"Noks, kau tak jadi nikah eh?"
Terkebil-kebil mata Shery memandang Ahmad.
"Amboi ,cepat je tersebar gosip kat telinga kau ye?"
"Kesian lah ko noks, mesti family malu kan? Kalau aku lah,ishh.. Lari ke luar negara kot!"
"Aku memang rasa nak lari, pergi ke tempat orang tak kenal aku. Luar negara aku tak mampu." Shery berwajah muram.
"Eh, kau nak kerja kat Dubai tak? Aku ada kawan kerja sana, handle company ayah dia."
"Serius? Company apa?" Shery berasa teruja.
"Company minyak katanya. Dia nak cari p.a, untuk tolong dia. Dia terpaksa jaga adik dia yang sakit kat hospital." Panjang lebar Ahmad bercerita.
"Adik dia sakit apa?" Shery masih ragu- ragu dengan lelaki separuh perempuan di hadapannya.
" Kanser tulang tahap empat , katanya."
"Gulp ,kanser!" Shery mengulang ayat kanser sekali lagi.
"Nanti kau bagi profile kau kat aku, aku bagi kat kawan aku, ya noks."
Shery hanya mengganguk. Dalam fikiran, Dubai. Shery tersengih sendiri, Oh Dubai, aku datang!Shery sedang mengetuk papan kekunci untuk menulis profile biodatanya untuk diberikan kepada Ahmad. Suasana bilik yang sangat sunyi membuatkan Shery membuka laman youtube untuk mendengar lagu. Tiba-tiba lagu tajuk Ahmad terdengar di pendengarnanya, cepat-cepat dia kuatkan speaker. Shery senyum-senyum bila dengar lagu ni, bukan senyum pasal apa, senyum sebab mengingatkan Ahmad nak tolong dia untuk bekerja di Dubai nanti. Korang jangan pandai buat gosip ye. Shery tak minat dengan lelaki sotong macam Ahmad, lelaki idaman dia macam pelakon korea. Ahmad orang melayu, kulit hitam manis langsung dia tak tertarik. kalau kulit putih ala-ala k-pop dia minat. Semua cerita Korea dia hafal, kalau boleh baca korea, novel pun dia nak beli tulisan korea. Apakan daya, Shery buta bahasa korea. Ok lah Shery nak sambung menaip profile. Dalam kepala Shery penuh angan-angan tentang Dubai!
YOU ARE READING
PELAMIN ANGAN KU MUSNAH
RandomShery, gadis muda yang ingin berkahwin tiba-tiba terpaksa membubarkan perkahwinannya pada saat akhir di sebabkan pengantin lelaki tidak mengahdirkan diri di majlis pernikahahn mereka.