dua

27 2 0
                                    

"Hi sayang"

Aku mengalih pandangan nya ke arah lelaki yang menegur aku dengan menggunakan 'sayang' tadi . ok geli

" sshhh apa ni jangan la panggil macam tu kat sini " aku berlari ke arah dia . bila aku berhenti , jarak aku dengan dia hanya lah dua jengkal . dua jengkal wei .

Rayyan mengenyit mata kanan dia dan senyum hingga menampakkan gigi taring dia .

Aduh comel

"Ke.. Kenapa buat muka macam tu ?"

"Saja nak buat puteri saya ni terpikat"

"Eiyuuu plz laa"

Aku pusing ke belakang dan terus berjalan meninggalkan dia situ . oh tak . dia buat aku blushing !

-----

"Oi alisya . laju nya nak ke mana tu"

Aku memandang ke perempuan yang aku lintas tadi . alira !

"Weii aliraa sorry² aku tak nampak kau . kau nak pergi mana ni ?"

"Pergi ke hati kau"

"Nak aku goyang tangan ke depan belakang lepastu mulut sebut dikocok kocok tak ?"

"Oh takpe . hodoh"

Brzzzzzzzz Stupid la Alira ni haih

Tengah berjalan dengan Alira yang comel tu tetiba jalan kiteorang ni dihalang oleh 3 orang perempuan yang macam form 4 . yes form 4 .

ikot suka hati mak bapak dia je nak halang jalan orang ni .

Yang kiri putih , pakai braces , rambut warna kuning setset mat salih tu . yang tengah rambut ade dalam 6 jengkal panjang , rambut warna brown and warna mata hazel . yang kanan berambut pendek paras leher berwarna kelabu , pakai chocker , and spek mata bulat setset harry porter . masing masing tinggi dalam 169 cm . oooo hipster la ni ea .

"Kau kan awek izham danial ? Kau baru masuk sekolah dah menggatal eak ? Nak belajar ke nak menyundal ? Izham tu crush aku dari aku form 1 sini n dia masatu form 2 tau"

Eh gatal jugak masa form 1 dah ada crush . cakap orang je ?

"apa masalah nya ? Kau ada masalah kau pergi la mengadu dengan mak bapak kau . semak sini buat apa ?"

Alira bersuara . iler aa alira .

"Dia ada tanya kau ke ? Baru form 1 dah kurang ajar eak ?" Perempuan yang berambut pendek bersuara .

Aku bersuara .

"Pergi mampus"

Dan terus berlalu pergi meninggalkan diorang tu ha . yey dapat balik jalan aku .

-------

Jam Gshock aku berwarna galaxy aku lihat .

iye jam menunjukkan pukul 6.55 petang .

Sesi malam start pada pukul 7.45 sampai pukul 9 . yah .

~~

Selesai je solat maghrib aku nengok lagi jam . ok dah pukul 7.30 .

Aku pakai sweatshirt hitam putih adidas dengan kasut led stripe pink . tudung pulak aku pakai wideshawl soft pink arab . lawanya aku haih .

"Dah siap dah ?" Tanya mama yang tiba tiba muncul di pintu bilik . mama nak jadi juon ke ?

"Dah siap dah ni"

"Ok apa apa mama tunggu kat bawah"

"Ok amma"

Hati Alisya Where stories live. Discover now