tiga

16 2 0
                                    

Sampai je dalam kelas , aku terus duduk di tempat aku haah di sebelah Amirah Zahirah . mana aku tahu nama dia ? Ohhh

Masatu ....

~

"Alamak . err , pen aku tu jatuh sebelah kau , amikkan wei"

Dia pandang aku dengan muka takde perasan lepastu jeling and then bangun .

Tapi

Dia terus ke depan and then keluar pergi mana tah .

Aku pun dengan geram bangun dan amik pen tu .

"Pen ni pun satu , banyak banyak tempat kenapa mesti jatuh sebelah dia !?"

Marah aku pada pen tu .

Dengan tak sengaja , masa aku ajar pen tu jatuh tempat lain , aku nampak buku sains dia . tertulis nama dia ,

Amirah Zahirah Binti Ariff Zainal .

~

Nama je sedap orang nya bodoh sombong pun tak guna jugak .

Ossas tu lagi berguna . haih

Sedang aku mengelamun sorang tu tetiba amirah amik pencil case aku , bukak dan terabur kan sepanjang jalan . apa masalah dia ni ?

" eh apahal kau ni ? Takde otak ke apa . rasa taknak guna otak tu elok elok pergi la bagi orang yang takde otak macam kau tu . kurang sikit orang bodoh macam kau kat dunia ni" 

"Ops sorry tersengaja" kemudian terus berlalu pergi meninggalkan aku dengan pelbagai pen pen kat situ .

KURANG AJAR BETUL !

———————

"Amirah !"

Amarah aku meninggi , merah seluruh muka aku hanya kerana marah .

"ya saya ?"

"Agak kalau aku sepak muka kau , kau boleh beradap tak ?!"

"I dont know . kau rasa ? Cuba try"

Dia menghalakan pipi nya yang berkedut tu ke arah aku .

Sabar

Aku

Hilang .

PANGGG !

Satu tamparan kena di pipi kedut yang dia hala kan kepada aku .

"jangan ingat aku senyap , kau boleh pijak kepala aku . pijak la kepala orang lain , tapi kalau kau pijak kepala aku , kau takkan lepas"

Kata kata aku tu cukup buat muka dia merah kerana marah . ha padan muka kau .

"Aku takde cari pasal dengan kau . so jangan tiba tiba jadi anjing yang nak menyalak tetiba ok ? Okbye"

Dia masih berdiri di sana dengan muka memandang lantai .

Agak tengkuk dia dah patah tapi takpe sebab

Tu balasan .

———————

"Alisya !!!!"

Jerit seseorang . oh alira rupanya . apehal pulak dia ni ? Nampak cashier Pizza Hut tu terbang ke ? Eh ?

"Wei alisya . aku dengar kau lempang Amirah Zafirah , betul ke wei ?!"

"Aik mana kau tahu ni . haah tdi sebab dia sengaja jatuhkan barang dalam pencil case aku"

Hati Alisya Where stories live. Discover now