Túto fakultu založila Brunhilda Bystrohlavová, o ktorej Múdry klobúk povedal, že sa zrodila v lone hôr. Jej najlepšia priateľka zo štyroch zakladateľov Rokfortu bola Brigita Bifľomorová. Brunhilda vlastnila diadém, o ktorom je známe, že keď ho nosíte tak vám dáva rozum a inteligenciu. Tento diadém ukradla jej dcéra Helena, ktorá túžila byť múdrejšia. S diadémom utiekla do Albánie, kde ho ukryla do stromu. Jej žiarlivý nápadník Krvavý barón ju našiel pri onom strome a tam zabil ju aj seba. Helena povedala tento príbeh jednému zo študentov Rokfortu, ktorý sa vtedy volal Tom Riddle. Ten o niečo neskôr diadém v strome v Albánii našiel a urobil z neho jeden zo siedmich horcuxov. Duchom fakulty je Sivá dáma, inak známa pod menom Helena Bystrohlavová. Bystrohlav je fakulta pre čarodejníkov, ktorí sú múdri a rozumní. Vedúcim fakulty je profesor čarovania Filius Flitwick. Do Bystrohlavu chodilo najviac čiernych mágov hneď po Slizoline. Vchod do Bystrohlavu sa nachádza v západnej veži za brnením rytiera. V strede ich klubovne sa nachádza socha zakladateľky v životnej veľkosti. V ich klubovni sa nachádza aj veľmi veľa kníh, lebo Bystrohlavčania veľmi veľa a veľmi radi čítajú. Taktiež ich vchod nikdy namal heslo, stačilo, keď ste správne odpovedali na logickú otázku, ale musíte odpovedať správne prvýkrát, ak nie, musíte počkať, kým iný príslušník Bystrohlavu odpovie správne.
Bystrohlav z pohľadu triediaceho klobúka:
Mnohí budú v Bystrohlave, predsa hlavy bystré ste, tam vždy posielam len takých, čo majú um na mieste.
YOU ARE READING
Dejiny Rokfortu
RandomPublikácia Dejiny Rokfortu, ktorú by si mal prečítať každý študent Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. Cover by: TaLa16Top