Mi is legyen a második témánk? Hát persze hogy az az oldal, amit legalább a fél világ ismer.
(Pár adat, ha nem érdekelnek a számok, ne olvasd el:): Eredetileg Thefacebook-nak hívták. Az egyik legnagyobb ismeretségi hálózat a világon, amely 2011 februárjára már több mint 637 millió regisztrált felhasználót számlált. A Facebook a világ leggyakrabban használt szociális hálózatává vált a 2009. januári Compete.com rangsorolása alapján, az aktív havi felhasználók száma szerint, megelőzve a nevű közösségi oldalt. 2009. november 25-én Mark Zuckerberg bejelentette, hogy tőzsdére viszi a Facebookot. 2011 tavaszán a tőzsdei bevezetést még mindig korainak találták, és az időpontját 2012-re tették, közben azonban a Facebook értékét folyamatosan számítgatták és felbecsülték. A tőzsdei bevezetésre végül 2012. május 18-án délután 17 órakor került sor. A következő mérföldkő 2012. október 4. – ezen a napon a Facebook elérte az 1 milliárd regisztrált felhasználót. Felhasználóinak száma 1,23 milliárd, a teljes internetpopuláció 38%-a. Több mint egymilliárd felhasználó használja mobiljáról a Facebookot.)
Most, hogy ledaráltam a Facebook gazdasági mivoltját, szeretnék pár szót szólni e közösségi oldal pszichológiai hatásáról, ami általában a tinikre hat a legjobban.
Szerintem nem véletlenül van az az életkor-korlát. A tizenévesfiúk-lányok körében lett ez nagyon elerjedt. És szerintem nem nekem kell bemutatnom az internetes zaklatás veszélyeit...
Ezenkívül ha egy híresebb facebook-sztárt megnézünk, akkor nem egy normális lányt, fiút látunk, de a tinikurvák, és a - kilós pasik az arcunkba pofátlankodnak.
És persze az oldalnak van még egy veszélye, ami abban mutatkozik meg, hogy csak azt osztod meg magadról, amit akarsz. Szóval, csak a rád nézve jó, boldog cselekedeteket, történeteket mutatod a külvilág felé. Ez pedig a kívülállók számára úgy jön le, hogy neked boldog az életed. Vegyünk egy adott szituációt, miszerint van egy macskád. Ezt kiposztolod Face-ra. Meghal a cica. Ezt már nem rakod ki. Viszont amikor megkapod a következő állatkádat, azt már megint, és így az jön le mindenkinek, aki Facebookon követi az "életedet", hogy van egy macskád, és egy újabb kiscicád, és te nagyon boldog vagy, majd kicsattansz a mentális erőtől. Nah, itt van a kutya (akarom mondani a macska) elásva.
Véleményem:
Én nem vagyok magas szintű felhasználója, nem élek a legtöbb lehetőséggel, amit az oldal kínál. Néha felmegyek megnézni a Gondoltad volna?-t, és nekem ennyi is. Szóval én nem tartom fontosnak, de attól függetlenül valakinek jól jöhet. Persze, nem arra gondolok, akinek több Face barátja van, mint égen a csillag.
VOUS LISEZ
Elkapott gondolatok
Non-FictionItt az én véleményeim lesznek leírva, főleg megosztó témákban. Hiába, az őszinteség nagy úr!