Aku masih memikirkan nasib aku. Kalau atuk tak terima.. Maknanya terpaksalah aku keje kat syarikat atuk kerepot tu sampai bila2. Masuk ofis je dah kena bebel. Haraplah tuah berpihak pada aku nanti. Aku nak jadi artis macam BTS hyung. Huhuhu.. Terus pergi rumah atuk la macam ni. Malas aku nak membazir masa lama2.
Aku terus ke rumah atukku untuk bincang pasal tu. Harap2 lah atuk setuju. Ya laa.. Aku je harapan dia sekarang. Aku malas nak gaduh. Sebelum pergi, aku belikan buah tangan untuk adik sedara kembar aku Joon Kyun dengan Joon Hyun. Diorang memang suka mainan lagi2 Transformers. Aku pula belikan buah segar dengan daging lembu untuk atuk dengan nenek. Lepas beli semua barang tu, aku terus pergi ke rumah atuk. Aku berdebar sangat. Alaaaahaaaaaaaiiiiiiii!!!!
_________________________________*Di rumah Pengerusi Han*
Kelihatan sunyi rumah ini.. Pengerusi Han hanya menonton TV bersama isterinya iaitu Puan Lee Bo Young dan cucu kembar mereka iaitu Han Joon Kyun dan Han Joon Hyun berusia 6 tahun. Omooo.. Comel.. Mereka berdua anak kepada Han Kyung Joon iaitu bapa saudara Sunghyun dan ibu mereka iaitu Krystal Jung merupakan penyanyi terkenal di Korea.
"Atuk, harini Kyunnie dengan Hyunie nak keluar main bola dengan kawan2 boleh???" Tanya Kyun sambil tersenyum menampakkan giginya yang rongak. Haha..
"Boleh, tapi main nanti hati2 tau.. Kalau atuk tahu Kyun dengan Hyun nakal atau buli kawan2, siap korang nanti. Atuk smash korang. Arasseo???"
"Ne hal-abeoji. Kamsahapnida"
Ketika itu, bunyi loceng kedengaran. Kedua-dua kembar ini seakan teruja untuk menyambut tetamu yang datang. Apabila mereka membuka pintu, kelihatan seorang lelaki yang mereka kenali. Ya, Han Sung Hyun atau Seung Hyuk iaitu abang saudara mereka. Mereka tersenyum melihat Sunghyun.
"Hyung, kitorang rindu hyung. Bogosipheo!!! Nape lama tak datang??? Hyun dengan Kyun bosan laaa.." Hyun si adik kembar mengadu rindukan abang saudaranya.
"Hyun, hyung ada banyak keje la sayang.. Nanti kita keluar sama ehhhh?? Arasseo nae dongsaeng??? Nado bogosipheo. Nah mainan untuk korang. Transformers" Sunghyun melayan keletah adik sedaranya sambil menghulurkan mainan yang dibelinya.. Dia kemudian berjumpa dengan atuknya iaitu Pengerusi Han.
"Eo??? Hyuk-ah??? Masuklah"
"Ne hal-abeoji. Halmeoni annyeonghaseyo!!! Lama tak jumpa. Rindu halmeoni yang cantik ni!" Sunghyun memeluk Puan Han.
"Nado Sunghyun-ah. Duduk la. Nenek siapkan makanan ya"
"Atuk.........."
"Ada apa Seunghyuk??? Malhae bwa. Just tell me"
"Sebenarnyaaa........... (fikir jap nak buat cakap apa).... Sunghyun nak join BigHit??? Boleh tak atuk?????? Boleh kan?????"
"Boleh, tapi dengan satu syarat"
"Apa dia atuk???"
"Takde apaaa.. Hahahaha.. (Sunghyun pelik atuknya ketawa mengalahkan orang gila) Pergilah kalau itu kamu nak. Tapi kena ingat. Dalam industri ni banyak persaingan. Jaga diri tu baik2. Atuk nak kamu lebih berjaya. Kamu pun tolong uruskan syarikat tu nanti. CEO dia tu dulu pelajar atuk. Lagipun dia harapkan atuk dapat tolong uruskan syarikat BigHit tu nanti. Jadi kamu wakil atuk di sana! Arasseo???" Pengerusi Han tenang menerangkan satu persatu kepada Sunghyun.
"Ne~~ Arasseoyo hal-abeoji. Hyuk akan buat yang terbaik. Tapi nak pakai stage name apa eh atuk??? Hehehehe"
"Entah.. Ikut kamu laa"
"Yeobo, Hyuk, Hyunnie, Kyunnie, makanan dah siap. Jom makan. Harini nenek masak makanan kegemaran korang" Puan Han memanggil suami dan cucunya untuk makan. Suasana ketika makan riuh dengan keletah cucu kembar Kyun dan Hyun. Takdelah sunyi ketika makan. Sekurang-kurangnya mereka berdua tidak kesunyian. Cucu mereka la penghibur hatj di kala sunyi dan penenang jiwa ketika marah.
"Hyuk dah bagitau omma dengan appa kamu???" Pengerusi Han bertanya.
"Dah.. Mereka kata ok.. Sama macam atuk cakap tadi"
Sunghyun gembira kerana atuknya sentiasa memahami kehendaknya. Dan dia juga akan menjadi wakil Haneul Star Empire Entertainment atau lebih tepat sebagai wakil atuknya ke BigHit Ent bagi meluaskan pengaruh artisnya iaitu Bangtan Boys atau BTS.
________________________________
*Di dorm BTS*
Kelihatan dua badut a.k.a pencetus huru-hara iaitu Jimin dan Jungkook sibuk buat perangai. Apa pula rancangan kali ni??? Siapakah mangsa mereka kali ni???
"Hyung, apa kata kali ni kita sorokkan barang kesayangan diorang??? Hehehe" Kookie memberi idea kepada Jimin. Jimin berfikir. Dan dia pun bersetuju.
"Ok.. Nanti kita buat masa diorang tengah tido.. Kita ajak TaeTae sekali" Jimin memberikan pendapatnya. Ketika itu TaeTae baru masuk ke bilik. Dia mendengar semua rancangan mereka berdua. Dia pun tersenyum tanda setuju.
"Lepas sorokkan barang kesayangan diorang, kita conteng sekali muka diorang nak???" Taehyung a.k.a V memberikan cadangannya. Mereka berdua setuju.
Maka misi nakal mereka bertiga bermula. Mula2 mereka ke bilik pertama. Bilik yang menempatkan Jin dan RapMon yang suka main game Pokemon dengan Digimon..*Takde kena mengena.. Hahaha.. Lol >,<
Jimin mengambil barang kesayangan Jin iaitu kamera, baju dan seluar dalam yang berwarna pink. Dia sorokkan barangan kesayangan Jin di stor makanan. Habis berbau la nak benda tu. Hahaha.. Kookie pula mengambil komputer dan juga PSP RapMon. Dia sorokkan barang milik Rapmon dalam bilik mandi.. Hahaha.. Jahanam idea korang.. Nak sorokkan barang ke nak jahanamkan barang orang??? TaeTae pula menconteng muka kedua-dua hyungnya..
"Omo~~~~ Kwiyeopta.. Haha.. Jinjja.. Jap nak ambil gambar" TaeTae mengambil gambar hasil kerjanya tadi. Hahaha.. Nakal gila. "Ok guys, misi pertama selesai. Jom mangsa kedua.. Hehehe" Jimin ketawa melihat muka Jin dan Rapmon diconteng. Begitu juga dengan Kookie.
Mangsa seterusnya ialah Yoon Gi dan Ho Seok... Video tarian Ice Cream Cake kegemaran Hoseok disorokkan di belakang TV manakala baju Yoon Gi yang bertulis SWAG disorokkan di bawah peti sejuk.. Dan macam yang dirancang.. Muka mereka berdua turut diconteng.. Hahaha.. Kesian.. Diorang tido mati.. Dengkur kuat pula tu.
"Ok, kita dah buat ikut yang kita plan.. Hehehe.. Thanks TaeTae dengan Kookie.. Sayang korang ketat2.. Hehehe" Jimin tersenyum sambil memeluk TaeTae dengan Kookie..
"Its ok hyung, jom tido.. Good Night TaeTae hyung, Jimin hyung.. Saranghaeyo.." Kookie tido di tengah antara TaeTae dengan Jimin.
"Uri maknae saranghaeyo.. Let me kiss you guys" TaeTae mencium Jimin dan Kookie.. Dan masing2 akhirnya terlena sambil tersenyum menanti hari esok yang bakal membuatkan dorm mereka huru-hara..
Bersambung.....
YOU ARE READING
[©] BANGTAN MY IDOL
Fanfiction"Sebenarnya..... Kami nak jemput kamu dan kawan kamu odisyen kat tempat kami. Di BigHit Ent. Kami sendiri jadi juri. Camna?? Ok tak??" Jin "Gomawo hyungnimdeul. Best sangat harini dengan hyung semua.. Sayang korang.." Sunghyun Aku masih ingat pesan...