När jag vaknade dagen efter insåg jag att klockan var för mycket. Jag hade försovit mig. Jag slängde på mig kläderna och tog mina böcker och sprang till lektionen, psykologi och litteratur stod på schemat idag.
När jag kom in till lektions salen så hade de redan börjat, jag kollade på Mr. Clarks och bad om ursäkt för min sena ankomst. Han nickade och sa: ''det är okej, du kan slå dig ner'' och så pekade han på en plats bredvid en tjej som jag visste att jag sett förut.
''Vart har eu Harry?'' Frågade hon. Jag kollade på henne och log. Nu kom jag på vart jag hade sett henne. Det var hon som kom in till Harrys rum när vi satt på hans säng.
När lektionen var klar sprang jag nästan tillbaka till mitt rum. Jag ville inte prata med henne.
När jag kom fram öppnade jag dörren och på min säng låg han. ''Harry?'' Sa jag tyst. Han reagerade inte. Jag gick fram och satte mig på sängkanten, jag kollade på honom och han sov. Jag bestämde mig för att låta honom sova. Jag satte mig och började med min psykologi uppgift som jag hade fått tills fredag. Efter bara en halv timme kunde jag höra en svag röst säga mitt namn. Jag bände mig om och han hade vaknat. ''Harry vad gör du här'?'' Frågade jag direkt. ''Har du mer lektioner idag?'' frågade han tillbaka. Jag undrade vad han ville. ''Ja, en till, vadå?''
''Snälla stanna hos mig, jag behöver dig'' sa han med en ledsen röst.
''Vart är Sarah?'' frågade jag utan att säga att jag ville stanna med honom. ''Hon har åkt hem, hon kommer tillbaka efter helgen''.
Jag ville inte fråga varför och varför han inte hade åkt med henne. ''Har det hänt något'' vräkte jag ur mig.
''Alison! Stanna bara, snälla!'' Sa han med en nästan arg ton i rösten. ''Självklart'' sa jag utan att tänka. Jag ville ju egentligen så varför ens tveka.
Vi låg i sängen hela kvällen, han höll om mig och jag hade min hand i hans. Jag ville fråga vad som hade hänt men jag var rädd för att han skulle tröttna på mina frågor och gå. Jag ville ha honom här.
Plötligt satte han sig upp. Jag satte mig också upp. Innan jag hann fråga vad han gör så stoppade han mig med sitt finger på min mun. Jag rös till i hela kroppen. Han förde sin kropp närmare min. Han tog sin ena hand på min midja och sin andra drog han igenom mitt hår. Han gav mig en lätt kyss.
Jag ville fortsätta men vad ville han göra? Han visste inget om att min pojkvän gjort slut. Och vem var tjejen som var så inne i Harry? Jag förstod inget...
YOU ARE READING
When you at least expect it
FanfictionHär möter du Alison som ska börja collage. Hon har en pojkvän som är 4år äldre än henne, hon inte har en aning om hur det kommer bli nu när hon åker. När hon sen stöter på Harry som hon tror är hennes rumskompis pojkvän men visar sig vara hennes bro...