"E o persoană care mi-a spus pentru prima dată de conceptul de "perioada critică in dezvoltare.
"Răţuştele cred ca mama lor este prima persoană pe care o văd. Cred asta până mor. Ştii de ce? Capul tau aşadar creierul tau deja a stabilit aşa. Toate animalele au ceea ce este mentionat ca fiind o perioadă de tip critică. Momentul in care creierele lor evoluează si devin complet dezvoltate. Lucrurile pe care le vad, aud, stiu și simt in perioada aia de timp nu se schimba cu uşurinţă. In jur de 10-12 ani la oameni. Asta-i intervalul decizional pentru oameni. Si eu numesc asta perioada de hotărâre a soartei."Dacă persoana asta trăieşte, vreau să-l întâlnesc din nou.
Pentru ca noi... încă mai avem de terminat o conversaţie. (replica protagonistului)
Protagonistul își aminteşte de o conversaţie avuta in copilărie cu un deţinut care i-a spus de această perioada de tip critică . Conversaţia celor doi este întrerupă de tatal băiatului un psiholog care incearca sa afle adevărata poveste a criminalului, adevăratul motiv ce l-a determinat pe acesta să devină un "monstru". Îngrijorat de conversaţia celor doi acesta il ia pe baiat, asta este tot ceea ce isi poare aminti la acel moment protagonistul.