3 Amanah yang bising dengan suara suara pelajar yang bersemangat menceritakan pengalaman cuti mereka kepada bff masing masing namum ada juga yang bergurau senda....manakala aqiesy dan iklil hanya berborak kosong menunggukan kehadiran guru mereka...
'Assalamualaikum kelas' ujar seorang guru lelaki.
'Waalaikumusalam'jawab pelajar pelajar 3 amanah dengan semangatnya untuk memulakan sesi pembelajaran mereka....
'Okay kelas..saya cikgu Amran ..guru kelas korang untuk tahun ni dan saya akan mengajar korang subjek Bahasa Melayu...'
'Ooooooo'sahut 3amanah
'So untuk hari ini korang dapat seorang rakan baru '
'Yeaaayyyyy'
'Okey nufasyikirin ... sekarang cikgu nak awak perkenalkan diri awak kepada kelas' ujar cikgu Amran
'Hai.. nama saya nufasyakirin korang semua boleh panggil saya fasya😊... saya dari canada'
'Cikgu saya nak tanya boleh ?' Ujar Daniel naqiudin
'Silakan Daniel..' ujar cikgu Amran
'Kenape kau pindah kat Malaysia ni ?' Ujar Daniel dan kenyit mata to aqiesy
'Ermmm.... sebab...fam...fam family ade problems ' ujar aqiesy dengan gugup
Iklil yang melihatnya hanya senyum untuk beri semangat
'Okaylaa kelas sesi perkenalan dah selesai ....'
Skip
Di kelas aqil pula....
Semua pelajar perempuan mengerumuninya...
Macam macam soalan diutarakan oleh mereka...'Asal mane ?'
'Ade kacukan ke ?'
'Single or taken ?'
Namum aqil tidak menghiraukan mereka langsung....sebaliknya hanya bermain dengan iphone x miliknya....
'Assalamualaikum kelas ...'
Ujar cikgu Yasmin yang merupakan guru kelas 5Amanah..'Waalaikumussalam cikgu '
Sahut pelajar 5Amanah'Okey.. saya cikgu Yasmin ... guru kelas kamu semua dan saya mengajar subjek biologi....untuk harini sebagai mana yang korang lihat , kita ade seorang pelajar baru ...sila perkenalkan diri kamu' ujar cikgu Yasmin
'Ermm .. hai nama saya Aidil Rayyan .. korang boleh panggil saya Rayyan..asal dari Canada and pindah sini sebab family..'
Ujar aqil sambil menunjukan barisan giginya yang bersinar itu😁'Ehh.. kau ni taken ke single' soal linda yang merupakan pelajar yang gedik dan perasan cantik
'Single'ujar aqil sambil membetulkan tali lehernya...
'Kyaaaa😍' semua pelajar perempuan pun menjerit ...
Aqil pun mengatur langkahnyer ke tempat duduknye...
Disebabkan rupanya yang memang kacak , berkulit putih ala ala cina dan mata yang berwarna biru...dia telah biase menjadi pujaan para gadis dia pun hanya tersenyum tanpa menghiraukan mereka..
******************************
Okey guys sampai sini je cite sis kali ni and sorry sangat lambat giller update sbb lupa password wattpad so takleh buke lame dh...hope uollss enjoy it... bye n sorry again😊😊😊😊
YOU ARE READING
Mafia.Angel(slow update coz sy bdx asrama)
ActionDitukarkan ke sekolah baru , itulah nasib seorang anak kepada Mafia yang paling ditakuti... Itu perkara biasa baginya .. Namun kali ini dia perlu merahsiakan identiti sebenarnye... 'Daddy aku Mafia huh...' ~aqiesya elynn Mengapakah dia perlu merahs...