50k kapitel!

786 16 1
                                    

Hur? Hur kan denna bok ha fått 50k visningar och över 900 röster! Detta är sjukt! Som tack tycker jag att ni borde få ännu ett extra kapitel. Tack.
_________________
Vi sade "adjö" till Annika och gick iväg mot resecentrum.
"Detta är perfekt, bara du, jag och Zach", sa han och kysste mig mjukt på läpparna. Jag log och drog den blå vagnen framför mig. I vagnen låg Zach och sov.
"Jag hoppas det inte är för alltid så, ett barn till vill jag gärna ha", log jag. Mitt älskade barns pappa log ett stort leende tillbaka.
"Nu tycker jag vi ska lugna oss lite, unga fröken", skojade han. Jag skrattade till. Visst, han hade ju rätt, jag är bara sexton och kan gott vänta några år till.

Hans perspektiv:

Yrvaken satte jag mig snabbt upp i sängen. Jag hade precis drömt en fruktansvärd mardröm om Zachs liv. Det kändes för äkta för att ignorera. Jag beslutade att tända lampan vid sängen och hämta papper och penna i nattduksbordet bredvid mig. Jag började klottra ner drömmen i punkter.

•Zach börjar förskolan
•Han träffar en killkompis
• De blir mobbade av en sjätteklassare
• När Zach går i trean får vi en dotter- Gracie
• Zach är jätteduktig i skolan, men han hatar den pågrund av Scott
• I nian blir han tillsammans med kompisen, vi accepterar det
• De frågar om de får åka på semester tillsammans - vi säger nej
• De rymmer och kommer aldrig tillbaka

Prasslande ljud hörs bredvid mig.
"Vad gör du älskling?" frågar hon bredvid mig. Jag rycker på axlarna.

"Ingenting." Jag släckte lampan och lade mig ner igen. Pappret höll jag fortfarande i handen.

När morgondagens ljus sipprade in genom fönstret kunde jag inte låta bli att tänka på lappen. Jag behövde gömma den så ingen hittar den. Jag tittade mig runt i rummet för att kunna hitta en bra plats. Byrån vid fönstret var ingen bra plats att lägga den på, nattduksborden eller under madrassen var heller inga bra ställen. Tillslut bestämde jag mig för att lägga lappen bakom tavlan som hänger över sängen. Jag bestämde mig även för att aldrig låta Zach bli tillsammans med killkompisen, så att jag inte skulle mista honom.

Mr FuckboyWhere stories live. Discover now