#BAB 3

59 12 1
                                    

Keesokan harinya,

June POV

Aku cuba untuk membuka mata tapi agak berat lah pulak. 'June...June..apalah nak jadi dengan kau bangun pagi pon susah.'bisik aku pada diriku sendiri. Tiba2 aku terdengar satu bunyi yang agak aneh. 'Apa ni? Pagi2 dah dengar bunyi macam2. Bunyi dia macam dekat2 sini jer. '

Aku pon keluar dan ternampak semak yang tak berapa jauh dari aku mula bergerak sedikit. Sekali tengok mungkin x perasan..tapi kalau tengok betul2 semak tu cam ada sesuatu.

Aku cuba untuk menggerakkan kakakku..tapi nampaknya x berhasil. Nampaknya..Jane ni pon agak susah nak dikejut. Sekali dia tidur..tidur mati terus.

Aku pon beranikan diri pergi ke arah semak tu. Nak harapkan kakaknya langsung x boleh harap.

Apabila aku hampir dengan semak tu..aku pon apa lagi selak lah. Alangkah terkejutnya aku bila xde sesiapa pon kat semak tu. 'Apakah? Habis tu apa benda yang ada kat semak ni tadi. X kan lah hantu👻 kut' kataku

"Haish..apalah kau ni June. Cakap tu biarlah berlapik sikit. Kalau apa yang kau cakap tu betul..camne?"kata aku pada diriku sendiri. Macam orang gila pulak.

"Aaahhh...lantaklah. Lupakan. Maybe arnab kut atau pon tupai.."

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

"June!!! Bangunlah!!! Penat aku gerak kau. Kau nak aku terjun atas kau ke? Aku x kan teragak-agak untuk terjun atas kau.."marah Jane yang sedang cuba menggerakkan June yang lena dibuai mimpi. "JUNE!!!"

"Ye..ye..aku bangunlah ni. Kau ni bisinglah." kata June.

"Hish, kau ni 😤..." marah Jane.

"Baik. semua cepat bersiap. Kita akan teruskan perjalanan." arah Sei.

Jane dan June pon terus mengambil tuala mereka ke arah sungai yang tidak jauh dari kawasan khemah mereka. Selepas selesai sahaja, Jane dan June terus mengemas barang2 mereka. Selepas beberapa minit, Jane, June dan kumpulan pengembara pon teruskan perjalanan.

June POV

'Eh..bunyi apa tu? Macam datang dari semak tu jer' kata June du dalam hati. Tiba2 datang idea nak pergi tengok..hihi 😀. 'Nak gi tengoklah.'

Aku berjalan ke arah semak tersebut tetapi semakin dekat aku menghampiri semak tersebut..semakin jauh ia pergi. 'Ish! Main lari2 pulak'. Tanpa aku sedar aku sudah jauh dari kumpulan tersebut. Aku masuk jauh ke dalam hutan yang agak tebal ini.

'Hish...kat mana pulak aku ni. Mana diorang. X kan lah aku sesat kot.'. Aku mula takut. Kalau dah duduk kat hutan yang tebal and berseorangan memanglah ngeri lagi2 kalau ada hantu camne. Hihihi👻👻👻

"JANE!!! SEI!!! SAM!!! DANI!!! SU!!! LISA!!!". Aku lupa pulak nak bagitahu yang 3 orang lagi tu pon kumpulan pengembara.

Perasaan takut mula menguasai diri aku. Aku x tahu nak buat apa sekarang..'Aduh....macam mana ni..mana diorang..apa aku nak buat kalau aku terserempak ngan haiwan buas? Aku x nak mati lagi. I'm still young."

Tiba2!!!

Jeng... Jeng... Jeng


*******************
To be continued.....

P/s:
Apa jadi agaknya lah? Teruskan membaca ye. 😊
Sorry if this chapter is bored..i don't have any idea. Jangan lupa untuk vote and comment tau

😋😋😋👋👋

The Mysterious IslandWhere stories live. Discover now