PROLOGUE

174 5 0
                                    

Prologue


Cahaya sang suria menembus masuk langsir nipis bilik tersebut yang kelihatan suram.Sekujur tubuh terlantar kaku di atas katil penjuru bilik tersebut.Tubuh tersebut terbaring menghadap atap bilik tersebut.Matanya yang merah dan membengkak menunjukkan betapa lama dia atelah menangis.Dtambah dengan garisan air mata kering yang ditinggalkan air mata bersinar jelas di pipi pucat mukanya.Tisu bertaburan di lantai,kotak tisu separa habis terdapat di sebelah tubuh gadis tersebut mengukuhkan lagi bukti gadis tersebut telah menangis semalaman.



TOK!TOK!



Ketukan di pintu biliknya tidak sedikit pun diberi perhatian.Hanya matanya yang berganjak,melihat pintu tersebut terbuka secara perlahan-lahan.Mak Cik *nama bersama rakan-rakannya.Kembar serupa,Kazua,Kazuo serta Grace,gadis * yang memahami bahasa Jepun walaupun tidak fasih berbahaa Jepun berdiri di pintu biliknya.Wajah mereka jelas terpancar kerisauan.Gadis tersebut bangkit dari katil tersebut,namun tidak berganjak kearah kawannya.* menyeluh perlahan sebelum menolak kerusi roda yang diduduki Kazuo sebelum Kazua dan Grace melangkah masuk.



Kazuo melihat sayu wajah gadis tersebut dengan sayu.Gadis tersebut masih memakai *gown hitam yang dipakainya semalam semasa upacara *kematian mengejut keluarga gadis tersebut.Ianya amat mengejutkan semua pihak yang rapat dengan keluarga gadis tersebut.Jadi ramai yang berkunjung untuk mengucapkan takziah kepada Mizuki serta memberi penghormatan yang terakhir kepada keluarga Mizuki.Pihak polis masih menyiasat punca kematian keluarga gadis tersebut.Walaupun punca kematian mereka adalah disebabkan kemalangan jalan raya,namun pihak polis merasakan terdapat punca lain yang menyebabkan kemalangan tersebut.Namun malangnya mereka tidak dapat menemui punca lain.



"Mizuki,"Panggil Kazuo lembut.Namun Mizuki mengangkat wajahnya menghadap Kazuo.



Kazuo hampir menangis melihat Mizuki.Wajah dia kelihatan lebih pucat menyerupai mayat hidup,namun apa yang menyebabkan Kazuo berasa sayu ialah betapa kosongnya mata Mizuki.Mata Mizuki yang sebelumini sentiasa bersinar kini hilang cahaya tersebut.Mizuki tidak akan menjadi sama lagi seperti dulu.Kazuo mendepakan tangannya.Mizuki hanya meluru ke depan dan melentokkan kepalanya pada bahu Kazuo.Kazua dan Grace yang kini berlumuran air mata turut serta memeluk mereka.Mizuki menutup matanya yang terasa penat dan membara.



Dia telah berubah. 



Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The Lunar Chronicles 1 - ☾ DESTINY ☽Where stories live. Discover now