Part 3
Shery menangis tersesak-esak kemudin dia cepat-cepat menyeka air mataya bila terlihat akan kedatangan Hafiza ke pantry opis.
"Oi, kau dah kenapa?"
"Maria, dia tuduh aku nak rampas Arif semula. Dia cakap aku g jumpa bomoh, nak guna-gunakan Arif supaya Arif tergila-gilakan aku.
"Eh, beb, perempuan yang takut dengan bayang-bayang sendiri memang begitu." Hafiza cuba memujuk Shery.
"Aku rasa nak lari jauh-jauh dari sini," Shery monyok macam tikus hilang anak.
" Sabarlah, shery. Tak ke mana pun tuduhan si Maria tu. Bila dah penat dia diam lah." Hafiza mengusap bahu Shery lembut.
"Mak aku nasihatkan dia, boleh pula dia tengking mak aku balik," shery mengadu.
"Mak dia mak kau juga, Shery. koajaq betul si Maria tu! sudah lah rampas tunang adik sendiri.
"Nasiblah ada abang Wan, abang Wan walaupun sepupu dah macam abang sendiri. Shery senyum lebar.
"Hoi! jauh termenung!" jerkah satu suara di belakang Shery.
"Beruk mu!" shery terkejut. Dia pandang Azie yang menepuk bahunya tadi.
Hilang segala imbasan-imbasan semalam yang ada difikiran Shery sebentar tadi.
Azie mengekek-ngekek gelak kemudian dia cepat-cepat berhenti dari ketawa. Azie longgok fail kerja di atas meja Shery. semuanya tebal-tebal.
"Supaya kau tak ada masa nak termenung lagi!' Azie berlalu sambil mengenyitkan mata kepada Shery.
YOU ARE READING
PELAMIN ANGAN KU MUSNAH
AcakShery, gadis muda yang ingin berkahwin tiba-tiba terpaksa membubarkan perkahwinannya pada saat akhir di sebabkan pengantin lelaki tidak mengahdirkan diri di majlis pernikahahn mereka.