bab4

2.7K 128 2
                                    

Aku melangkah masuk dalam perkarangam sekolah..langkah ku percepatkan..

Aku terlewat bangun..ni semua gara-gara toyol tak bertauliah tu..eh?,mana ade toyol yang bertauliah ek?..

Aku menyelinap masuk dalam kelas..Muaahaha..Im safe..aku lihat yng lain sudah kena tahan sebabkan lambat,tapi ni Puteri laa..tak ada siapa yang berani tahan...

"Lambat..kenapa masuk kelas?.."

Makkk.. Im caught..suara siapa pulak?
tu?.. Aku menoleh kearah suara itu..siapa yang berani tahan aku nih?!..

DAMN!..
Kenapa toyol ni muncul waktu ni??

"Sukahati aku la nak masuk kelas sekali pun.." Balas aku acuh tak acuh..malas nak lama-lama.. Nanti aku jadi 'hulk'..
Aku segera keluar dari kelas..

"Kau fikir ni sekolah bapak kau?..sesuka hati je nak buat peraturan sendiri..pergi beratur dekat barisan pelajar lambat.."

Bapak?..bapak -bapak ni jangan main laa derr..Pantang aku babitkan parents yang tak bersalah ni..

"Kau takde bapak ke?..pahal dengki dengan bapak aku pulak?.."balas aku.

Tersentak ke bang?..pedas sangat eh?..maaflah sini takde air batu..pndai buat pandai tanggung ye..

"Kau jangan kurang ajar eh..kau jangan fikir kau tu perempuan aku tk boleh buat apa-apa..don't challenge me miss.."

Huh.fikir aku takut?..Makin lama aku naik meluat dengan mamat ni..

"Uuu..takutnyaa.." Kataku lalu beredar ke barisan pelajar..

Pelajar ape?..of course barisan kelas aku sendiri..Maaflah ni Qee, tak akan makan saman..
Why?..sebab aku makan nasi jee.

-------

"Weyh?..Qee..kau lepas?.."

Aku baru selamat sampai dalam barisan kelas aku..Maklumlah barisan kelas aku nun jauh dekat hujung..

"Lepas ape?..lepas dari pengawas?..of course..semua tak berani nak tahan aku derr.."

"Blah lah kau.."

"Hahahahah..."

-----

Naik beruban aku tunggu ceramah pengetua nih..bosan aku..pwett..aku ni dahlah baru 2 minggu duduk sini,dh acah macam sekolah aku pulak..

Dalam 20 minit lepas tu, perhimpunn bersurai..
Omoo..IM FREE..

sedang aku jalan ke kelas dengan hana, tiba-tiba ...

"Miss puteri, stop !.."

Puteri??..aku ke??..aku pandang Hana..dia pun pandang aku jugak..
Lambat-lambat aku toleh ke belakang..

Crap..he's here again..

Aku  segera menarik tangan Hana, dan terus berjalan tanpa menoleh kebelakang lagi.Langkh kakiku dilajukan..

"I said stop!.."

Aku hiraukan lagi..no,no,no.

"Weyh..Qee, headprefect panggil tu.stop laa.." Kata hana.

"Are you crazy?..no way. Cepatlah Hana.."

"But why?.."

"Don't ask me anything..later I'll tell you..but now please, we need to run away from him.."

Aku masih terdengar suara headprefect tu memanggil-manggil namaku...

-----

Aku berhenti pabila sampai dekat tingkat kelas aku..Im safe..
Aku toleh kebelakang, alhmdulilah..dia dah takde..HAHAHAH...laju jugak aku jalan eh..

"You owe me an explanation Puteri Nur Qeesya" katq hana, dia pun agak mengah..maaf dude, aku terpaksa..

"Okay fine.. Later aku cerita.."

"And, i owe you a 'fine'..."

-------
Tbc
Sori pendek+typo+bosan

Mr.Head Prefect acah 'perfect'(on Hold/Hiatus)Where stories live. Discover now