Aflevering 2: Doornroosjes
Mevrouw Tran bleef een meter voor Eline staan en keek haar een tijdje keurend aan. Ze nam geen moeite om Eline's uitgestoken hand vast te pakken, dus na een tijdje liet Eline haar hand zakken, ernstig teleurgesteld. Na een minuut of wat van ongemakkelijke en afwachtende stilte, zei mevrouw Tran: 'Dus dit is jouw vriendin?'
'Ja, mam, dit is Eline. Je had toch al foto's gezien?'
'Ja, maar ik had niet verwacht dat het zo serieus was.'
'Mam, we zijn al jaren bij elkaar. 10 jaar, om precies te zijn.'
'En nu word ik oma? Trouwen jullie voor of na de bevalling? Ik raad aan om het snel te doen, want dan is er nog geen buik zichtbaar. Hoeveel weken ben je al zwanger?' Eline keek de moeder van Kevin aan alsof ze ter plekke een rolberoerte kon krijgen. Gelukkig sprong Kevin Eline bij. Hij sloeg haar arm om zijn vriendin heen.
'Dat weten we nog niet, we zijn nog niet bij de dokter geweest. En wat trouwen betreft, daar hebben we het niet over gehad.'
'Je zult trouwen, dat hoort.'
'Mam, moeder, dat is helemaal niet meer zo.'
'Jullie zullen trouwen,' zei mevrouw Tran resoluut.
'Maar wat als we dat niet willen?' ging Kevin er tegenin.
'Laten we dit misschien voor later bewaren?' stelde Emmy voor, die tussenbeide kwam. 'Wat leuk om u eindelijk eens te ontmoeten, mevrouw Tran. Kevin heeft veel over je verteld.'
'Wie ben jij?' vroeg ze.
'Ik ben Emmy, een van de hunters.' Mevrouw Tran keek even van Eline naar Emmy.
'Zijn jullie familie?'
'Ergens ver weg,' antwoordde Emmy sceptisch. Opeens voelde ze een bonk tegen haar been en vervolgens twee armpjes die om haar heen sloegen. Ze keek naar beneden en zag hoe Alfie haar omhelsde.
'Mama?' vroeg Alfie met glinsterende oogjes. 'Mag ik ijs?'
'Nee, lieverd. Het is nog te vroeg,' ze woelde door zijn haar en probeerde zich niet gewonnen te geven aan die zielige blik.
'Wie is die mevrouw?'
'Dit is mevrouw Tran. Zeg eens hallo tegen mevrouw Tran?'
'Hallo mevrouw Tran,' dreunde Alfie op.
'Mevrouw Tran is de moeder van Kevin en ze is op bezoek.' Alfie knikte en liet zijn moeder los.
Mevrouw Tran concludeerde dat ze Eline meteen mee zou nemen naar een dokter en voor Eline ook maar had kunnen protesteren, zat ze in de huurauto van Kevin's moeder.
'We maken er een fijne dag van,' glimlachte mevrouw Tran. Eline kreeg er de kriebels van. Ze werd doodsbang van dit mens! Ze had het gevoel alsof deze vrouw haar baby weg kon toveren als ze niet voldeed aan haar hoge eisen. Gelukkig dook Kevin precies op tijd op op de achterbank en deelde hij zijn moeder mede dat hij ook mee ging. Het ging immers om zijn toekomstige kind.
Melisa zat met een dilemma. Haar dochters waren nog steeds niet wakker en het beste idee wat er nu lag was Rowena bellen om te vragen om hulp. Melisa en Rowena waren echter als water en vuur; lijnrecht tegenover elkaar. Wat de anderen ook zeiden, ze mochten elkaar gewoon niet. Als ze elkaar konden vermijden, dan deden ze dat. Sam had aangeboden om te bellen, maar Melisa had gezegd dat ze dit ook zelf kon. Nu had ze daar verschrikkelijk veel spijt van, Sam had de oude heks vast kunnen overtuigen.
YOU ARE READING
Supernatural seizoen 24
Fiksi PenggemarMelisa besloot een fanfic te schrijven over seizoen 12. Ik besloot het door te trekken; 12 jaar de toekomst in.