"Sunghyun-ah, ajak diorang makan ke sini. Omma dah siapkan makanan ni" ommaku memanggilku untuk menjemput mereka bertiga makan.
"Hyung, mari makan. Nae omma dah siapkan tu. Makanan kegemaran hyung semua. Jom makan" aku menjemput mereka ke meja makan.
"Thanks omoni, Sunghyun-ah. Tapi macam mana korang tahu makanan kegemaran kitorang???" Jimin hyung bertanya sambil menghidu bau makanan yang omma sediakan.
"Profil hyung semua kan ada kat internet. Hehehe... Kami makan dulu!!!"
"Emmmm.. Nyum nyum.. Sedapnya.. Teringat pula masakan omma saya.. Rindu pula pada dia" kata Kookie hyung dengan nada gembira bercampur sebak.
Aku faham. Jadi artis bukannya ada masa sangat nak luangkan bersama family tersayang.
"Hyung dah berapa lama tak balik??" Aku bertanya.
"Kitorang semua dah tak balik rumah lama dah.. Dalam 5 bulan gitu. Ya la.. Sibuk dengan jadual yang ketat ni. Kalau ada pun, kitorang telefon je" Jin hyung bercerita.
"Emmmm.. Susah juga eh jadi artis ni. Ingatkan hidup senang lenang. Emmmm.." kataku.
*Hidup pasti ada cabaran dan cabaran itu perlu dihadapi melalui usaha kita sendiri*
"Kamu betul ke nak jadi artis?? Kamu serius ke?? Bukan mudah tau jadi artis ni" jelas Jimin hyung padaku sambil makan daging bakar kegemarannya. Comelnya masa dia makan. Hehehehe.. 😆😆😆😆😆
"Ya.. Saya tahu.. Tapi itu memang cita2 saya dari kecil lagi. Bila tengok persembahan hyung semua, rasa teruja nak jadi artis. Macam seronok je.." Aku menerangkan dengan lebih jelas kepada mereka bertiga.
Sepanjang hidup aku, aku tak pernah lupakan cita2 aku tu. Aku menyanyi setiap hari.
"Kami pulang dulu ya Sung Hyun. Omoni, kamsahamnida. Terima kasih untuk makanan tadi. Terbaik!!!!!!" Jimin hyung berkata sambil tersenyum.
"Apa-apa nanti call je kitorang tau. Jin hyung sentiasa ada untuk kamu. Ajak kawan kamu tu sekali nanti kalau dia nak pergi odisyen sama dengan kamu ya" Jin hyung menghulurkan kadnya dan ahlinya yang lain.
"Gomapseubnida hyung"
"Annyeong Sunghyun-sshi. Jaga diri. Call je kalau nak ajak lepak ke atau apa2. Ok???" Kookie hyung membalas senyuman yang terukir di bibirku ini. Omo~~~ Handsomenya diaaaaaa!!!!!!
________________________________"Emmmm.. Bagus juga tawaran diorang. Tapi aku dah daftar odisyen kat SM Ent. dengan Cube Ent. Emmmm.. Takpelah.. Pegi je dulu 2 odisyen ni. Emmm" aku berbual sendirian.
Mesej daripada MJ pula sampai ketika aku sedang berangan.
"Hyuk-ah, tadi BTS hyung ada dtg rumah kau tak???"
"Ada, kenapa MJ? Diorang ada datang rumah kau juga ke???"
"Ada.. Mcm mana diorang tahu alamat dan umur kita eh???"
"Jin hyung tengok IC kita masa eksiden haritu. Tu yg dia datang dengan Jimin hyung. Kookie hyung pun ada sekali"
"Ohhh.. Hahaha.. Tu la aku pun pelik... Hahhahahahahaha.."
"Diorang suruh dtg BigHit utk odisyen kat sana.. Diorang suruh ajak kau sekali nanti"
"Ohhh.. Diorang pun ada cakap tadi pada aku"
"Ok la.. Dah lewat ni, esok nak practice sebelum odisyen. Bye. Jaljayo MJ"
"Jaljayo Sunghyun"
Aku masih terbayang.. Nak terima offer tu atau pun lepas dua bulan je nanti??? Aku tak dapat buat keputusan masa depan aku sendiri.
__________________________________
*Seminggu kemudian*
Aku dan MJ pergi ke odisyen kat suatu tempat yang kamiakan pergi untuk SM Ent. Global Audition. Aku tak ingat nama tempat tu. Ramai juga yang ke odisyen tu. Ada yang lebih berbakat daripada kitorang berdua. Penyanyi. Rapper. Pelakon. Model. Wahhh.. Semuanya ada kat sini. Aku kalau tak dapat penyanyi, pelakon pun boleh laaa.. Emmmmm.. Tengok la rezeki aku macam mana dalam odisyen ni.. Alahaiiiiiii.. Lebih 50000 orang datang dalam odisyen ni *angka tu aku hentam je sebenarnya.. Lol :3 *
"602489,604473,603555,708945,706642 dan 706551, sila ikut saya sekarang" kata pengurus odisyen itu. Berdebar jantung aku dan MJ bila nombor kitorang dipanggil. Aku 604473 dan MJ pula 706642. Nervous pula kami bila masuk ke bilik audition itu. Dan sesi ujibakat pun bermula buat kami berenam.
Bersambung.....
Adakah Seunghyuk melepasi odisyen di SM Ent.?? Tunggu sambungannya pada next part..
*Menangis kita dengar lagu Spring Day.. Ya laaa.. Sedih lagu tu daripada lagu I Need U. Alahaiiii.. Bogosiphda.. Bogosiphdaaaa.. Nun kocchi deorojyoyo.. Huhu.. Bumnal or Spring Day membawa banyak makna terutamanya dalam persahabatan. Contohi BTS. Hehehehe..
YOU ARE READING
[©] BANGTAN MY IDOL
Fanfic"Sebenarnya..... Kami nak jemput kamu dan kawan kamu odisyen kat tempat kami. Di BigHit Ent. Kami sendiri jadi juri. Camna?? Ok tak??" Jin "Gomawo hyungnimdeul. Best sangat harini dengan hyung semua.. Sayang korang.." Sunghyun Aku masih ingat pesan...