Yazar: Jhon Flanagan
Bir seri olan Gölgelerin Efendisi 12 kitaptan oluşuyor.Aslında biraz fazla gibi gelen kitap sayısı, bende serinin sonlarına doğru yaklaştıkça “Keşke daha fazla kitap olsa ” diye düşündürttü. Çünkü, yazar bu seriye 100 kitap daha eklese yine de okurum diye düşünüyorum.
Serinin neredeyse tüm kitaplarında hikaye farklı yerlerde gerçekleşiyor. Yerin değişmesiyle, elbette karakter sayısı da zenginleşiyor.
Bu bence çok güzel bir özellik,çünkü farklı yer ve karakterler hikayeye daha çok bağlanmamıza ve sıkılmamamızı sağlıyor.Ama böyle dedim diye karakterler oturmamıştır diye asla düşünmeyin. Ben karakterlerin gayet de başarılı olduğunu düşünüyorum. Bunun sebebi de Flanagan'ın karakterleri bize hem çok iyi tanıtıp hem de karakteri hiç tanıyamamışız gibi hikayeyi farklı bir yöne çevirmesi.
KONU
Ana karakterimiz Will bir yetim, soyadını bile bilmiyor.Savaş Okulu' na girmek istiyor fakat çelimsiz biri olduğu için okula giremiyor. Bütün arkadaşları istediği yerde çıraklık yapacakken Will daha ne yaptıklarını bilmeden Orman Muhafızı Halt'ın çırağı oluyor. En başta çok sıkılan Will ileriki kitaplarda çok başarılı bir olman mıhafızı oluyor ve tehlikeli görevlerle karşı karşıya kalıyor.Çok fazla ayrıntıya girerek sürprizleri bozmak istemedim. O yüzden de biraz kısa oldu,farkındayım.
Benim favori kitaplarım Zehirli Ok (kitapta Halt 'ın başına bir şeyler geliyordu az kalsın) ve Son Orman Muhafızı oldu.
(İkisinin de etkisi altında kaldım çünkü)
Kısaca konusu şimdiye kadar okuduğum kitaplara asla benzemeyen özgün bir konuydu.
Şimdiye kadar okuduğum serilerin en çok beğendiğim olan Gölgelerin Efendisi'ni herkese tavsiye ediyorum ve kitabı bana tavsiye eden Ilgaz'a da teşekkür ediyorum.Umarım beğenmişsinizdir...
Bütün yazı ve resimler bana aittir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
«Bir Kitapseverin Tavsiyeleri»
No FicciónŁùmøś Kitap okumayı sevenler için çok yararlı olacağını düşündüğüm bir kitapla açılışı yapıyorum.Çünkü bu benim ilk kitabım. Umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar...