BÖLÜM 1

262 16 5
                                    


"Gökçe, hadi son kalan dosyalara da bakalım."dedi Elçin yanıma gelirken.

Başımı okuduğum kitaptan kaldırırken "Tamam" dedim.

Babam üç ay önce öldü. Annem ise Elçin doğduktan bir yıl sonra bizi terk etti.

Babam tanınan büyük bi* avukattı. Çoğunlukla işlerini evde yapardı. Bugüne kadar çözdüğü veya çözemediği bütün davalar üst kattaki odadaydı.

Elçin'le beraber bir haftadır o dosyalara bakıyoruz.

Odadanın önüne geldiğimizde açık kapıdan içeri girdik.

Kapının karşısında büyük bi* cam vardı. Camın önünde çalışma masası. Duvarları büyük kitaplıklar kaplıyordu. Duvarın köşesinde ise kutulardaki dosyalar... Son bir haftamızı geçirdiğimiz yer...

Elçin sağ tarafa bakarken ben de sol tarafa bakıyordum.

"Elçin, artık kutularda ki dosyalara bakalım mı?" diye sordum yerdeki kutulara bakarken. O kutularda çözülmemiş davaların dosyaları var.

"Bakalım." diye mırıldandı ve koşarak kutuların yanına gitti. Elçin herzaman benden daha meraklı ve sorgucuydu. Yere oturup kutulardaki dosyaları okumaya başladık.

1 Saat Sonra

Baktığımız yirminci dosya. Hepsi öldürülen, cesedi bulunamayan kişilerin dosyaları. Elçin de benimle aynı düşünce de olmalı ki elindeki dosyayı yere bırakırken homurdanıyordu.

" Hepsi aynı. Hiç farklı birşey yok. Bu muydu o çok önemli(!) dosyalar." O homurdanmaya devam ederken diğer kutulara bakmaya başladım.

Bütün kutularda on veya on beş dosya vardı. Sadece bir tanesi hariç. O kutuda sadece bir tane dosya vardı.

Kutu en köşede ve diğer kutuların altındaydı. Elçin de farketmiş olacak ki, kutuyu aldı. Kutudaki dosya diğerlerinden çok farklıydı. Sadece o kırmızı renkti. Elçin hızla dosyayı açıp sesli bi* şekilde okumaya başladı.

"  DERİN AKSOY

3 Eylül 2012 tarihinde Akıl ve Ruh Sağlığı Hastanesinde boynundan iple asılmış şekilde intihar etmiştir. İntihar sebebiyse bilinmiyor. "

"Akli sağlığı yerinde değilmiş zaten. Neden bu kadar büyütülmüş. Saçma." dedim. Elçin benim söylediklerimi umursamadan konuşmaya başladı

" Bu dosya diğerlerinden her şekilde daha farklı. Mesela bütün dosyalar mavi ve siyah renk iken bu dosya kırmızı renk. Bin küsür dosya içinde sadece bu dosyanın kırmızı renk olması, sence de farklı olduğunu kanıtlamıyor mu? Ya da bütün davalarda ölen veya kaybolan kişilerin fotoğrafları varken bunda fotoğraf yok. En önemlisi bütün dosyalarda olayların ne olduğu veya kimliklerine kadar herşeyleri yazarken bunda sadece intihar ettiği yazıyor."

Elçin'in bakış açısıyla bakınca bende merak etmeye başladım.

Derin neden intihar etti?

Beş yıl önce Derin'in başından neler geçti?

SIRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin