*Sedutan yang lepas,*
June POV
Tiba2 ada seperti seseorang memegang bahu aku.
"AAAAARRRRRRRGGGGHHH!!!! TOLONG AKU JANE!! ADA HANTU!!!". Aku terus menjerit apabila ternampak bayangan hitam di belakangku yang sedang memegang bahu aku tadi.
"Hish kau ni jangan lah jerit. Ni aku lah Jane..kakak kau." kata bayangan hitam tersebut.
"Lah....kau rupanya, Jane. Huh..... 😌" kata aku sambil tangan kanannya menggosok bahagian dada. Nasib baik xde sakit jantung..kalau x mati waktu tu jugak lah.
"Hahahaha!!!!! Kelakar doh...muka kau x boleh blah. Hahahaha😂😂😂😂.Ingatkan orang yang berani cam kau ni x takut hantu."gelak Jane sampai tergolek-golek dibuatnya. 'Amboi... Seronoknya gelakkan aku ye.... Siap kau .'
"Aduh!! Apa ni main cubit2...sakitlah! "Jerit Jane kesakitan.
Krak... Krak(bunyi ranting kayu yang kena pijak)
"Jap. Kau dengar x bunyi tu June." kata Jane.
"Of course lah. Seramlah pulak. Aku takutlah Jane."kata June. Badannya sudah menggigil ketakutan. Kalau dibuatnya hantu atau haiwan buas keluar..habislah jawabnya.
Tiba2....
"AAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHH!!!!!! "jerit June dan Jane dengan kuatnya lalu pengsan.
♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣
June POV
'Ah! Aku kat mana ni? '. Aku terus bangun dari kedudukan asalnya yang berbaring di atas tanah... Wait?! Tanah?! 'Apa jadi kat aku semalam? Aku kat mana ni? Mana Jane? '. Aku pandang ke arah kanan aku...nampaknya Jane sedang berbaring di sebelah aku.
'Apa yang jadi kat aku semalam ye?? ' aku yang masih blur terus terkejut apabila terdengar satu bunyi di sebalik semak.... Jangan babi hutan sudah. Rasa nak menangis pulak😭😭. 'Aku nak balik..... '
"Oh! Kau dah bangun. Aku ada bawakkan makanan untuk kau. Aku nak kau makan sampai habis walaupun kau kata xde selera. Kalau x aku sumbat dalam mulut kau. "Kata seorang lelaki yang berpakaian serba hitam dan penutup mulut yang hanya menampakkan matanya sahaja. Kot dia pon hitam. Kalau boleh semua nak hitam bagi x nampak langsung.
'Ish! Sempat lagi ugut aku. Ada yang makan kaki jugak lah.' kata aku di dalam hati.
"Kau ni sapa ek? Aku kat mana sekarang? Kenapa kau ada kat sini sekali? Apa yang kau dah buat kat aku ngan kakak aku hah?!"aku terus serang dia dengan pelbagai soalan. Ambik kau.
"Banyak betul soalan kau ek"kata lelaki itu.
"Ok...mula2 sekali nama aku Len. Kau kat tengah hutan sekarang. Aku ada kat sini sebab aku selamatkan kau ngan kakak kau semalam. Korang pengsan. Nak mati aku angkat kau..macam nak tercabut pinggang. Nampak jer kecil tapi berat mengalahkan gajah. Jawapan yang terakhir untuk soalan kau, aku x buat apa2 pon. Aku cuma bawak kau ngan kakak kau ke tempat yang selamat. Tu jer. Okey......"sambungnya. Ambik kau punya panjang lebar dia jelaskan. Nak sangat.
"Oooo... Thanks. "Aku pon teruslah cakap terima kasih.
"Kau? Nama kau apa? "Soal Len.
YOU ARE READING
The Mysterious Island
Fantasía'The Mysterious Island', itulah nama atau gelaran yang diberikan oleh semua penduduk di Neon City kepada sebuah pulau yang mempunyai misteri yang tidak dapat dirungkai malah ada cerita berkaitan pulau tersebut yang menyebabkan ramai pengembara dan s...