Yine bir Jhon Flanagan serisi yazmaya karar verdim. ( burada, başka yazar yok sanki, neden hep Flanagan diyorum kendi kendime ama çaktırmayın siz.)Bu seri Gölgelerin Efendisi okuyanlara hatırlatacağı gibi oldukça serüvenli, eğlenceli, karakterleri oturmuş bir seri.
Aynı zamanda Gölgelerin Efendisi karakterlerinden bazılarının adı geçmekle kalmayıp olaylara dahil oluyor. Mesela Gilan, Erak, Cassandra -namı değer Evanlyn ve daha bir çoğu.
(ben Gilan' ı okuyunca çok sevinmiştim, çünkü kendisi favori karakterlerimdendi.)Seri 5 kitaptan oluşmakta ve bir çok denizcilik terimi içermekte. Fakat sakın anlamayacağınızı düşünerek paniğe kapılmayın, çünkü Jhon Abimiz tüm kitapların başına bir kılavuz koymuş.
Kitaplar denizciliğe bir merakınız, ilginiz varsa ya da en basit olarak denizi seviyorsanız ilginizi daha çok çekecektir sanırım. Çünkü seri Skandiya 'da geçiyor. (malum seriyi okuyanların oldukça aşina olduğu Erak 'ın <yağmacı> ülkesi. )
Karakterler ve konular cidden kendini gösterir cinsten.Zaten eğer kendinizi dışlanmış ve toplumdan soyutlanmış gibi hissediyorsanız karakterleri çok daha kolay anlayacaksınızdır.Zaten ilk kitabın adı da Dışlanmışlar.
Ana karakterimiz ve diğer Balıkçıl üyeleri farklı farklı konulardan dolayı toplumun istemediği kişiler.Örneğin Hal bir melez (yarı Araluen yarı Skandiya) olduğundan ya da İngvar oldukça iri ve gözleri problemli olduğundan dışlanmışlar. Fakat hep beraber harika bir bütün olarak, ne kadar kötülensek ya da başarısız olsak da çok zor işlerin üstünden kalkabileceğimizi gözler önüne seriyorlar.
Konu genel olarak bakıldığında şöyle;
Skandiya 'da her 16 yaşına gelen genç erkek, Kardeşlik Eğitimi denilen bir eğitime tabi tutuluyor, gruplar halinde yarışan ve ne olursa olsun birbirlerini kollamaları gereken Kardeşlik'ler oluşturuyorlar. Kazanan grup yani Kardeşlik ise büyük görevler verilen ve de Skandiya 'nın gözdesi insanlara dönüşüyor.
(Balıkçıl Tayfası' nın galip olup olmadığını söylemek isterdim fakat bu cidden büyük bir spoiler olur.)Ben diyorum ki Flanagan yine bilgisini, hayal gücünü ve harika yeteneğinin küçücük bir kısmını bile kullanmaktan çekinmemiş,ve de tüm bunları soyut bir hale getiren bu kitabı ortaya koymuş.
Okurken sıkılmadığım ve oldukça kısa bir sürede bitirdiğim bu seriyi fantastik kitaplardan hoşlanan herkese öneriyorum. Bir yandan eğlenir ve Hal 'un fikirlerinden ilham alırken, bir yandan da hazinelerinize farklı sözcükler ekleyeceksiniz.
Aslında çok daha uzun yazılar yazmayı ben de çok fazla istemekteyim, fakat kitap hakkında yorum yaparken merak uyandırmak ve de spoiler vermemeye çalışmak çok zorlayıcı. Umarım anlayışla karşılarsınız.
Bölümü seride geçen ve aklımda kalan şu cümleyle bitiriyorum.
“Pantolonlarımızı değiştirebiliriz, zihniyetlerimizi de değiştirebiliriz ama hava durumunu değiştiremeyiz”Papatyam9567
Desteğin için çok teşekkür ederim sen olmasaydın bu bölüm daha geç gelirdi <3
ŞİMDİ OKUDUĞUN
«Bir Kitapseverin Tavsiyeleri»
Non-FictionŁùmøś Kitap okumayı sevenler için çok yararlı olacağını düşündüğüm bir kitapla açılışı yapıyorum.Çünkü bu benim ilk kitabım. Umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar...