Mia teyze çok üzgündü. Kocasının bir rengini sattığını, pişman olduğunu söyledi. O kadar çok ağladı ki, çay fincanı boşalmadı.
Mia teyze'yi bir anda Fransa çöpçüsünün kitabındaki Biri'ne benzettim. Tek farkı, Mia teyzenin boğacağı kimsesi yok (?). Yüzeyde sevgili kocasının kemikleri ve ben duruyorum sadece. Kendisinde boğuluyor.
Pişman olmasının sebebini sorduğumda, bana onu öpmemi söyledi. Sanırım ilk görüşte aşık olduğum Mia teyze kötü biri. Kocasının mavisini sattığını ağzından kaçırdığında hemen fincanımı gıcırdayan tahtaya bırakıp kendimi sokağa attım.
Mia teyze, öptüğü herkesin renklerini mi çalardı? Dilsiz haliyle kelimeleri ağzından çıkarıyor ise, bu dokunduğu dudaklardan çaldığı kelimeler miydi?
İlanları asmaya hazırlanırken düşündüm. Öyleyse bu gece bitene kadar sen'a aşığım diyeceğim ve yarın sabah erkenden kalkıp onu uyandıracağım.
Öpeceğim onu ve bana beni sevdiğini söyleyecek, daha doğrusu aşık olduğunu. Fransa çöpçüsünün dediğine göre insanlar sevemez. Mia teyze ancak aşık olabilir.
Çünkü bizler bu gezegende bu günahlarla sevmeyi beceremeyiz.Ancak Fransa çöpçüsü çok güzel sever. Kuş ile çiçek nasıl aşıksa, Biri ile kafes de o kadar severlerdi birbirlerini çünkü.
Elimdeki soluk çiçeklerle bezenmiş ilanları asmaya başlıyorum. Yazanlar aklımı bulandırıyor.
"Çöpçü - Toplu - Yakım."
Sanırım bu kelimeler yazılı. Aklıma Fransa Çöpçüsü geliyor. Rengini bilmediğim ama makasımın rengindeki elbisesi ve maviyi anımsatan saçları konuyor aklıma.İyisi mi dilsiz bir eskici olan Mia teyzeye sorayım. Elbisesinin rengi, belki zamanında öldürdüğü kocasının kelimelerinden birinde gizlidir.
İlanları yapıştırmak yerine yaşadığım gezegene dönme kararı alıyorum. Denizin hemen ötesinde.
Yakacağım hepsini, gerekirse gezegenim kahverengi küllerle dolup taşsın.
Seke seke, arkamda bıraktığım bütün silik paltolu insanları küçülte küçülte denize gidiyorum. Yükseliyorum. Unutuyorum ilanları sanırım.
Fransa Çöpçüsü'nün kitabını okuyacağım, kıkırdayacağım ve Biri için dua edeceğim.
Yarın Mia teyze bana aşık olacak. Ve dilimdeki aşk kelimesi satılığa çıkacak.
Artık aşık olmayacağım Fransa! Yarın gece, bu boşlukla beraber sevilecek bir şeyler aranacağım.
Garipler, Deli dedikleri gibi bir de Şıpsevdi diyecekler!
Ah, seveceğim ben.
Kırmızı elbisemle, örgülerimle, en sevdiğim çorabımla.Şimdi uyumalıyım.
;
Medyaya koyduğum görsele bakıyor musunuz? Ya da bir şey ifade ediyor mu? ( meraktan çatlardım sormasam hihi)
ght