Önyargılar... İnsanların başka birisinin hayatına karışma izni varmış gibi davranmaları,
Bir düşünce geliştirir insan beyninde, yeni bilgilere açık olmaz.
Düşüncesinin yanlış olduğunu gördüklerinde vazgeçmezler, ne kadar konuşursan konuş boştur.
Anlatamassın, anlamak istemezler.
Algılarını kapatırlar çünkü; umursanmıyacak şeyleri umursayıp, en önemsizkerini umursarlar.Sen çeneni çürütürsün onlar aynı denizde yüzmeye devam ederler.
Önyargılarına devam ederler.
Bir çok yazar ele alır bu konuyu, bir çok deneme yazılır, bir çok konuşma.
Okurlar, dinlerler hiç bir şey değişmez.
İnsanlar umursarlar, kimin onun hakkında ne düşündüğünü.
Değişirler, etrafındaki düşüncelerden ötürü.
Kafaya takarlar en salakça şeyleri,
Saçım düzgünmü? Elbisem nasıl?
Bunu beğemdimi?Ve en çok yargılarlar.
Sanki olayları yargılanak onlara kalmış gibi, kendilerine böyle bir görev verilmiş gibi.Hayatların yazarları onlarmış gibi,
İstediği ni kötü yaparlar istediğini iyi.
Ön yargılı davranırlar, yapılan her şeye, sorgulama gereği duymazlar neden diye.
Eğlenceye vururlar sürekli lak lak yaparlar.Neden sorusu önemsizdir onlar için,
Sebep sonuç.Bir ruh bozukluğuna deli der geçerler, dalga geçerler. Oysa sorgulamazlar, bilmezler neden böyle olduğunu, niçin olduğunu onlardan daha zor bir hayat yaşadıklarını.
Kilolu birisiyle alay ederler, düşünmeden konuşurlar
Nerden bilebilirler, bir hastalığının olduğunu, yada bu durumu takmadığını.Fahişeye tek günahkar derler, ayıplarlar, bir neden aramazlar, hasta olduğunu düşünmezler,
Geçmişte onu buna iten bir neden olduğunuda.
Yardım etmezler onlar, bu karanlık kuyudan çıkmalarına.
Daha çok üstüne giderler daha çok dalga geçerler.
Belkide, karakter yapısı öğretilmeden, formül ezberletildiği için bunlar, belkide insan oldukları için.
Yapmayın,küçümsemeyin hiç bir zaman, hor gözle bakmayın, neden diye sorgulamadan karar vermeyin, bir isimle cezalandırmayın.
Umursamayın, kendi çizginizde yürürken, yamukluktan bahsedenleri aldırmayın.
Sizin yerinize kararlar aldırmayın, kimin sizin hakkınızda ne düşündüğü umrunuzda olmasın. Etrafınızda dönen kelimeler yüzünden kendinizi değiştirmeyin.Ve umursayın, iyiliği, merhameti,sıkıcı nasihatleri, bu dediklerimi,hayvanları, çocukları, acı çekenleri duyguları...
Kendi işinizi kendiniz yapın, pişmanlıkların üstünü karalamak için
Kültür seviyenizi arttırın, okuyun size en iyi gelen türleri
Hayal edin bir çocuk gibi, öldürmeyin o hayalleri, onlara tutunun.
Mutluluk ne dir ki? Bir gülümsememi, kahkahamı?
Belkide... etrafınızda ki kötü yargılara kulağınızı kapadığınız, kendi çizginizden aşmadığınız, özgürlük diye sınırları geçmediğiniz, içinizin rahat olduğu, kibirsiz kinsiz eğlence için dalga geçmediğiniz düşüncelerinizi korkmadan dile getirdiğiniz bir hayattır belkide...
Ve insanlar böyleyse ben insan olmak istemiyorum dedirtmeyin kimseye.
Alıntıdır.
Yazan:HavvanurSeri
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hissiz Yazar'dan..
Teen FictionHayat kısa, beklemeyin. Yapmak istediğiniz şeyleri ertelemeyin!!