Ajax, Kate i Paul szli przez nie kończącą się pustynię.
Po chwili Kate coś dostrzegła:-Hej, patrzcie tam coś się świeci.
-To może być cywilizacja - przejął się Ajax.
-Albo Furianie - dorzucił Paul.
-Nie mamy wyjścia musimy to sprawdzić.Gdy się zbliżyli Ajax zawołał:
-To statek kosmiczny.
-Musi być stary bo jest przykryty piachem.
-Znalazłam napis i wejście do środka.
-Nova III - wyszeptał Paul.Statek był ogromny, jego srebrzysty pancerz odbijał światło słoneczne pozyskując energię. Wydawało by się że na nich czekał.
Weszli do doku bagażowego a następnie na mostek. I wtedy zamarli ze zdziwienia. Przed nimi unosił się hologram twarzy kobiety.
-Jesrem Ava - powiedziała - kontroluje tu wszystko, wszystko widzę i wszystko słyszę.
-Dlaczego pozwoliłaś nam tu wejść? - spytał Ajax.
-Bo mam w tym swój interes. Musicie odzyskać mój plik pamięci. Jak wykonacie zadanie to polecicie ze mną.
Ajax szukał w doku bagażowym, Kate na mostku a Paul przeglądał monitoring. Nagle coś zauważył, zerwał się wziął Ajaxa i Kate i wybiegł z nimi ze statku.
-O co ci chodzi Paul przecież...
-Cicho!!! To statek furian widziałem kamery. Ona nic nie pamięta i nie może dostać pamięci bo nas zabije.
-No to jesteśmy uziemieni chyba że ktoś ma jakiś pomysł.
-Ja mam - powiedziała tajemniczo Kate - tylko musimy zawołać naszego dużego przyjaciela.
Pochylili się i zaczeli dyskutować nad planem.
Po dłuższym czasie Ajax wstał z uśmiechem na twarzy:-No to zaczynamy...
CZYTASZ
Nova III
Science FictionTa opowieść ilustruje jeden z największych błędów ludzkości. Opowieść sience fiction o wspaniałych przygodach Paula i załogi statku Nova III