İnşallah guzel bir bölüm olur.
Pikeyi açıp yatmami istedi...
Ben ise ona göz ucuyla bakıp kaçmak istedim. Kimbilir bana ne yapacaktı. Tam arkamı döndümki, adamda nasıl bir refleks varsa kolumdan tutup beni durdurdu. Cirpinmaya başladım. Ama ne fayda zorba ışte.
" lan dursana bişey yapmicaz herhalde. Ayrıca tipim değilsin"
Demesiyle bir an üzüldüm. Ama belli etmedim. Ya ben niye üzülüyorum ki, ayrıca.... Neyse sonra sorgularim bunu, daha önemli islerim var. Bu zorbadan kurtulmak gibi.
" ayyy ben sana bayılıyorum. Zaten istesende bişey yapamazsın çünkü ben gidiyorum."
"Eğer gidersen sadece uyumakla kalmam sen anladın"
Bir an gözlerine baktım. Bu adam neden gülmüyor du. Bi kere olsun siritsa cesaret gelecek ama yok abi hep ciddi hep ciddi.
" a ama ben istemiyorum"
"Tamam sen bilirsin geldiğin yere geri gitmek istiyorsan ben götürürüm seni."
Hayır yani sen beni biraksan ben kendim giderim ama o pis yere değil tabiki evime. Ama bu zorba beni götürmez ölse götürmez. Kabul edeyim bagrine nasılsa uyuyacakmışız.
"Tamam ama sadece uyuyacağız."
"Hadi uykum geldi."
Deyip yattı. Bense salak gibi dikildim kaldim. Daha fazla duramayacağım için yatıp pikeyide üzerime çektim. Belimde bir el hissettim. Bana sariliyordu. Rahatsız olmuş gibi kıpırdandım. Ama kim anlayacak.
"Tuvaletin mi geldi şurada lavoba var."
Odun kalas zorba ne tuvaleti be kürek gibi elin var. Rahatsız oldum tabiki.
"Hayır o elini cekersen uyuyacagim."
Bu cümleyi duyduktan sonra iyice sarıldı ve beni kendine çekti.
Offf ne kadar kalın kafalı bir adam bu ya. Eğer birdaha itiraz edersem ruhuyla birleştirecek beni. En iyisi seslenmemek.
Halime bak ya ismini bile bilmediğim bir adamla aynı yatakta yatiyordum. Aa dur bi dakika ismi neydi bu adamın sorsam kizarmi acaba. Yok canım ahiret sorusu sormiycam herhalde, sadece ismini merak ettim.
"Şey isminiz neydi."
"Kartal"
Benim ismimdee..
"Biliyorum SERÇE"
Şaşırmıştım. Nerden biliyorki.
"Ben ismimi söylediğimi hatırlamıyorum nereden biliyorsunuz."
"Ben bilirim"
"Nerd..."
Demeye kalmadan lafı ağzıma tıkadı.
"Sus ve uyu"
"A-ama ben. Tamam."
Dedim son kelimeyi bıkkınlık la söyleyip.
Uyumaya çalıştım sagima soluma derken bi an gözlerim onun yüzünde takılı kaldı. Çok güzel uyuyordu biliyorum klişe gibi gelsede size bebek gibiydi. Ama işte bebeğin kaslisini düşünün. Artık dayanamayıp kendimi uykunun eline bıraktım.
Bi ses duyuyordum çaresiz bir ses zorlukla uyandım. Adını 2-3 saat önce öğrendiğim adamdı. Kartal'dı bu kabus görüyordu galiba onu uyandirmaliyim.
"Kartal uyan hadi uyan bak kabus görüyorsun kartal hadi hadi"
"A-aa gitme ne olur ne o-olur"
Ve birden kalktı boncuk boncuk terler sürülüyordu teninden.
"Iyimisin"
"Hayır"
Kısa ve net bir cevap. Ben rüyasını anlatması için sormuştum.
"Anlatmak istersen.."
"Hayır"
"Yani belki yardımcı olabilirdim"
"Anlatsam çözecekmisiniz kafamdaki soruları."
Deyip yüzüme çaresiz bir şekilde bakıyordu. Yatakta oturur poziyondaydı bende onun gibi dogruldum.
"Elbette benim çözebilecegim birseyse eğer yardımcı olurum anlat istersen."
"Ben daha annemi babamı ilk kaybettiğim zamanlardı. 1 hafta geçmişti üstünden. Bir gun yine annemle babamın mezarına gittim. Bir kiz geldi çok çok güzeldi tanımıyordum. Yanima gelip oturdu..."
Bir an duraksdı gülümsedi kırık bir gülümseme derin bir nefes alıp devam etti.
"..ben senin acini unutturabilirim bana güven dedi. Ben o kelimeyi bu mezarda yatanlar öldükten sonra sildim bir daha geri yazmamak uzere dedim. Güldü e iste ne guzel benle öğreneceksin o kelimeyi benle yaşayacaksın dedi. O o kadar güzel gülümsüyordu ki büyülendim sanki. Sonra biz sevgili olduk dediği gibi öğrendim güvenmeyi.."
Bunları söylerken gözlerinden bir yaş süzüldü.
"..o öğretti bana bir gün eski arkadaşı geldi almanya dan bulusmuslar kahve içmişler bendide davet etmişti ama ben başbaşa sanıyordum. Gittiğimde gittiğimde.."
Gözlerinden bir yaş daha suzuldu.
"..onları sarmaş dolaş gördüm bir anda şok olmuştum. Şeymanin kolundan tutup arabama bindirdim. Bastikca bastım gaza bastikca bastim gaza. Önümüze bir kamyon çıktı. Ondan taraftaki kapi kamyona çarptı. Seyma arabadan fırladı bense kafamı direksiyona çarptım kalkamadim kurtaramadim seymayi oda öldü ama bana ihanet ederek öldü. Ve o günden sonra ben güvenmek kelimesini gülmeyi yaşamayı unuttum.
İste bu yüzden her gece kabus görüyorum. Şimdi soyle yardım edebilecek misin."