Harini masuk hari kedua kitaorang camping . So far camping aku nothing happen..Just kes yang dalam bas haritu, ahaha, sejak tu aku tak bercakap dengan razz..eh memang bukan selama ni aku tak cakap dengan dia ke ? Ok. Abaikan .
"Qee, nak makan tak ? "
"Dah time makan ke ? Lepas ni aktiviti ape dow ?""Jungle-trekking, start kul 3 nanti .. Skang bru kul 2."
"Laa yeke, lambat lagi..nanti la makan..hehe"----
"Okay semua dah kumpul ? Harini kita ada aktiviti Jungle-trekking, as usual form5 akan lead. So setiap kumpulan akan ada leader f5 ." ucap cikgu Farhana .
"Babe, aku harap kita sama grup " ujar hana
"Halah kau !, taknak aku sama grup dengan kau, menyusahkan je ."
Balas ku, ahah..saja je kenakan minah ni, tapi betul ape..macam last year, dia punya excited nak jungle trekking tu mcm jakun sangat . Bila dah jungle trekking, meroyan nak balik ."Halah kau ni..tak support member la !" Rungut hana..siot punya member.
"Dah2.. Dengar ape cikgu cakap. Kang kalau sesat sapa nak tanggung ?" Potong aku, malas nak dengar minah ni bebel senanye..huhu
"Okay semua dah ada kumpulan masing-masing kan ?, macam saya cakap td, makesure kamu semua ikut checkpoint ! Jangan silap ! " ulang cikgu farhana memberi amaran .
"Baik ! "
-----
Sudah sejam lebih aku berjalan , haus ! Ya haus giler !, nak buat macam mana aku sesat ! Masalah betul , dahla geng aku semua budak-budak yang aku tak rapat. Hana tak satu group dengan aku, huhu menyesal pulak doa taknak satu grup dengan Hana. aku gurau jer !!
Bodoh ! Sad life ape dow . Aku manela tau selok belok jalan ni, ni bukan shopping mall weyh yang kalau sesat ada papan tanda, takpun ada kaunter pertanyaan. ni hutan !..huhuSedang aku jalan, aku nampak kelibat seseorang. Jembalang mana lak ni ? Hana tolong aku ! Tapikan .. Macam aku kenal je ?
Tu bukan ke Razz ? Wuu. Dia pun sesat gak ke ? Tapi, setahu aku sepanjang pagi tadi. Aku tak nampak langsung muka dia ! Cikgu pun takde cakap pape, sedangkan dia ketua camping ni ?
Aku follow razz, makin lama makin jauh, aku mula kepenatan, makanan takde, air habis . Tula kau qee, acah taknak bawak air tadi, bawak sebotol je . Padan muka !Aku kembali mengikut Razz,
Tapi dia, Hilang ! Mane dia ? Sakai, aku jalan kedepan lagi ..Bbuk !
Pandangan aku kabur ..
Hitam √\√\√\--------
Bau asap menganggu lena aku, aku terjaga .. Phew, busuk ! Aku kat mane ?
Aku bangun, pokok..pokok..pokok, hutan ke ?
"Dah bangun ?"
Aku memandang ke arah suara itu ..
Razz..
"Aku kat mane ?"
"Hutan. "Hutan ? Maknanya aku tak keluar2 lagu dari tadi ? Last memory aku, aku follow dia dan pandangan aku gelap, bangun-bangun kat sini lagi ?! Hell ! Fakehope giler !
Bau asap tadi menganggu fikiran ku..
Aku pandang Razz..
"Weii, kau .. Kau hisap rokok ?!"
------
Typo detected !
YOU ARE READING
Mr.Head Prefect acah 'perfect'(on Hold/Hiatus)
Fanfic'Senyuman tu?..aku kenal sangat-sangat'- Qee ----- "Woii..lain kali kalau rasa diri tu lembik..tak payah berlagak nak masuk kawad" - Razz Perkenalan yng langsung tidak diingini..Siapa je nak berkenalan dengan mr. Head prefect yang acah perfect ni...