Part 2

27 0 0
                                    

  "Nah," Hafiza menghulurkan secawan air kopi kepada Shery.
Shery masih mendiamkan diri. dia hanya pandang cawan yang diletakkan hafiza di atas meja.
"Shery, jangan macam ni. Tak ada jodoh kau dengan dia, kau kena terima. Jodoh tu ibarat jarak sehelai kertas. Semua tu rahsia Dia." HAfiza cuba memujuk.
"Dulu dia cakap "i'm his little princes." Shery cuba campak balik kenangan lalu.
Hafiza yang baru menyuakan cawan ke bibir tiba-tiba mengelupur terkena air kopi panas dibibir mungil Hafiza. Hampir melecur bibir seksinya, cepat-cepat dia mengelap dengan tisu.
"Tahniah, Shery!" suatu suara menyapa.
mereka menoleh.
"Kau buat aku sakit hati!" tiba-tiba Shery naik angin menjerkah Amar.
"Apa kes?" Amar termanggu-manggu kehairanan.
"tak jadi nikah!" Hafiza menjawab.
"Pulak dah. Kenapa?" Amar masih berdiri dihadapan Shery dan Hafiza.
"Tak ada jodoh," Hafiza menjawab lagi bagi pihak Shery.
"Aku baru nak bagi hadiah kat kau, Shery." Amar menunjukkan bungkusan di tangannya.
"Hadiah apa?" Hafiza bertanya.
"Bantal. Sesuailah untuk orang baru menikah. Aku beli dari kawan kat Dubai. " Amar mengulum senyum.
"Maknanya tak jadilah honeymoon ke Cameron Highands?" Hafiz mencelah.
Shery pandang kawan-kawan pejabatnya. Dia mengeleng.
"Kau nikah ke tak ni, Shery? tiba-tiba nak nikah, lepas tu tak jadi. mana yang betul?" tiba-tiba Azie mencelah.
"Kau ni dari mana , Azie? tiba-tiba menyampuk?" Amar memandang Azie.
"Dari depan, aku nmpak korang berlonggok, jadi aku datang menyibuk!" Selamba Azie menjawb.
"Nanti adalah jodoh kau, Shery. bak kata Hafiza tadi, apa.. Jarak sehelai kertas?" Azie menyengih.
Shery menjeling kawan-kawanya, dia melihat bantal jenama DAG ditangan Amar. Hatinya makin sakit.  

PELAMIN ANGAN KU MUSNAHWhere stories live. Discover now